וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ימים של חג: הנה מה שאפשר לעשות עם הילדים בראש השנה

עודכן לאחרונה: 7.8.2022 / 16:30

חופשה חצי-ארוכה לפנינו עם בואה של השנה החדשה, אז קבלו כמה אטרקציות, מקומות וסיורים מיוחדים שמתקיימים בערב החג ובחג עצמו בארץ. פותחים שנה עם טעם של כיף

מטיילים בבית גוברין/צילום: אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים

ורטיגו במערות בית גוברין
להקת המחול ורטיגו מציגה את 'ליבה' - וידאו ארט בגלריית הפעמון בגן לאומי בית גוברין. הווידאו ארט יוצג על קירות חלליה יוצאי הדופן של מערת הפעמון בגן לאומי בית גוברין-מרשה. בתערוכה קטעים מעבודת הלהקה שלוקטו וחוברו במיוחד להצגתם במערה הקדומה מעשה ידי אדם. התערוכה והחלל שבו היא תוצג מתחברים לתנועה של נעה ורטהיים - כוריאוגרפית הלהקה והמנהלת האמנותית שלה - הקשורה לטבע ולסביבה בקשר עמוק.
מתי: יום רביעי, 8 בספטמבר, 21:30-18:00
איפה: גן לאומי בית גוברין
כמה: 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד

עץ המשאלות
מביעים משאלות לטבע, לנוף, למורשת וגם לעצמנו. בואו לפגוש את אוסף המשאלות המדופלם. הוא מזמין אתכם להצטרף לבניית חוויית משאלות לכבוד ראש השנה ובכלל. יחד נוכל ליצור מובייל אחד ענק ולאחל לעצמנו ולאחרים שנה טובה, מתוקה ובריאה או כל ברכה אחרת שנחפוץ.
מתי: יום רביעי, 8 בספטמבר, בכל שעה עגולה מ-15:00-11:00
איפה: גן לאומי ירקון - מתחם תל אפק
כמה: 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד

נהיה כולנו אבירים בכוכב הירדן
שפע של פעילויות במבצר השלם ביותר בארץ. משחק משפחות "בדרך לגביע", סדנת חרבות ומגינים של אבירים, משימת ניווט לכל המשפחה בתוככי המבצר הצלבני העתיק וסיור במבצר בהדרכת מורה דרך. בסיור נהלך במעברים נסתרים, נשמע את סיפור המבצר הצלבני. הסיורים הם פרי שיתוף פעולה של משרד התיירות ורשות הטבע והגנים.
מתי: יום שלישי-רביעי, 8-7 בספטמבר, סיורים ב-10:00, 12:30
איפה: גן לאומי כוכב הירדן
כמה: 28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד

ראש השנה בגן לאומי בית אלפא
גן לאומי בית אלפא מזמין אתכם לחגוג את תחילת השנה בבית הכנסת העתיק וליהנות מסרט ייחודי על יצירת רצפת הפסיפס - מן השלמות שנמצאו בארץ ישראל. בסרט תוכלו לצפות ב"תקופת תשרי", שהיא עונת הסתיו המצוירת עם פירות בחיקה ואשכול ענבים המרמזים על תקופת הבציר. לכבוד החג מחכים לכם פתקי ברכות "מזל" לתחילת השנה החדשה ותהיה גם פעילות מגוונת למשפחות - משחקי גלגל המזלות וסדנאות מפסיפסים מסמלי החג (בתשלום סמלי).
מתי: יום שלישי-רביעי, 8-7 בספטמבר, סיורים ב-10:00, 11:00 ו-12:00
איפה: גן לאומי בית אלפא
כמה: 22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד

סיור בגן לאומי יחיעם
אתם מוזמנים לסיור מודרך בין שרידי מבצר גדול ומרשים המשלב מבנים מהתקופות הצלבנית והעות'מאנית, אולם המבצר העתיק מספר גם את סיפור גבורתם של מגיני יחיעם במלחמת העצמאות. ממרומי מבצר יחיעם הגליל המערבי נראה במלוא תפארתו. משך הסיור כשעה וחצי. הסיור מתאים לכל גיל, אך אינו מונגש. ציוד נדרש: מים לשתייה, נעלי הליכה וכובע.
מתי: יום רביעי, 8 בספטמבר, הסיור ב-11:00
איפה: גן לאומי יחיעם
כמה: 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד

ליבה ורטיגו תערוכת וידיאו ארט במערת הפעמון בגן הלאומי בית גוברין. דור פזואלו, רשות הטבע והגנים
"ליבה" של להקת ורטיגו, מתוך התערוכה במערת הפעמון בגן הלאומי בית גוברין/רשות הטבע והגנים, דור פזואלו

זריחה של שנה חדשה במצדה
הזדמנות חגיגית לראות את הזריחה בלי להתאמץ - עולים ברכבל, מתמקמים היטב ומחכים לשמש שתעלה מעל ים המלח. בכוחות שחסכתם תוכלו אחר כך לטייל בין השרידים היפים שעל ההר.
מתי: יום שלישי-רביעי, 8-7 בספטמבר
איפה: גן לאומי מצדה מזרח (מכיוון כביש 90)
כמה: 31 שקלים למבוגר, 17 שקלים לילד. הקופות ייפתחו שעה לפני הזריחה (בערך בשעה 05:45). העלייה ברכבל היא בתשלום נוסף (46 שקלים למבוגר, 28 שקלים לילד) על דמי הכניסה לאתר. הרכבל יתחיל לפעול עם אור ראשון.

טיול זריחה אל פסגת מצדה
טיול זריחה מיוחד ולסיור מודרך על בימת ההר שהפך לסמל. סיור בין שרידי ארמונות פאר מתקופתו של המלך הורדוס ובין שרידי המצור הרומי, בורות מים ומחסני ענק. אחר כך תצפית מקיפה על אזור ים המלח ומדבר יהודה. משך הפעילות כשעתיים. המסלול מתאים לכל גיל ולכל אדם שאינו מתקשה בהליכה ויכול לעלות ולרדת מדרגות בעזרת מעקה. דרגת קושי: בינונית. המסלול אינו מונגש. מה להביא: מים לשתייה, נעלי הליכה וכובע.
מתי: יום רביעי, 8 בספטמבר, הסיור מתחיל בשעה 7:00, 10:00
כמה: 31 שקלים למבוגר, 17 שקלים לילד.
איפה: גן לאומי מצדה. נפגשים בסככת צל מול שער שביל הנחש על במת ההר. ניתן להגיע בטיפוס של כחצי שעה בשביל הסוללה (ממצדה מערב, כביש 3199), בטיפוס של כשעה בשביל הנחש (ממצדה מזרח, כביש 90) או ברכבל מכיוון מצדה מזרח.

סיורים מודרכים בגן לאומי עתיקות עין גדי
בואו לסייר באתר ההתיישבות בכפר העתיק עין גדי. בסיור יסופר על אורח החיים בנווה המדבר בימי קדם, על בית הכנסת העתיק ועל הפסיפס המרתק המתריע על גורלו המר של מי שיגלה את סוד הכפר. לאחר הסיור אתם מוזמנים לשבת אל מול נוף ים המלח וליהנות מקפה, מאפה, פיצה וגלידה ב"קפה בכפר". משך הסיור כ־45 דקות. ההרשמה לסיור במקום, על בסיס מקום פנוי. יש להגיע כ־15 דקות לפני תחילת הסיור. עד 20 משתתפים בסיור.
מתי: יום רביעי, 8 בספטמבר בשעות 10:00, 11:00, 11:30, 13:00, 14:00.
כמה: 14 שקלים למבוגר, 7 שקלים לילד
איפה: גן לאומי עין גדי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מצדה בזריחה. מנו גרינשפן, רשות הטבע והגנים
מצדה בזריחה/רשות הטבע והגנים, מנו גרינשפן

מסע בזמן אל עיר קטנה ותוססת
ממשית הייתה הקטנה בערי הנגב אך היא המשוחזרת והמרשימה בהן. מי היו תושביה הקדומים של ממשית ומה הייתה תרבותם? אתם מוזמנים ומוזמנות לסיור להכרת הנבטים, מלכי המדבר, שעצם שמם מצית את הדמיון. בסיור נשוטט בין שרידי בתיה ורחובותיה של העיר ונחזה באדריכלות מפוארת: חצרות, חאנים לשיירות הגמלים שפסעו על דרכי הבשמים, בתי אמידים, אורוות סוסים, מגדלים, סכרים ומאגרי מים. משך הסיור כשעתיים והוא מתאים לכל גיל. המסלול מונגש בחלקו. יש להצטייד במים לשתייה, בנעלי הליכה ובכובע.
מתי: יום רביעי, 8 בספטמבר בשעות 9:00, 11:30, 15:00
כמה: 22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד
איפה: גן לאומי ממשית

