וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ההרים המהירה בעולם נסגרה עקב ריבוי פציעות

5.9.2021 / 0:01

רכבת ההרים היפנית המאיצה במהירות הגדולה בעולם, דו-דודונפה, מגיעה למהירות של 180 קמ"ש תוך 1.8 שניות. רק בחצי השנה האחרונה שישה נוסעים דיווחו על שברים שנגרמו להם מהנסיעה במתקן

נסיעה ברכבת ההרים דודונופה ביפן/fujiq.jp

מזה שני עשורים שחובבי האדרנלין נוהרים לפארק פוג'י-קיו היילנד היפני כדי לעלות על רכבת ההרים מאיצה במהירות הגדולה ביותר בעולם, שמגיעה למהירות של 180 קמ"ש תוך 1.8 שניות בלבד. משהו ככל הנראה השתנה שם בחצי השנה האחרונה לאחר שלפחות שישה נוסעים התלוננו על פציעות ושברים בגופם לאחר הנסיעה במתקן. לאור הדיווחים, הרכבת נסגרה בתחילת החודש לצורכי בדיקות.

רכבת ההרים המהירה מציבה את הפארק באופן קבוע ברשימת פארקי השעשועים המפחידים והאינטנסיביים ביותר בעולם. על פי Vice, מאז דצמבר 2020 שישה נוסעים בגילאי 30-50 דיווחו על שברים בעצמות החזה, הגב והצוואר. לפני תקופה זו, לא נרשמו דיווחים על נוסעים ששברו עצמות לאחר נסיעה בדו-דודונפה - על אף שהרכבת פעילה מזה 20 שנה. לפיכך המומחים נדהמו מהזינוק הפתאומי בפציעות, ותהו האם ההתאמה החדשה שערכו במתקן ב-2017, אז הגדילו את המהירות המירבית מ-172 ל-180 קמ"ש, קשורה למקרים אלו.

צפו ברכבת ההרים המהירה בעולם:

התקרית היחידה שנרשמה לפני דצמבר 2020 הייתה ב-15 במאי 2007, כשגבר בן 37 נפצע קל לאחר שכיסוי פלסטיק מקדמת הרכבת השתחרר ופגע בברכו הימנית. מבדיקות ראשונות לא נמצאו בעיות טכניות במתקן, בעוד שהיצרנית "סאנסיי טכנולוגיה" פרסמה התנצלות בפני הפצועים, תוך קביעה כי סיבת הפציעות אינה ידועה.

פציעות קשות ברכבות הרים הן נדירות ביותר ונאויה מיאסאטו, פרופסורית לאדריכלות מאוניברסיטת ניהון המתמחה בעיצובי רכבות הרים, אמרה בראיון ל-Vice כי הפציעות עלולות להיות תוצאה של ההאצה המהירה של הרכבת. בשיאה, ההאצה של הדו-דודונפה עוקפת פי 3 את כוח המשיכה כלפי מטה, מה שמזכיר את כוח ה-G שאסטרונאוטים עשויים לחוות במהלך שיגור. מיאסאטו אמרה: "אם נוסע לא יכול לעמוד בלחץ של התאוצה, הוא עשוי לסבול מפציעה. זה כנראה העניין פה".

מיאסאטו העלתה השערה לפיה יתכן שהפציעות עשויות לנבוע מצורת הישיבה של הנוסעים: "אם הם לא יגלו כשלים רציניים לגבי הנסיעה בפועל, יכול להיות שזו הצורה בה הנוסעים ישבו שהביאה לפציעות. אם אדם ישב בצורה לא נכונה, נניח עם מרווח בין הגב למושב, זו האחריות של עובדי הפארק להנחות ולתקן אותם". עוד מדווחים בתקשורת המקומית כי אחד הנוסעים שסבל מפציעה ישב עם החזה קדימה במהלך הנסיעה, בניגוד לדרישה להישען לאחור ולהקטין את המרווח בין הגב למשענת ככל הניתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully