וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 ספוטים רומנטיים וסודיים לאוהבים לט"ו באב בצפון הארץ

בן פרשיץ

עודכן לאחרונה: 24.7.2021 / 11:04

לכבוד ט"ו באב, אספנו שישה מקומות שפחות מוכרים באזור הצפון, כדי שתוכלו לבלות שם זמן איכות לבד וגם כי תמיד טוב להכיר עוד נקודות יפות לשאר ימי השנה, בחבל ארץ שנדמה שכבר ראית בו הכל

נופים רומנטיים בצפון הארץ/צילום: בן פרשיץ

צפון הארץ כידוע משופע במקומות קלאסיים לחופשות רומנטיות - נחלים, גבעות, תצפיות ואינסוף טבע שרק מתבקש להגשים דרכו את הרומנטיקה של האוהבים.

לכבוד ט"ו באב, אספתי שישה מקומות שפחות מוכרים באזור הצפון, כדי שתוכלו לבלות שם זמן איכות לבד וגם כי תמיד טוב להכיר עוד נקודות יפות לשאר ימי השנה, בחבל ארץ שנדמה שכבר ראית בו הכל.

מצפה נמרוד לויטה, הגלבוע

לרוב, כל מי שיטייל בגלבוע יבחר במצפה כתף שאול המוכר והידוע, ובצדק. אבל ממש לא רחוק ממנו, יותר נכון ממש מערבית אליו, מתחבא לו מצפה לא פחות מיוחד - מצפה נמרוד לויטה על שמו של תושב עין חרוד שנפל בשירותו בצה"ל ב-1949.

המצפה צופה באופן שובה לב על העמק שבו גדל נמרוד, ולטובת הרומנטיקנים שבינכם ישנו מבנה מאבן שבולט בצורתו עם עמודים תומכים המייצרים מסגרת אל מול הנוף.

בונוס וטיפ אישי:
שימו לב שזהו הלוקיישן אולי המרשים ביותר לתפוס שקיעה בגלבוע.

איך מגיעים:
ממש לפני שפונים ימינה לחנייה הראשונה של חניון כתף שאול, תבחינו בשביל שפונה אל עבר חורשת העצים מערבה. החנו את הרכב בסמוך לשביל ולכו שתי דקות עד שתראו מבנה בולט מימין.

מצפה נמרוד לויטה. בן פרשיץ, מערכת וואלה!
עמודים תומכים מייצרים מסגרת אל מול הנוף. מצפה נמרוד לויטה/מערכת וואלה!, בן פרשיץ

מצפה עמית, עמק חרוד

מאחורי קיבוץ בית השיטה, בשדות האינסופיים של רמת יששכר, מתחבאת לה נקודה מרהיבת עין. שטח שלם אשר הוקדש כולו לזכרו של עמית, תושב העמק על ידי חבריו. במצפה תמצאו כמה וכמה פינות חמד -
החל מנדנדה שצופה אל נוף ההרים והשדות, נדנדה זוגית שצופה צפונה אל עבר כוכב הירדן ואוטובוס אחד ישן המוסיף לתחושה הסוריאליסטית של הנקודה המרתקת הזאת. לקינוח, דק עץ נפלא לפיקניק ממש מעל שדות העמק.

איך מגיעים:
בוויז: "מיצפה עמית" (עם י'). מומלץ להגיע תחילה ל"א.ת פארק צבאים" ומשם להמשיך בדרך נוף אל המצפה. אם אתם מגיעים עם רכב פרטי, סעו לאט ובזהירות. אחרי גשמים - רק ג'יפונים ומעלה.

מצפה עמית בעמק חרוד. בן פרשיץ, מערכת וואלה!
מצפה עמית בעמק חרוד/מערכת וואלה!, בן פרשיץ

מצפה על נחל עמוד, גליל עליון

רובנו מכירים את נחל עמוד עליון בחלק העליון שלו בשמורת הטבע, או בחלק התחתון שלו עם העמוד המפורסם. רגע לפני שהוא מגיע ליעדו, אפשר לתפוס את הערוץ במבט דרמטי ביותר ממצוקי מושב כחל
בטיילת קטנה ומקסימה, שתוביל אתכם לקצה המצוק.

הנוף משם, אל עבר חוקוק והרי הגליל התחתון ואף מעבר להם, בדיוק כשהשקיעה הקיצית יורדת לה באיטיות, פשוט מהפנט. אנא היזהרו כשאתם מתקרבים לשפת המצוק הגבוה!

בונוס וטיפ אישי:
במקום אין ספסלים או מצפה מסודר, אז כדאי להביא שמיכה או מחצלת, סל פיקניק והרי לכם דייט מהחלומות.

איך מגיעים:
בווייז: "בית עלמין כחל". החנו את הרכב בסמוך, וחפשו את השביל ממערב לכם, שממשיך לכיוון שפת המצוק. שלוש דקות הליכה.

מצפה נחל עמוד בכחל. בן פרשיץ, מערכת וואלה!
תבואו בדיוק כשהשקיעה הקיצית יורדת לה באיטיות. מצפה נחל עמוד בכחל/מערכת וואלה!, בן פרשיץ

הפיל בוקס ליד יער מבוא חמה, רמת הגולן

בדרום הגולן מטיילים רבים מכירים את מצוקי האון, וכמובן את מצפה אופיר הפופולרי, אבל את הפינה הזאת בוודאי שרומנטיקנים מסורתיים ישמחו לאמץ ולהכיר. ממש בסמוך למצפה כנרת מנדל ז"ל, בסמוך לאתר עין תאופיק, מתחבא לו בהר הסמוך מבנה פיל בוקס עם גג שעליו אפשר לטפס ולצפות בשקיעה בשמש צובעת בכתום את הכחול של דרום הכנרת.

בונוס וטיפ אישי:
ניתן לשבת בסמוך למבנה וליהנות מבריזת ערב ושקיעה יפה. מי שרוצה לשדרג את החוויה יכול לטפס לגג המבנה הלא גבוה בזהירות רבה (!), ולקבל נוף מדהים אף יותר.

איך מגיעים:
בווייז: עין תאופיק (למגיעים מדרום, כביש 98). שם נסתובב בחזרה לכביש הראשי, נפנה ימינה חזרה לדרך שממנה באנו, רק בכיוון הנגדי, וישר נפנה ימינה בשער ומחסום קטנים. נחנה ונלך ברגל שתי דקות בשביל מערבה. המבנה יבלוט בעין כבר בתחילת המסלולון.

שימו לב: לא לחצות גדרות, שימו לב שאתם ברמת הגולן ויש אזורים שעדיין ממוקשים.

פיל בוקס ליד יער מבוא חמה בגולן. בן פרשיץ, מערכת וואלה!
לשבת בסמוך למבנה וליהנות מבריזת ערב. הפיל בוקס ליד יער מבוא חמה/מערכת וואלה!, בן פרשיץ

רמת סירין, הגליל התחתון

ההרים הפחות מתויירים בחבל ארץ זה של הגליל התחתון. ממזרח - נוף הכנרת, הרי הגולן והרי גלעד; ממערב - נוף הר תבור, הרי נצרת והרי הגליל התחתון; וברמת סירין עצמה אינספור שדות ענק, עצים גדולים ובודדים ופינות מקסימות שרק מחכות לזוג אוהבים.

ברמת סירין ישנם אינספור שבילים ודרכים, מעיינות ותצפיות ורק נותר לבחור מיקום מועדף ולהתמקם.

בונוס וטיפ אישי:
מצפה החללית המרשים ממוקם כ-10 דקות נסיעה צפונה מלוקיישן זה. תוכלו למצוא אותו באפליקציית עמוד ענן בשם "החללית".

איך מגיעים:
למגיעים מכיוון מנחמיה יש להקליד בווייז: "מנחמיה". במעגל התנועה השני לפני הכניסה למושבה נפנה שמאלה ונתחיל לעלות במעלה ההר. נחלוף על פני הפנייה למצפה נח כנרתי, ניסע בסמוך לגדר מערכת, נחלוף על פני חוות הטורבינות וכאשר נגיע לצומת שבילים (ישר או שמאלה-מערבה) - נפנה לכיוון שורת עצים בודדים מרהיבה. אז נראה ואדי ענק מתחתינו והר תבור אחד ויחיד נזקף מולנו. שמיכה, בקבוק יין ועץ אחד בודד עם צל יעשו את העבודה עם כל הציור הזה מסביב.

רמת סירין. בן פרשיץ, מערכת וואלה!
נופים מטריפים לכל עבר. רמת סירין/מערכת וואלה!, בן פרשיץ

חורבת כנף, דרום רמת הגולן

מבנה ששימש כבית כנסת בתחילת המאה השישית לספירה וכיום הוא ספוט מושלם לשילוב של נוף ושקיעה. בהליכה לא ארוכה ממושב כנף, אפשר להגיע לשרידי כפר סורי שבו נמצאת חורבת כנף - בית כנסת מלבני שמשורטט באופן מושלם בין הרי הגולן, השמיים התכולים והכנרת שמביטה מלמטה.

בונוס וטיפ אישי:
לתמונות יפות למזכרת, מומלץ לעשות את הפיקניק לצד המבנה ולא מלפניו - כך תרוויחו תמונה עשירה בצבעים: אבני המבנה העתיק בחום, בנוסף לכחול ולכתום של הכנרת והשקיעה.

איך מגיעים:
ווייז: "מושב כנף". נכנסים למושב ובמעגל התנועה פונים שמאלה, נוסעים עד שפת המצוק, שם פונים ימינה עד שמגיעים לנדנדה שממוקמת מול הנוף. ממש בסמוך אליה רואים שער קטן שאותו חוצים והולכים על שביל שיורד ומתמתח לכיוון דרום-מערב. כעשר דקות הליכה לכל כיוון. ניתן למצוא את המקום גם באפליקציית עמוד ענן בשם "חרבת כנף".

חרבת כנף. בן פרשיץ, מערכת וואלה!
ספוט מושלם לשילוב של נוף ושקיעה. חורבת כנף/מערכת וואלה!, בן פרשיץ

בן פרשיץ הוא בעל חשבון האינסטגרם North Israel Guider שמתמחה בטיולים בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully