וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתמונות: זוכי צפרתון קק"ל יציגו את עבודותיהם באקספו העולמי בדובאי

בשיתוף קק"ל

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 11:11

קרן קימת לישראל לוקחת חלק בביתן הישראלי בתערוכת הענק ובמסגרת השבוע שעוסק במשבר האקלים והמגוון הביולוגי יוצגו תמונות צפרות מרהיבות של זוכי תחרויות הצילום של הצפרתון, אשר ידגימו את המגוון הגדול של מיני הציפורים המופיעות בישראל

תורית זנבנית - צפרתון דובאי. מיכה אורבך,
תורית זנבנית/מיכה אורבך

המיקום המיוחד של מדינת ישראל, בין שלוש יבשות - אסיה, אפריקה ואירופה - הופך אותה לגן עדן של ממש, בעיקר עבור ציפורים נודדות. למעשה, מדי שנה, באביב ובסתיו, חולפות מעל ישראל לפחות חצי מיליארד (!) ציפורים במסען לארצות חמות יותר.

חלק גדול מהן כמובן עוצרות גם למנוחה ואגירת כוחות מחודשות, בין היתר בשטחים המיועדים בדיוק לשם כך, כמו אגמון החולה, פארק הצפרות באילת ואגמים מלאכותיים נוספים שהקימה קרן קימת לישראל. אז מתחיל גם גן העדן של הצפרים וחובבי הצילום, שנהנים מכ-550 מיני ציפורים שונות אותן ניתן לראות ברחבי הארץ.

כל החגיגה המיוחדת הזו הובילה לייסודו של צפרתון קק"ל, אירוע הצפרות הגדול בישראל, שעורכת כנפי קק"ל - רשת הצפרות הארצית של קק"ל בכל שנה, בחול המועד סוכות. הצפרתון מורכב מאירועים מיוחדים למשפחות, שיתקיימו השנה באגמון החולה, פארק ירוחם ואגמון חפר, יום שידורים מיוחד שעוסק כולו בציפורים ובנוסף, מרתון צפרות ארצי ותחרות צילום.

בתחרות הצילום עולות לגמר בכל שנה 20 התמונות הטובות ביותר, שגם מוצגות בתערוכה מרהיבה במרכז המבקרים באגמון החולה ומשתתפות בתחרות אונליין נושאת פרסים לבחירת "חביב הקהל". וכעת, נהנים זוכי השנים הקודמות מבונוס משמעותי ומרשים במיוחד.

בתערוכת האקספו העולמית, שתיפתח באוקטובר הקרוב ונערכת הפעם בדובאי, שותפה גם הפעם קק"ל בביתן הישראלי. במהלך השבוע הראשון של התערוכה, שבוע שמתקיים תחת נושא "משבר האקלים והמגוון הביולוגי", תציג קרן קימת לישראל בביתן הישראלי תערוכת צילומי ציפורים, שנועדה להדגים את המגוון הגדול של מיני ציפורים שמדינת ישראל התברכה בהם.

לכבוד האירוע, פנה ירון צ'רקה, הצפר הראשי של קק"ל לזוכי עבר בתחרות הצילום של הצפרתון והם אלו שיזכו להציג כמה מעבודותיהם אל מול מבקרים מכל קצוות הגלובוס. זוכי תחרויות העבר שתמונותיהם יוצגו באקספו בדובאי הם שחר כהן, משה כהן, מיכה אורבך, חן עין דור וגדי שמילה. לצד תצוגת התמונות יתקיימו גם הרצאות ופאנלים שונים בהובלת המדען הראשי של קרן קימת לישראל ומומחים בתחומי משבר האקלים והמגוון הביולוגי.

"תחרות הצילום של צפרתון קק"ל תפסה בשנים האחרונות מקום של כבוד בקהילת צלמי הציפורים המצוינת של ישראל", אומר צ'רקה. "משאב הטבע הנפלא של ציפורי ישראל הופך את חוויית צילום הציפורים בארץ לחוויה מרהיבה, מגוונת ומאוד מתגמלת. בחודש הבא יהיה לנו כבוד עצום לפתוח בדובאי את הביתן הישראלי באקספו הבינלאומי, עם תערוכת צילומי ציפורים שמדגימה את העושר והמגוון הגדול של ציפורים שצולמו ע"י זוכי עבר של תחרות הצילום בצפרתון קק"ל".


כרגיל, גם השנה אתגר הצילום בצפרתון קק"ל הוא להגיע לתמונה מנצחת של ציפור בר בישראל, תוך 48 שעות המוגדרות מראש. מאות צלמים ייצאו ב-22 וב-23 בספטמבר אל הטבע הישראלי, כדי לצלם ציפורים ואולי גם לזכות בפרסים יקרי הערך המוענקים למקומות הראשונים. השנה הורחבה התחרות לשלושה מקצים: ילדים/נוער, חובבים ומקצה ראשי/מקצוענים. ההכרזה על הזוכים תתקיים עם סיום יום השידורים המיוחד של צפרתון קק"ל, ב-26.9.21.

הכירו את צפרתון קק"ל

לפרטים נוספים והרשמה לתחרות הצילום של צפרתון קק"ל>>

למערכת ההרשמה לתחרות>>

ציפורים לכל המשפחה - כניסה חופשית לאירועי קק"ל בסוכות

צפו בתמונות שיוצגו בביתן הישראלי בדובאי

שחפיות גמדיות - צפרתון דובאי. גדי שמילה,
שחפיות גמדיות/גדי שמילה
שחפית ים - צפרתון דובאי. חן עין דור,
שחפית ים/חן עין דור
סבכי ערבות - צפרתון דובאי. משה כהן,
סבכי ערבות/משה כהן
נץ קצר אצבעות - צפרתון דובאי. גדי שמילה,
נץ קצר אצבעות/גדי שמילה
קורמורן גדול - צפרתון דובאי. חן עין דור,
קורמורן גדול/חן עין דור
קטה חדת זנב - צפרתון דובאי. מיכה אורבך,
קטה חדת זנב/מיכה אורבך
ינשוף עצים - צפרתון דובאי. גדי שמילה,
ינשוף עצים/גדי שמילה
ניצים מצויים. שחר כהן,
ניצים מצויים/שחר כהן
פורפיריה כחולה - צפרתון דובאי. משה כהן,
פורפיריה כחולה/משה כהן
בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully