וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור ירח מלא: זמן טוב לצפות על כוכבים וליהנות מאוכל ויין טוב בעמק יזרעאל

דרור זמיר

20.8.2021 / 8:00

אחת המועצות האזוריות הגדולות בישראל תארח את אירועי הלילה הלבן שיתקיימו ב-23-24 באוגוסט בשלל יישובים בעמק. עם מרחבים פתוחים, יקבים, דוכני אוכל, אטרקציות לילדים, מוזיאונים ותצפיות כוכבים, זו נראית כמו דרך לא רעה לצבור חוויה משפחתית ייחודית לקראת סוף החופש

בווידאו: לילה לבן בעמק יזרעאל/צילום: דרור זמיר ואן כהן

אחד המאפיינים של הקיץ הנוכחי הוא הבעייתיות בלטוס לחו"ל, גם אם לגיחה קצרה, לא רחוק מישראל. לא מעט ישראלים תכננו במהלך בקיץ לנסוע לנפוש ביוון, קפריסין או טורקיה השכנות, אולם אחת אחרי השניה, גם המדינות הללו נוספו לרשימת המדינות שמי ששב מהן נדרש לבידוד. אופציית הבידוד, מה לעשות, מרתיעה, ולכן נדרשים הנופשים לחשב מסלול מחדש, לאופציה לא פחות טובה - חופשה בארץ.

לטעמי, אחד האזורים הכי "אנדרייטד" בישראל הוא עמק יזרעאל. המועצה האזורית עמק יזרעאל היא אחת המועצות האזוריות הגדולות בישראל, עם כ-40 ישובים, הממוקמים במרחב תיירותי עצום המציע מרחבים פתוחים, יערות ושדות אינסופיים, יקבים, אטרקציות ושלל פינות חמד וטבע.

בין התאריכים 23-24 באוגוסט, בימים שני ושלישי, יתקיימו במרחב התיירות של עמק יזרעאל אירועי 'לילה לבן'. הגלריות, היקבים, עגלות הקפה והאטרקציות השונות הפזורות ברחבי העמק יחכו למבקרים מהשקיעה ועד השעות הקטנות של הלילה, עם מגוון פעילויות לאור ירח מלא. הנה כמה מהמקומות השווים שיקחו חלק באירועי הלילה הלבן.

מתחם רכבת העמק בכפר יהושע
17.8.21. דרור זמיר, מערכת וואלה!
אתר רכבת העמק בכפר יהושע/מערכת וואלה!, דרור זמיר
עופר גביש במתחם רכבת העמק כפר יהושע
17.8.21. דרור זמיר,
סיור מזמר ברכבת העמק עם עפר גביש/דרור זמיר

אתר רכבת העמק בכפר יהושע

רכבת העמק המיתולוגית בכפר יהושע, שפעלה בחציה הראשון של המאה ה-20, היוותה קו מקשר בין חיפה לדמשק ולערים מרכזיות נוספות במזרח התיכון. במרכז המבקרים הייחודי בכפר יהושע, ניתן לצפות בתצוגה מרהיבה המשחזרת את סיפורה של רכבת העמק ותחנותיה העיקריות באמצעות רכבת מיניאטורית נוסעת המהווה העתק מדויק לרכבת העמק ועוד שלל מיצגים מעניינים הממחישים את סיפורה של התחנה הישנה. יש גם סרטון הדרכה המתורגם לשמונה שפות.

במסגרת אירועי הלילה הלבן שיתקיימו בעמק יוכלו המבקרים ליהנות ממגוון פעילויות. בערב הראשון יוכלו ילדים ומבוגרים כאחד ליהנות מ"האוצר", מרחב בריחה היסטורי ייחודי שנבנה במקום. בדרך לפתור תעלומה רבת שנים, המבקרים יוכלו לטייל בין בתי האבן ההיסטוריים וקרונות הרכבת המרתקים, במסע מרתק אל העבר. אגב, במקום נבנה גם מסלול נינג'ה שווה במיוחד.

בערב השני יתקיים במקום סיור מזמר עם אחד ממפתחי הז'אנר, עפר גביש. הסיור המזמר יכלול ביקורים ב"טרמינל", בית מנהל התחנה, דוגמה של קרון ושל מסילה, וסרטון הדרכה המתורגם לשמונה שפות. כל אלה יתפתחו לערב שירה בציבור בו יהיה אפשר, תוך כדי שירה, לשמוע את הסיפורים שמאחורי השירים שנכתבו בהשראת רכבת העמק, ויש לא מעט כאלה, כמו "שהשמש תעבור עלי" של יורם טהרלב, שגדל בכפר יהושע, או "כשיבוא שלום" שכתב חיים חפר.


לפרטים נוספים ולהרשמה לפעילויות: 04-9014230

יקב טוליפ
17.8.21. דרור זמיר, מערכת וואלה!
יקב טוליפ בכפר תקווה/מערכת וואלה!, דרור זמיר
מבקרים ביקב טוליפ
17.8.21. יקב טוליפ, אתר רשמי
יקב טוליפ/אתר רשמי, יקב טוליפ

חגיגת טעימות יין ביקב טוליפ

אם יש דבר שעמק יזרעאל התברך בו הוא יקבים טובים. אחד המרכזיים שבהם הוא יקב טוליפ, שהוקם ב-2003 על ידי רועי יצחקי, וממוקם על צלע הר בכפר תקווה - יישוב קטן ופסטורלי שמשמש כבית לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, ובקלות אפשר לחשוב שמדובר בקיבוץ לפי איך שהוא בנוי. דיירי הכפר משתלבים ביקב כעובדים, דבר שיוצר חיבור יוצא דופן בין היקב לאנשים.

חוץ מזה, יש את היין עצמו, כן? אל המקום הקסום הזה ניתן להגיע וליהנות מקבלת פנים חמה הכוללת סיור וטעימות יין על רקע נוף משכר. במסגרת חגיגות הלילה הלבן תיפתח חצר היקב לאירוח וניתן יהיה ליהנות מחבילות של טעימות מודרכות, יין בכוסות ובקבוקים לישיבה במקום לצד נשנושים של גבינות ולחמים וכמובן להצטייד ביין לחג בהנחה של 15% לרגל החגיגה. חבילת הטעימות נעה בין 60 ל-110 שקלים לאדם, ופלטת הגבינות בין 39 ל-120 שקל, לפי הגודל. בזמן שהמבוגרים שותים, הילדים יכולים ליהנות מפינות החי הפזורות בשטח היקב.

בלי קשר לאירועי הלילה הלבן, מדי יום חמישי מתקיים ביקב ליין "ערבי חמישי בטוליפ" - במסגרתו הופכת חצר היקב לבר יין תוסס המארח מדי שבוע הופעות חיות או ו-DJ, בשילוב פוד טראק או שף עם תפריט אוכל מגוון שמתעדכן משבוע לשבוע. התמזל מזלנו לטעום ממטעמים מעשה ידיו של השף אסף יגר, שהגיש באותו ערב תפריט אסיאתי. הלכנו על כמה מנות סלטים, ומה נאמר? החך כבר מתגעגע לסלט הפפאיה המעולה שטעמנו.


לתיאום הגעה: יקב טוליפ 04-9830573

חדר האוכל במוזיאון קיבוץ יפעת
17.8.21. דרור זמיר, מערכת וואלה!
חדר האוכל במוזיאון קיבוץ יפעת/מערכת וואלה!, דרור זמיר
יינות יקב פיוז'ן
17.8.21. יקב פיוז'ן, אתר רשמי
היינות של יקב פיוז'ן/אתר רשמי, יקב פיוז'ן
אוכל הודי במוזיאון קיבוץ יפעת
17.8.21. דרור זמיר, מערכת וואלה!
אוכל הודי של "סלמתרק"/מערכת וואלה!, דרור זמיר

מוזיאון קיבוץ יפעת

עצירה מושלמת למשפחות (ולא רק) באירועי הלילה הלבן היא במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת. המוזיאון מספר את סיפורם של חלוצי העלייה השנייה והשלישית בעמק יזרעאל, עם חזרה בזמן לימי החלוצים, ימי ראשית הקיבוץ והמושב השיתופי ועד קום המדינה.

יש במוזיאון שלל ביתנים המשחזרים וממחישים את ייבוש הביצות, סלילת הכבישים, אוהל חלוצים, צריף מושב, בית הילדים ומחסן הבגדים בו ניתן להתחפש בבגדי חלוצים וחלוצות ולהצטלם על רקע ביתנים מהתקופה. יש שם גם נגריה בה ניתן ליצור בעץ עם פטיש ומסמר, חצר טרקטורים ענקית עם טרקטורים בכל הגדלים, מגדולים ועד קטנים המיועדים לילדים מגיל שנתיים.

ביום שני, החל מ-19:00 ועד לשעות הקטנות של הלילה, יתקיים בחצר המוזיאון, במסגרת אירועי הלילה הלבן, שוק אמנים ואוכל, תחת השם "לילה יזרעאלי", שם יוצגו בין השאר יצירות של 16 אמנים ואמניות מקבוצת "יוצרים מן הכלל". הכניסה למוזיאון תהיה חופשית.

לצד מיצגי האמנות, יתרחש במקום ה"מונלייט פיקניק", פיקניק לילי מהשקיעה ועד הלילה. המבקרים יוכלו ליהנות ממוזיקה חיה, שמיכות פיקניק ופינות ישיבה אינטימיות. ומה אוכלים? אנחנו טעמנו את האוכל ההודי של סלמתרק, במקור פודטראק עם אוכל הודי טבעוני. בלילה הלבן הם יגיעו לחצר המוזיאון, ויביאו איתם שלל תבשילים מסורתיים, כמו מלאי כופתה, סמוסה ועוד. אה, ויש גם צ'אי מדהים לקינוח.
מחירים:
סלטים: 25 שקלים; תבשילים: 30 שקלים; מלאי כופתה: 38 שקל; סמוסה: 15 שקל ליחידה; צ'אי: 10 שקלים.

ומה עם יין? דיברנו על יקב טוליפ של רועי יצחקי. בערב הזה יתארח יקב פיוז'ן, בבעלות דורון יצחקי, אחיו הגדול של רועי, שהוא בעל תואר שני בייננות, אותו רכש בתקופה בה חי באוסטרליה חובבת היין (והאלכוהול בכלל). דורון מתמחה בייצור יינות באיזורי היין הטובים ביותר בעולם, כמו גרמניה, שם הוא מייצר כיום, מתוך כוונה להפיק יין במקום שבו הזמן של ענביו מגיע למיטבו ולהנגיש אותו לקהל חובבי היינות הישראלי. מומלץ לא לפספס את הגוורץ של יקב פיוז'ן. לקינוח, טעמנו מלבי מושלם מעשה ידיה של בתו של דורון, שגם לה יהיה דוכן באירוע.

לפרטים: 04-6548974

משטרת נהלל ההיסטורית
17.8.21. דרור זמיר, מערכת וואלה!
משטרת נהלל ההיסטורית/מערכת וואלה!, דרור זמיר
סיור לילי בטרקטור בקיבוץ גבת
17.8.21. אבי חיימוביץ', אתר רשמי
סיור לילי בטרקטור בקיבוץ גבת/אתר רשמי, אבי חיימוביץ'

לראות כוכבים בעמק

ביום שני יוכלו הורים וילדים ליהנות מחוויה לילית יוצאת דופן - סיור עששיות מודרך בשדות העמק שליד מצודת המשטרה ההיסטורית בנהלל. הסיור בשדות מודרך על ידי טוביה גפן האנרגטי, שמנגיש בצורה מעוררת התפעלות את סיפור הכוכבים בשמיים, שמם, סודותיהם ומיקומם. והוא גם מספר צ'יזבטים.

עלות הסיור: 20 שקלים לאדם

לפרטים נוספים ולהרשמה לסיור : 04-6415073

לוקיישן נוסף שיתמקד בכוכבים בלילות הירח המלא שמצפים לנו בשני ושלישי, הוא קיבוץ גבת, שם יתקיים א"ש לילה מסורתי שיתחיל בהליכה רגלית קצרה לשטח, שם הורים וילדים יוכלו ליהנות מקומזיץ, עם מרשמלו, תפוחי אדמה ונקניקיות (וגם בירות למבוגרים). גם כאן תהיה הדרכה מקצועית על הכוכבים, כולל תצפית דרך טלסקופ מקצועי. כמה מקצועי? בוא נאמר שהצלחתי לראות את הטבעות של שבתאי ואת הכתם הגדול שעל כוכב צדק. ככה מקצועי. בלי קשר, כמו קיבוצניקים אמיתיים, תוכלו לעלות לסיבוב על הטרקטור, לנסיעה לילית סביב הרפתות והאורוות של הקיבוץ.

עלות הסיור למשתתף: 75 שקלים לאדם

לפרטים והרשמה לסיור: רון יזרעאלי 050-6291069

הנוף מחדר המלון, גולדן קראון נצרת
17.8.21. דרור זמיר, מערכת וואלה!
הנוף מחדר המלון ב"גולדן קראון" נצרת/מערכת וואלה!, דרור זמיר
פינת הישיבה של הספא במלון "גולדן קראון" נצרת
17.8.21. דרור זמיר, מערכת וואלה!
פינת הישיבה בספא מלון "גולדן קראון" נצרת/מערכת וואלה!, דרור זמיר

מלון גולדן קראון נצרת, הר הקפיצה

לילה לבן והכל, אבל כן צריך לישון מתישהו, וגם מקום לבלות בו את הבוקר שלמחרת. מלון גולדן קראון נצרת התגלה כפתרון יותר מהולם. המלון שוכן על פסגת ההר הצופה לעמק יזרעאל בסמוך להר הקפיצה, ובלי קשר הוא משמש כבסיס טוב ליציאה לטיולים ולאטרקציות באזור עמק יזרעאל שנמצא במרחק נסיעה קצר.

כבר כשהגענו למלון קיבלו אותנו בלובי עם מגשי בקלאוות, מתוקים ושתיה קלה. החדרים מרווחים ונקיים והמיקום של המלון מבטיח נוף עוצר נשימה, ללא חשיבות למיקום החדר שלכם. יש חדרים זוגיים או משפחתיים, בריכת שחייה רחבה, ג'קוזי, סאונות רטובות ויבשות וחדרי טיפול. אנחנו עדיין נמצאים בחודש אוגוסט, אז אם אתם נטולי ילדים ורוצים למצוא קצת שקט, לאחרונה הוקם במלון מתחם ספא ייחודי בשילוב בריכה פנימית מחוממת, הצופה לנוף המרהיב של הר הקפיצה ומרפסת שיזוף הפונה לנוף העמק. מתקני ספא כוללים חמאם טורקי, סאונה יבשה, חדרי טיפולים וחדר כושר חדשני. האווירה המרגיעה אחרי כמה שעות בספא עלולה לגרום לכמה מאיתנו לשכוח שבכלל קיים עולם שם בחוץ.


מחירי מבצע חודש אוגוסט: החל מ - 770 שקל לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר
תוספת לילד בחדר : 170 שקלים.


לרגל אירועי הלילה הלבן בעמק יזרעאל תינתן הנחה של 10% מהמחיר למשפחות שמעוניינות לשלב בילוי ולינה באיזור, להזמנה ישירה מהמלון.
להזמנות 04-650-8000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully