וואלה

בריכה פרטית על הים: הכירו את כפר הנופש היווני שנמצא 50 דקות מת"א

אריאל גרוסמן

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 11:28

עונת החורף הגיעה אלינו ויחד איתה גם זן חדש של נגיף הקורונה שמשאיר אותנו בארץ. לכן מצאנו לכם פיסת טבע מהיפות שיש בנחשולים, המתאימה לזוגות ולמשפחות. המלון עבר שידרוג משמעותי ושינה את פניו לכפר יווני קטן. רמז: זה לא נגמר בזה

בווידאו: נחשולים, יוון הקטנה, כ-50 דקות מת"א/צילום: אריאל גרוסמן

"יש חיידק משוגע שפוגע, חסר הבחנה", כתב דן תורן בשירו ליהודית רביץ בשנת 2000. כמעט 22 שנה אחרי ונראה שהשיר הזה פשוט הזדקן לא משהו בלשון המעטה. כמה פעמים כבר היינו בטוחים במהלך השנתיים האחרונות שהנה, ניצחנו את הקורונה, אבל הטבע כנראה יותר חזק מאתנו. אז גם בימים האחרונים הנגיף מפתיע אותנו ומייצר לנו את זן ה"אומיקרון".

וכך, כמו שאנחנו כבר מכירים את הנוהל, פתאום חו"ל הופך להיות שוב מוקד סכנה וכן אפילו גם למחוסנים בבוסטר שבינינו. אז במרחק שהוא בערך 50 דקות מתל אביב - ומשום מה קצת נדמה שזה חבל ארץ שאנחנו מדלגים עליו - נמצא אזור רומנטי ומדהים ביופיו, עם נופים שלא היו מביישים את החופים היפים של יוון.

אז תכינו את עצמכם לחופשת החורף החלומית במלון חוף נחשולים. ואם נחזור לרגע להמשך השורה של השיר שלנו "...אבל החדר חמים ונעים, ואת ישנה" - וזה תיאור מדויק לחופשה הכיפית הזאת, בה התארחנו לאחרונה.

מלון חוף נחשולים, 25 בנובמבר, 2021. אריאל גרוסמן, מערכת וואלה!
בירות, אוזו וים של כיף. קבלת הפנים במלון/מערכת וואלה!, אריאל גרוסמן
מלון נחשולים, 26 בנובמבר, 2021. קרן פרל,
חווית יוון בישראל. קבלת הפנים במלון/קרן פרל

מים תכולים, איים קטנים ושקיעות מרהיבות

אז המלון עצמו הוא סוג של כפר נופש עם בתים קטנים שפזורים לחופו של הים התיכון על רצועת חוף מדהימה, שלטעמנו היא אחת היפות שראינו בארץ. לחובבי הטבע שביניכם - ולמען האמת גם לאלה שלא - מטרים ספורים מהמלון, במרחק של כמה צעדים בודדים, נמצאים אוצרות טבע כמו לגונות של מים צלולים ותכולים, דגים, איים קטנים ושקיעות מרהיבות, שהן מבין היפות שראינו.

אז ככה, המלון שופץ לפני כחמש שנים והתחדש בחדרי בוטיק-ים וכן אגף המכיל 24 חדרים הפונים אל הים ומתאימים ברובם לזוגות בלבד. הקומה העליונה מציעה מבט פנורמי מרהיב על הסביבה והקומה התחתונה כוללת שורת בריכות מרובעות פרטיות צמודה לשורת הסוויטות המשקיפות אל הים. הבריכות אינן מחוממות ומתאימות לשימוש בחורף לאמיצים בלבד.

מלון חוף נחשולים, 25 בנובמבר, 2021. ניר דוידזון,
חורף COOL. סוויטה עם בריכה פרטית צמודה/ניר דוידזון

ליהנות מפרטיות זוגית בשני חדרים מופרדים

למי שחייב כמה שיותר קרוב לים, מוצעים עוד 24 חדרי בוטיק ים מפנקים ומעוצבים, הנושקים לים, ומוכנים לאירוח של עד שלוש נפשות. החדרים כוללים מקלחת חיצונית, דק עץ ועליו ריהוט גן יוקרתי, מערכת מיזוג מרכזית, מכונת אספרסו חדישה וטלוויזיה גדולה. חדרי בוטיק הים מזמינים לישיבה מענגת על החוף וצפייה בים המהפנט, עופות הים והחבר'ה שגולשים על הגלים עם קיאקים או גלשנים.

באגף אחר של המלון הוקם בתקופת הקורונה "הכפר היווני", עם שש יחידות בוטיק משפחתיות ומפנקות, בנות שני חדרים כל אחת, בסגנון יווני. יחידות הבוטיק מאפשרות ליהנות משני העולמות: מצד אחד לצאת לחופשה עם הילדים ומצד שני ליהנות מפרטיות זוגית בזכות שני חדרים מופרדים זה מזה ומבלי להתפשר על עיצוב ואיכות החדר.

חוף הים במלון נחשולים, 25 בנובמבר, 2021. אריאל גרוסמן, מערכת וואלה!
שקיעה רומנטית בחוף/מערכת וואלה!, אריאל גרוסמן

לא רק מלון

אם חשבתם שזהו, טעיתם. במהלך החופשה בילינו בשלל חוויות והרפתקאות שהמלון הציע לנו. את הסיורים ניתן להזמין דרך אנשי הקשר שיופיעו בסוף הכתבה וכן גם עם המלון עצמו.

עם הגעתנו ביום הראשון של הטיול, הגענו לסיור בחווה אורגנית בית הבד במקורה, סמוך למושב כרם מהר"ל, עם שפע של חניה.

המקום נמצא בעמק קסום הנחבא מן העין ובו גדלים מזה אלפי שנים מטעי הזיתים של חוות מקורה. המקום אידאלי לבילוי רומנטי או משפחתי ומציע לאורך השנה שלל פעילויות הכוללות מסיק זיתים בעונה, הפעלות וסיורי ליקוט. בחווה שתינו קפה טעים עם כמה סוגים של גבינות, ירקות, לחמים ומאפים משובחים, המוצעים לאורחי המלון, וכן גם סיור שערכנו בבית הבד ובבוסתן תם הכולל טעימות שמן זית, קיש, פיצה סלט ירוק, לבנה עם שמן זית וזעתר וזיתים של מקורה. וכל זה באווירה פסטורלית, רגועה ומנותקת (במובן הטוב של המילה).

בית הבד מקורה כרם מהר"ל, 25 בנובמבר, 2021. אריאל גרוסמן, מערכת וואלה!
נמצא בליבו של הר געש קדום. בארנץ' בבית הבד/מערכת וואלה!, אריאל גרוסמן

שביל הבריחה ופודטראק

משם המשכנו לסיור קטן בשביל הבריחה ביער חוף הכרמל. השביל נועד להנחיל את פועלה של "תנועת הבריחה" - ההתארגנות הציונית שהייתה אחראית להגירת ניצולי שואה מאירופה בשלהי מלחמת העולם השנייה ואחריה.

משם המשכנו לתצפית מדהימה במצפור השייטת ביער עופר ואז במרחק נסיעה של חמש דקות ברכב, הגענו ל"ים כרמל" (כך גם בווייז) שנמצא ביער גם הוא. כשהגענו למקום חיכו לנו פינות ישיבה מעץ מול נוף מדהים, משאית קטנה ממנה בקעו צלילי מוזיקה, רוח נעימה וארוחת צהריים בתוך סלסלות שמולאו בכל טוב - ירקות, לחמים טריים, גבינות, יוגורטים וממרחים. לאחר שסיימנו לטעום ולשבוע, ניגשנו למשאית הנקראת "פודטראק" והתענגנו על קפה ומאפים.

לאחר ששבענו ואספנו חוויות מכמה מקומות, נסענו בערך כעשר דקות למלון. בקבלת הפנים קיבלנו את יוון במלוא עוצמתה עם פינות ישיבה ופופים לבנים-כחולים, כשלצדם שלוש עמדות של אוכל ואלכוהול משובח - כולל אוזו.

שביל הבריחה,  25 בנובמבר, 2021. אריאל גרוסמן, מערכת וואלה!
לא רק שיר. שביל הבריחה/מערכת וואלה!, אריאל גרוסמן
סלסות אוכל ביער עופר, 25 בנובמבר, 2021. אריאל גרוסמן, מערכת וואלה!
פתוחים בימי שישי-שבת בהזמנה מראש. סלסלות אוכל ביער עופר/מערכת וואלה!, אריאל גרוסמן
משאית הפודטראק, 25 בנובמבר, 2021. אריאל גרוסמן, מערכת וואלה!
חפשו "חלון אל החוף" בפייסבוק. משאית הפודטראק/מערכת וואלה!, אריאל גרוסמן

סיור שקיעה

משם קיבלנו את הסוויטה שלנו עם הבריכה הפרטית. לגמרי אחד החדרים הטובים והיפים שביקרנו בהם. החדר אובזר בכל טוב עם נוף שפשוט לא הפסקנו לצלם. עם השקיעה, יצאנו לסיור בתל דור שמתקיים בימי שלישי בשעה 16:30 בתיאום מראש.

דרך חוף מפורץ ויפהפה, צעדנו לתל, עלינו על רכס הכורכר והגענו לפסגה, צופים בשמש שנמחקת אט אט בשמיים כשמתחתינו נמצא מפרץ האהבה, סלע גדול בצורת לוויתן ומים צלולים כשהמדריך תמיר הירשברג (050-4923948) תיאר זאת בצורה טובה: "החוף שיותר יפה מקרואטיה, יוון ומכל חוף שראיתי".

עייפים אך מרוצים הגענו אל ארוחת הערב, עם תפריט שיתאים לכל אחד. בשרים מעולים, ירקות, אלכוהול וקינוחים סוף הדרך.

ארוחת הערב במלון נחשולים, 26 בנובמבר, 2021. קרן פרל,
קבלת הפנים בארוחת הערב/קרן פרל
חוף הים במלון נחשולים, 25 בנובמבר, 2021. אריאל גרוסמן, מערכת וואלה!
מפרץ של אהבה. שקיעה בחוף/מערכת וואלה!, אריאל גרוסמן

יום 2: יוגה, טיול סוסים ושוק המעיין

התחלנו את היום ביוגה בזריחה - כן, גם לנו קשה עם השעה, אבל אם אתם רוצים ליהנות, אתם חייבים את זה לעצמכם - השיעור הוא באורך שעה ורבע בקבוצות קטנות או זוגות. במהלך השעה קיבלנו עבודה פרטנית ואישית בהדרכת מורה ליוגה, שהותאמה לרמה שלנו באופן מדויק.

לאחר מכן, הגענו היישר לארוחת בוקר מפנקת במסעדת המלון "רוזמרין", ששינתה את פניה בקורונה והפכה למסעדה בסגנון יווני. בשולחן הבופה חיכתה לנו ארוחת בוקר ישראלית טעימה, מאפים טעימים ובריסטה שהכין לנו את הקפה.

לאחר מנוחה קלה בחדרים יצאנו לטיול סוסים על שפת החוף. הרכיבה מתאימה לכל אחד ואין צורך בניסיון, הסוסים שקטים ומאולפים, הטיול הוא בליווי מדריכים מנוסים ומיומנים. הרכיבה היא מגיל שש ומשעה 09:00 בבוקר ועד שקיעה. ישנה גם רכיבה רומנטית לזוגות עם אפשרות לארוחה.

להזמנות ופרטים נוספים באתר http://www.dor-ranch.co.il, ובטלפון 054-3544-325

טיול סוסים בחוף הים בנחשולים, 26 בנובמבר, 2021. קרן פרל,
רכיבה בחוף מדהים/קרן פרל

השוק, שנמצא במעיין צבי, הוא ללא ספק סיום מתוק לטיול הזה. אזור התעשייה מעיין צבי שהיה עד לפני כמה שנים מאובק ונטוש, אוכלס בשנים האחרונות על ידי קהילת יזמים ואמנים מחוף הכרמל - קהילת המעיין. הקהילה ניקתה, שיפצה ובנתה על חורבות המבנים החקלאיים את השוק המרתק.

הסיור מועבר על ידי תמיר הירשברג והוא כולל ביקור בסצינת האנדרגראונד של חוף הכרמל, קפה ונשנושים במעיין - מקום לתרבות, פגישה במוזיאון הקרטון הראשון בעולם וכן גם ביקור בסדנה של השחקן והאומן ליאור כלפון המוכר לנו בתור איצקו מרמזור.

רויטל כלפון, לתיאום סיור בסדנה של ליאור כלפון - 0523555363

מלון נחשולים, 26 בנובמבר, 2021. קרן פרל,
משקאות בקבלת הפנים במלון/קרן פרל

בנוסף לכל ההטבות הללו, מלון חוף נחשולים, מציע מגוון חופשות לייף סטייל. כך למשל, מוצעת חופשת זוגות לאחר לידה עם הבייביז; חופשות "מחוברות"- חופשות מיוחדות לאם והבת וחופשות "וולנס" בשיתוף חברת Sorento שהפכה לשם נרדף לחופשות בריאות ואירועי אורח חיים בריא, קונספט ראשון מסוגו של חופשה מפנקת עם שלל תכנים של העצמת הגוף והנפש.

במהלך החופשה, יוצע למשפחות וזוגות שהזמינו חדרי סטנדרט שדרוג ללא עלות לחדרי בוטיק או סוויטות או לחילופין בחירה בחוויות הנמצאות בסביבת המלון ובהתאם למספר הלילות שהוזמנו. כך למשל, מזמיני לילה אחד ייהנו מחוויה אחת לבחירה; מזמיני שני לילות ייהנו משתי חוויות (אחת לכל יום) וכך הלאה. לזוגות בלבד שיזמינו חדרי בוטיק או סוויטות, המלון יציע חוויה רומנטית ויאפשר ליהנות ממגוון חוויות והרפתקאות הכלולות במחיר החדר בהזמנת חופשה ובהתאם למספר הלילות שהוזמנו.

מלון חוף נחשולים, 25 בנובמבר, 2021. אריאל גרוסמן, מערכת וואלה!
הסוויטה במלון/מערכת וואלה!, אריאל גרוסמן

תנאים והגבלות למבצע

• תיאום החוויה הינו מול המלון בלבד
  • כלל החוויות בתוקף עד 24 בפברואר, 2021, בימים ראשון עד רביעי ואינן תקפות בסופי שבוע (פרט לפודטראק).
ארוחת הערב במלון נחשולים, 26 בנובמבר, 2021. אריאל גרוסמן, מערכת וואלה!
ארוחת הערב/מערכת וואלה!, אריאל גרוסמן

הכותב היה אורח של מלון נחשולים.