ראש השנה בבריכה הגדולה בעינות צוקים
ליהנות מבריכות מים לשכשוך וממקום מוצל לפיקניק, בנוסף לסיורים מודרכים בשמורה החבויה. הצטרפו לסיור טבע קצר ולחוויה משפחתית נעימה בנאת המדבר. בסיור תשמעו את סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל, שחיות על שפת האגם הנמוך בעולם ומתמודדות עם נסיגתו, את סיפורו של ים המלח הגווע והמתייבש, שזקוק גם הוא לכל האיחולים לשנה טובה וברוכה.
מתי: יום שלישי-רביעי, 8-7 בספטמבר בשעות: 08:00-18:00. הסיורים לשמורה החבויה יצאו בשעות: 10:00, 12:00, 14:00.
כמה: 35 שקלים למבוגר, 20 שקלים לילד
איפה: עינות צוקים

טיול בגן עדן בשמורת עין פרת
סיור טבע קצר בעין פרת - נאת המדבר המופלאה. בסיור נפינות חמד לצד בריכות צלולות שהיו מאז ומתמיד מוקד משיכה למתבודדים ולנמלטים: ירמיהו הנביא מענתות, הנזיר המתבודד הראשון חריטון ועוד דמויות מן העבר שראו את בריכות המים, הקשיבו לשקט ונפעמו מיפי המקום ומעוצמתו. הסיורים יצאו מתחנת המידע שבסככה הצמודה למרכז השירות באתר.
מתי: יום שני-רביעי, 8-6 בספטמבר בשעות 10:00, 12:00
כמה: 29 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד
איפה: שמורת טבע עין פרת

מטיילים בשמורת עינות צוקים שליד ים המלח. 3 בפברואר 2018. ערן קרוזל, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
עינות צוקים/רשות הטבע והגנים, ערן קרוזל, רשות הטבע והגנים

ראש השנה ב"אינדי פארק"
באתר השיט והאטרקציות 'אינדי פארק' הממוקם במפגש תעלות הירדן, מזמינים ליהנות משיט מגוון במי הירדן הצוננים ופארק אתגרים, בכרטיס משולב ליום פעילות, הכולל שימוש חופשי בכל מתקני הפארק, טיולי אופניים ושייט בכלי אחד לבחירה. כל אחד מהמשפחה ימצא באתר פעילות לבחירתו: חץ וקשת לילדים ולמבוגרים, משחקי שולחן: ביליארד, פינג פונג, מבוכים, קיר טיפוס מפל מים, מתחם מיני גולף, פארק חבלים לילדים, אומגה, ג'ימבורי, סדנאות מחזור ועוד.
מתי: יום שני, 6 בספטמבר בין השעות 09:00-16:00.
כמה: כרטיס הכל כלול לפעילויות - 119 שקלים לאדם, 99 שקלים דרך האתר
איפה: על גדות הירדן
לפרטים: 04-8434444, www.indipark.co.il, בפייסבוק וב-waze: אינדי פארק.

ראש השנה בראש הנקרה
פעילות מיוחדת עם שחקנים בדמותם של דוד וגוליית שיספרו את סיפורם וידריכו את קהל המשפחות לאורך שביל מסביב לאתר - 'שביל הים' המוביל אל הנקרות היפהפיות. הסיור ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה.
מתי: יום שלישי-רביעי, 8-7 בספטמבר. הסיורים יתקיימו מדי שעה עגולה בין השעות 11:00-16:00.
כמה: כמה: 48 שקלים למבוגר, 38 שקלים לילד.
איפה: ראש הנקרה
לפרטים: http://www.rosh-hanikra.com

ראש הנקרה. צילום ליאת הלוי כהן,
פעילות מיוחדת עם שחקנים בדמותם של דוד וגוליית. ראש הנקרה/צילום ליאת הלוי כהן

סדנה מיוחדת לילדים לראש השנה
לכבוד ראש השנה תשפ"ב, תתקיים במוזיאון נחום גוטמן לאמנות, סדנת יצירה מיוחדת לילדים ובני משפחותיהם, במסגרתה יכינו 'קפסולת זמן'. הסדנא החווייתית והמגבשת מתחילה ביצירת קופסה מעוצבת המייצגת את בני המשפחה וכוללת ציורים, סיפורים והחלטות לשנה החדשה. את הקופסה תחביא כל משפחה בביתה ותקבע מועד פתיחה חגיגי בה תיפתח ו-'תחזיר את בני המשפחה אחורה בזמן'. לגילי 6 - 12.
מתי: יום רביעי, 8 בספטמבר משעה 11:00 עד 13:00
כמה: כמה: 45 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד.
איפה: מוזיאון נחום גוטמן לאמנות בנווה צדק
לפרטים: 03-5161970, עמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/gutmanartmuseum

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully