וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שעות מהבית מצאנו אגם שיוציא לכם את העיניים

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 13:00

בדרום-מערב המדינה השקטה, סמוך לגבול עם אלבניה, מסתתרת אטרקציה שחייבים לנסות. המים הצלולים, הדגים ואלפי הפרחים, הכנסיות המרתקות, הנופים והבילויים בכל פינה יגרמו לכם לרצות להישאר באגם אוכריד עוד ועוד

אגם אוכריד, צפון מקדוניה. ShutterStock
מגוון ומרתק/ShutterStock

לא בכל יום ואפילו לא בכל שנה מחליפה מדינה את שמה הרשמי, אבל זה בדיוק מה שעשתה רפובליקת מקדוניה הצפונית ב-2019.

המדינה הקטנה (149 בעולם בשטח, רק כשני מיליון תושבים), גובלת ביוון, והשם בו נודעה בעבר, "מקדוניה" (על שם אלכסנדר מוקדון כמובן), הוא גם שמו של חבל הארץ בצפון יוון בו נמצאת סלוניקי. הכפילות הזו הובילה לעימותים ארוכים בין המדינות ובעקבות דרישתה של יוון, נודעה מקדוניה במשך שנים כ"רפובליקה היוגוסלבית לשעבר של מקדוניה", או FYROM באנגלית, עד ששני הצדדים הגיעו לסיכום על השם החדש שעבר במשאל עם.

ואולי עכשיו הן נפרדות, אבל בדיוק כמו צפון יוון וכמו שאר המדינות המקיפות את צפון מקדוניה מכל עבריה (בולגריה בדרום, סרביה וקוסובו מצפון ואלבניה במערב), גם היא מלאה בנופים נהדרים ואטרקציות שונות ובראשן - אגם אוכריד.

אחד האגמים העמוקים והעתיקים ביותר ביבשת אירופה הוכרז ב-1979 על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. העיר עצמה והאגם נכבשו על ידי בולגריה במהלך מלחמת העולם השנייה, עברו לאחר מכן להיות חלק מיוגוסלביה הגדולה וכיום כאמור, שייכים לצפון מקדוניה.

טיול מאורגן בצפון מקדוניה יוביל אתכם בין היתר גם אל האגם היפהפה הזה, השוכן בגבול המערבי של המדינה (חלק מהאגם כבר שייך לאלבניה). בעזרת מדריך מיומן, שמכיר את המדינה על בוריה, תוכלו ליהנות מכל הייחוד שיש לאגם אוכריד וסביבתו להציע, עם בעלי חיים שצצים בכל פינה, עיירות ציוריות ובעלות היסטוריה ופולקלור מרתקים והמון פעילויות שונות שכדאי לעשות בטיול המאורגן שלכם.

הטיול סביב אגם אוכריד צריך להתחיל בחלק המזרחי שלו, בעיר הגדולה הצמודה אליו ונושאת את שמו. באוכריד אפשר למצוא היסטוריה שהולכת כל הדרך למאה השלישית לפני הספירה, אז העיר נקראה ליכנידוס. לאחר גלגולים רבים דרך השפות הסלבית והאלבנית, התקבע השם אוכריד, שמשמעותו בעברית - "על גבעה". בעת ההיא נבנה בה התיאטרון היווני העתיק, בו ניתן ואף מומלץ לבקר לאחר שיקום ארוך שנעשה בו. כיום נערכות בו הופעות שונות, בעוד שבעבר הוא שימש בעיקר לגלדיאטורים.

כאלף שנים אחרי הקמתה, נהרסה העיר עד היסוד כמעט ברעידת אדמה ובמהלך השיקום שלה בימי הביניים נבנו בה עוד ועוד כניסות, כמו גם מבצר סמואיל, המשקיף על האגם והוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. מבין הכנסיות, אפשר לציין את כנסיית סופיה הקדושה, המוכרת ביותר בעיר, כמו גם את כנסיית יוחנן כותב הבשורה, השוכנת במיקום פשוט מדהים ומספקת תצפית מרהיבה על המים והאזור כולו.

טיול מאורגן למקדוניה - מידע באתר פגסוס

אגם אוכריד, צפון מקדוניה. ShutterStock
התיאטרון היווני העתיק/ShutterStock

ממש על גדת האגם, תמצאו כמה חופים איכותיים, דוגמת חוף לאבינו הצפוני יותר או חוף פוטפש הדרומי. בחופים השונים יחכו לכם מסעדות מעולות, עם דגים טריים ומשובחים כמובן ואם בא לכם קצת אקשן, אז גם ספורט ימי מסוגים שונים ואילו בחוף סלאביה יש מגלשות שמסתיימות באגם עצמו. מעדיפים טיולים רגליים שקטים? נסו את חוף ליובנציה בדרום-מזרח האגם או את גשר המשאלות הקטן והיפה.

אם נצא מעט מהעיר דרומה, נגיע במהרה לפארק הלאומי גאליצ'יצה. הפארק נקרא על שם ההר המתנשא בו ומפריד בין אלבניה למקדוניה הצפונית. פסגתו מתכסה שלג בחורף, אולם באביב ובקיץ מקסים לטייל במקום בו יש למעלה מ-1,600 מינים של פרחים שונים. המקום הוכרז כפארק לאומי ב-1958 והוא כולל כמה מוקדי עניין, כמו המוזיאון השוכן על המים, Bay of Bones (מפרץ העצמות) ומציג שחזור של כפר דייגים ששכן במקום לפני מאות שנים. מנזר סנט נאום נמצא ממש סמוך לגבול ואפשר להגיע אליו בשייט כיפי ולא יקר (כ-10 יורו לאדם). הוא מלא בפינות חמד ומקומות שקטים, כמו גם חוף רחצה יפה.

אם נעלה מהעיר אוכריד דווקא צפונה, נפגוש את סטרוגה, עיירה של כ-16 אלף תושבים. את סטרוגה חוצה נהדר הדרין השחור, המתחבר לאגם אוכריד וההתיישבות באזור החלה כבר בתקופת האבן. ממנה יצאו האחים מילאדינוב, אבות הספרות המקדונית ותמצאו בה את "חוף הנשים" היפה. בחלק הדרום-מערבי של העיר נמצא פארק המים של חוף מלון איזגרב, עם פארק מים רחב ממדים ומעולה.

אנחנו הישראלים מאוד אוהבים לטייל בצפון יוון ובבלקן, אבל לפעמים מפספסים בדרך את מקדוניה הצפונית וחבל, כי המדינה השקטה והחבויה הזו יכולה להציע לנו נופים חדשים ובכלל, אווירה שונה מזו שהתרגלנו אליה בטיולים באזור. אז הצטרפו לטיול מאורגן וצאו לטייל במקדוניה הצפונית בכלל, ובאגם אוכריד בפרט.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

אגם אוכריד, צפון מקדוניה. ShutterStock
אזור גדוש בכנסיות יפהפיות/ShutterStock
בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • מקדוניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully