וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל העולם כולו: מה חייבים לדעת לפני ביקור ב"אקספו 2020" בדובאי

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 12:54

התערוכה הגדולה אי פעם נפתחה לאחרונה באמירות הנוצצת ואם גם אתם מתכוונים להצטרף לעשרות המיליונים מכל רחבי תבל שמגיעים להתרשם, הנה כל מה שחשוב להכיר: מה זה אקספו, למה ישראל עושה היסטוריה, איך נכנסים וכמובן - מה לא לפספס אם אתם בדובאי

אקספו 2020 דובאי. ShutterStock
חוויה מדהימה. אקספו 2020 בדובאי/ShutterStock

סביר להניח שבשבועות האחרונים כמעט כל ישראלי וישראלית שמעו את המונח "אקספו 2020". התערוכה העולמית העצומה שנפתחה בדובאי היא אחד האירועים הבינלאומיים הגדולים והחשובים ביותר שקיימים היום וכיאה לכך, היא מושכת אליה המונים מכל רחבי תבל, כולל שלל מבקרים ישראלים שנהנים להכיר מקרוב את האמירות הנוצצת, לצד ביקור בביתני המדינות השונות.

אולם מה זה בדיוק "אקספו", מתי הוא נערך ולמה דווקא בדובאי, ומה עוד כדאי לעשות באזור אם גם אתם החלטתם להיות חלק מהחוויה הזו? הנה כל התשובות שחיפשתם.

טיול מאורגן לאיחוד האמירויות עם פגסוס

מסורת של 170 שנה

ה"אקספו", קיצור של המונח הצרפתי לאירוע, נודע בעבר בשם "היריד העולמי" ונערך לראשונה כבר ב-1851, בלונדון. במהרה הפך האירוע לכזה בו מוצגות ההמצאות החדשות ביותר בעולם, דוגמת הטלפון של אלכסנדר גרהאם בל או גביע הגלידה האכיל הראשון, מוקמים עבורו מבנים מפורסמים (מגדל אייפל והמזרקה המנגנת בברצלונה לדוגמה) וחשיבותו הייתה כה רבה עד שהאולימפיאדה השנייה (פריז 1900) והשלישית (סנט לואיס 1904) התקיימו כחלק מהיריד העולמי.

עם השנים התווספו גם ירידי "אקספו" משניים, שהתמקדו בתחומים ספציפיים, אולם המסורת של האקספו הגדול נשמרה ובמאה ה-21 הוא מתקיים אחת לחמש שנים. ב-2013, דובאי גברה על יקטרינבורג (רוסיה), איזמיר (טורקיה) וסאו פאולו וזכתה באירוח.

למה הוא נקרא "אקספו 2020" ומה יש בו?

האקספו נפתח בטקס ענק וחגיגי, כולל הופעה של אנדראה בוצ'לי, ב-30 בספטמבר 2021, באיחור של כשנה מהמועד המקורי (ויימשך עד ה-31 במרץ 2022). הקורונה הייתה זו ששיבשה כמובן את התוכניות, אולם ראשי האירוע החליטו שעל מנת לשמור על הרצף, הם ישאירו את השם המקורי. האקספו הבא אגב, ייערך באוסקה, יפן, ב-2025.

בסך הכל, 192 מדינות מציגות באקספו 2020, מה שהופך אותו לאירוע הגדול אי פעם מסוגו. האקספו מתקיים תחת הנושא "מחברים מוחות - יוצרים את העתיד", כאשר כל מדינה שמציגה בחרה אחת מבין שלוש תתי-נושאים המהווים חלק בלתי נפרד מהמציאות של עולמנו: הזדמנויות, ניידות וקיימות. כל מדינה מנצלת את הביתן שלה על מנת להציג את תת-הנושא בדרכים שונות והכל מלווה בפולקלור, מוזיקה, אוכל ועוד. כמו לטייל מסביב לעולם בלי לצאת מהמתחם.

ישראל עושה היסטוריה

המוני ישראלים כבר הספיקו לבקר באיחוד האמירויות בכלל ובדובאי בפרט מאז נחתמו "הסכמי אברהם" לפני למעלה משנה. רבים נוסעים בטיולים מאורגנים ונהנים להכיר את כל הטוב והיופי שיש לאמירות הנוצצת להציע וכעת, הם יכולים לשלב זאת עם ביקור בביתן הישראלי באקספו.

ישראל נהגה להציג בתערוכות העבר, אך כאשר האירוח הוענק לדובאי, איש לא ידע האם זה יתאפשר גם הפעם. כאמור, המציאות השתנתה ללא היכר והביתן הישראלי התקבל בשמחה והתלהבות מקומית וכהזדמנות להציג לאמירתים ולתושבי העולם כולו מי אנחנו. הביתן עוצב ללא קירות, כדי להבהיר שישראל מזמינה אליה את האורחים השונים, כולל אלו ממדינות שלא היו לנו יחסים עמן עד לאחרונה.

לצד תערוכות משתנות, פיתוחים טכנולוגיים חדשניים וחכמים ועוד, המבקרים מקבלים הזדמנות פז להכיר את ישראל היפה, הנופים וההיסטוריה שלה.

אקספו 2020 דובאי. ShutterStock
האמירתים בנו עיר שלמה/ShutterStock

איפה זה קורה?

לכבוד האירוע, בדובאי כמו בדובאי, הלכו בגדול. בפאתי העיר, לא רחוק מהגבול הדרומי עם אבו דאבי, נבנתה "עיר" חדשה בגודל של קרוב ל-4,500 דונם. בתוך המתחם המדהים הזה תרצו בוודאי לבקר בביתן הישראלי, כמו גם בביתן המקומי של איחוד האמירויות, המעוצב בצורת כנפיו של בז ומספק מראה מרהיב במיוחד.

ה"כיכר" המרכזית של המתחם נקראת Al Wasl Plaza וממנה יוצאים לכל פינה ואזור. בכל יום ב-15:00 שעון מקומי נערכת בכיכר הופעת מוזיקה נפלאה. ממגדל התצפית, "גן בשמיים" שמו, ניתן להשקיף על המתחם מגובה של למעלה מ-50 מטרים, אז הכינו את המצלמות ובאקספו תוכלו למצוא גם את ה"אואזיס", נווה המדבר בו הוקם מפל מלאכותי וייחודי.

איך נכנסים ומה כדאי לדעת?

עשרות מיליונים צפויים להגיע מכל רחבי העולם לאקספו 2020 בדובאי. ההערכה היא כי כבר בחודש הראשון יבקרו בתערוכה למעלה מ-25 מיליון בני אדם ואם החלטתם להצטרף, דעו שכרטיס ליום אחד (מ-10:00 עד חצות) עולה 95 דירהם, כ-83 שקלים (ישנם גם כרטיסים לכמה ימים, לחודש שלם או לכל תקופת התערוכה וכרטיסי VIP אם אתם ממש בעניין).

ילדים מתחת לגיל 18, סטודנטים ומבקרים מעל גיל 60 נכנסים בחינם וכך גם בעלי תו נכה, בעוד שהמלווה שלהם יכול לרכוש כרטיס בחצי מחיר. המלצה חמה: ריכשו כרטיסים מראש וכמובן, הגיעו עם הוכחה לכך שהתחסנתם נגד קורונה או עם בדיקת PCR שלילית ועדכנית.

מה עוד עושים בדובאי?

יש כל כך הרבה אפשרויות באמירות המרהיבה הזו, שהדרך הכי טובה להכיר אותה היא בעזרת טיול מאורגן, שייקח אתכם עם מדריך מיומן אל המקומות הטובים והמעניינים ביותר.

לא תרצו כמובן לפספס את הבורג' חליפה, המבנה הגבוה בעולם, כמו גם את קניון דובאי הענק, בו אפשר למצוא אקווריום עוצר נשימה וגן חיות תת-ימי. מחוץ לקניון מחכה מופע מזרקות מים נהדר וברחבי דובאי כדאי לבקר גם בעיר הפרחים ובפארקי השעשועים והמים השונים, לצאת לשייט ערב בסירת ד'או מסורתית בתעלות המלאכותיות, להביט מקרוב על ה"Dubai Frame" הקולטת את הדאונטאון בתמונה יפהפייה ולראות את מתחם הסקי המפואר שנבנה בתוך קניון האמירויות.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים https://www.pegasusisrael.co.il

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully