וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבית אלפא עד נהלל: מסע רכיבת הסוסים לציון 100 שנה להקמת נהלל

16.8.2021 / 16:05

מגיפת הקורונה אמנם דחתה את "חג הכפר", אבל במושב ציינו בסוף השבוע 100 שנה עם מסע רכיבה כמאמר "שיר העמק" המפורסם ומרגיעים: "יש לנו עוד שנה שלמה לחגוג"

היום, ח' אלול, לפני מאה שנה, עלו מייסדי נהלל על גבעה ליד תל שימרון בעמק יזרעאל, הקימו עליה אוהל ומאז נחשב יום זה ליום ייסוד נהלל, הוא מושב העובדים הראשון בארץ ישראל.

בעקבות נהלל קמו במהלך השנים עוד 253 מושבים.

בנהלל תכננו לחגוג היום (שני) את מה שהם מכנים "חג הכפר" בדרך המיוחדת שבה הם מציינים מדי חמש שנים "חג גדול". בשל מגיפת הקורונה נאלצים חברי המושב לדחות את החגיגה. "יש לנו עוד שנה שלמה לחגוג. היום הוא תאריך העלייה על הקרקע. שנת המאה רק מתחילה היום", הרגיע עפר אבידב, נכד למייסדי המושב ומשומרי המורשת של המקום.

ציון 100 שנה לנהלל (האנשים נעמדו וישבו בצורת  מעגלים, כמו שנבנה המושב). עפר אבידב,
האנשים נעמדו וישבו בצורת מעגלים, כמו שנבנה המושב לפני 100 שנה/עפר אבידב

בסוף השבוע ציינו ארבעים מאנשי נהלל, מגיל 8 ועד 75, את מאה שנות המושב בדרך מיוחדת; כמאמר "שיר העמק" המפורסם, שכתב נתן אלתרמן והלחין דניאל סמבורסקי, הם רכבו על סוסים מבית אלפא לנהלל.

המסע נמשך יומיים, בשל החום הכבד שחייב הפסקות רבות עבור הסוסים ורוכביהם. את המסלול יזם והוביל דרור בנימיני, נכד למייסדי נהלל.

המסע יצא מבית אלפא וכשעמק התפארת נם, נחו הרוכבים והרוכבות בעין יזרעאל ושמעו הרצאה על ראשית ההתיישבות. מוקדם בבוקר המשיכה הקבוצה לאורך הארץ ושדותיה, ובכניסה לנהלל חיכו להם תושבים רבים שקיבלו את פניהם בשירת "שיר העמק" ("נומה עמק, עמק תפארת, אנו לך משמרת").

מסע רכיבה "מבית אלפא עד נהלל". עפר אבידב,
מסע רכיבה שנמשך יומיים/עפר אבידב

אבידב התגאה כי על תושבי נהלל נמנים היום בני משפחות חדשות שנקלטו בשנים האחרונות. מדובר בחמישים משפחות, שברבות מהן אחד מבני הזוג נולד במושב וכעת שב לגור במקום. "יש כאלה שחזרו אחרי שלושים וארבעים שנה", אמר אבידב.

על אף שמאה שנים עברו ודברים רבים השתנו בנהלל, בתנועת המושבים ובישראל ו"היום העקרונות כבר לא מכופפים את האדם, אלא האדם את העקרונות", כדברי אבידב, הוא מתגאה כי "הרוח הנהללית עוד קיימת". לדבריו "דבר מרכזי באותה רוח הוא החשיבות שהנהללים רואים במעורבות בחיי המושב והמדינה, מעבר להשקעה בבית ובמשק הפרטי. יש במושב חיי קהילה תוססים. אנשים מתנדבים וכמו שהראשונים הקרינו החוצה בתחומי ביטחון, פוליטיקה וחקלאות, כך גם היום".

  • עוד באותו נושא:
  • נהלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully