וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופים, מוזיאונים ומסיבות: רתימנו מציעה את כל מה שמחפשים בטיול

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 12:32

אזור רתימנו מציע למבקריו שפע של חוויות אותנטיות, המשלבות נופים ייחודיים של יופי טבעי, כפרים ציוריים, אתרים ומונומנטים ארכיאולוגיים חשובים, לצד חופים עם מים צלולים כבדולח, פעילויות פנאי לכל עונות השנה וחיי לילה צבעוניים

רתימנו. לשכת התיירות של יוון,
המסגד המפורסם בלב רתימנו/לשכת התיירות של יוון

אזור רתימנו (Rethymno), הממוקם בלב כרתים, מציע למבקריו שטח הררי עשיר, מערות מרשימות וערוצים עוצרי נשימה עם עמקים ירוקים וחופים חוליים. מפסילוריטיס (2,456 מטר), ההר הגבוה ביותר בכרתים, להרי קולוקונאס (הרי טאלה), וריסינס וקריונריטיס, ועד ערוצים ייחודיים (כולל קורטניוטיקו, קוציפוס, פטסוס, מונדרוס, פראסיאנו, ארקדיוטיקו ומילואי), ומנוף הכולל חופים סלעיים וחופים חוליים (רתימנו, פנורמו, באלי, פרבלי, פלאקיאס, אפיסקופי, שינריה, טריופטרה ואגיה גליני), ליבשת המפוארת - אזור רתימנו מגלם את רוח כרתים האותנטית לאורך מאות שנים.

כאשר משוטטים ברחובות הצרים של העיר רתימנו, המבקרים זוכים להזדמנות לגלות את כל התרבויות המפוארות שהשאירו את חותמם על ההיסטוריה והתרבות של האי: הנמל הוונציאני עם המגדלור המרשים, מבצר פורטזה (האנדרטה המפורסמת של העיר), מזרקת רימונדי, המוזיאון ההיסטורי והפולקלור, המוזיאון הארכיאולוגי, המוזיאון לאמנות עכשווית, מסגד נרצה (הידוע גם בשם "מסגד גזי חוסיין פאשה". הוא הוקם תחילה כמנזר קתולי לכבוד סנטה מריה על ידי הוונציאנים ומאוחר יותר הוסב למסגד על ידי הטורקים. כיום הוא מאכלס את הקונסרבטוריון של רתימנו) וכמובן את מאקרי סטנו, סמטה עם בתים ונציאנים מדהימים. כולם מעוררי יראת כבוד והערצה, ומשמרים את זכר התקופות ההיסטוריות השונות של האי כרתים.

רתימנו. לשכת התיירות של יוון,
חוף רודאקינו היפהפה/לשכת התיירות של יוון

עבור חובבי הארכיאולוגיה, אזור רתימנו מזמן מונומנטים היסטוריים וחורבות עתיקות וייחודיות. כל אלו משקפים את הכוח והשגשוג הגדול של הציוויליזציות והאנשים שחיו כאן במשך מאות שנים. מחוץ לעיר נמצאת העיר העתיקה אלותרנה והנקרופוליס המפורסם שלה, המיושב מאז המאה השמינית לפני הספירה ומציג ציוויליזציה גדולה ולא ידועה, "חידה קבורה חיה", שלא נפתרה במשך אלפי שנים. ליד רתימנו אפשר גם לבקר בחורבות העתיקות של שתי ערים מינואיות, סיבריטוס ואקסוס; בעוד ש-27 ק"מ מדרום־מערב שוכנת העיר העתיקה לאפה, שהגיעה לשיאה בתקופות ההלניסטיות והרומיות; וכמובן, ישנו הנקרופוליס המינואי המפורסם של ארמנוי - בית הקברות הגדול ביותר שנחפר בשלהי התקופה המינואית כולל יותר מ־350 קברים, מלאים במנחות עשירות. אחרון חביב, האתר הארכיאולוגי השייך לבזיליקה נוצרית קדומה בפנורמו. הוא נבנה במאה החמישית לספירה, התגלה רק ב-1948 והוא אחת הבזיליקות הגדולות ביותר שנמצאו בכרתים.

רתימנו. לשכת התיירות של יוון,
חוויה אותנטית בעיר העתיקה של רתימנו/לשכת התיירות של יוון

האזור הוא גם בית לכמה מהמוזיאונים החשובים ביותר של האי, דוגמת המוזיאון הארכיאולוגי של רתימנו, הידוע בתערוכות ובאוספים העשירים שלו, הכוללים ממצאים ממערות, יישובים ובתי קברות של התקופה המינואית, וחפצים מהתקופה הגיאומטרית, הארכאית, הקלאסית, ההלניסטית והרומית של האי; מוזיאון אלותרנה, המארח ממצאים שנחפרו מהאתר הארכיאולוגי הסמוך; מוזיאון ההיסטוריה והפולקלור של רתימנו, שמציע הצצה לחיי היומיום העתיקים דרך תערוכות על ייצור טקסטיל, כלי חרס, עבודות מתכת, חקלאות מסורתית ומקצועות העבר; המוזיאון הפלאונטולוגי, השוכן במסגד מסטמבה המשוחזר ומציג ראיות יקרות ערך להיסטוריה הגיאולוגית והפלאונטולוגית של האי במשך 300 מיליון השנים האחרונות; המוזיאון לאמנות עכשווית - הגלריה העירונית של "ל. קנאקאקיס" של רתימנו, המציגה אמנים יוונים עכשוויים משנת 1950 ועד היום; מוזיאון המנזר הקדוש של ארקדי, לזכר ההקרבה האולטימטיבית של מגיני המנזר הנצור של ארקדי בשנת 1866; ומוזיאונים רבים נוספים הנגישים לציבור.

מלבד כל האטרקציות העשירות להפליא הללו, באזור רתימנו ממוקמים גם כמה מהחופים המהממים ביותר, כולל קווי חוף עדינים וחוליים, חלוקי נחל או סלעיים עם מים כחולים צלולים, דיונות ונוף טרופי מלא בעצי דקל, דוגמת פלאקיאס, שינריה, דמוני, אמודי ורודאקינו, קוראקס, פוליריסוס ופריסטרס, טריופטרה, ליגרס, אגיוס פבלוס, חוף מנזר פרבלי, אגיה גליני והחוף החולי הארוך של אפיסקופי. אל תשכחו לבקר בחוף הראשי של עיריית רתימנו, המשתרע על פני כ-13 ק"מ לאורך החוף הצפוני של כרתים. כל החופים מציעים מגוון רחב של פעילויות ומתקנים למשפחות עם ילדים.

רתימנו. לשכת התיירות של יוון,
מוזיאון המנזר הקדוש של ארקדי/לשכת התיירות של יוון

על מנת להכיר את רתימנו האותנטית, אפשר לצאת לאחד הסיורים המודרכים הרבים הזמינים. אלו פונים למשפחות עם ילדים או למבקרים בכל הגילאים השונים ומציעים חוויות עבור כל עונה של השנה. אם נזכיר רק כמה, הרי שמדובר בסיור ברמת נידה, 79 ק"מ מדרום מזרח לרתימנו, בו אפשר לבקר ב-"mitata" המפורסם, כיפות רועים הבנויות מאבן. ישנו גם סיור במערות המרשימות (החשובות ביותר הן ספנדוני, מלידוני, גרני, סימונלי, אגיוס אנטוניוס, מוגרי סיסון). אפשרויות נוספות הן ביקור באידאו אנטרו המפורסם על הר פסילוריטיס, המערה בה זאוס גדל בחשאי או הסיור בארגירופוליס, כפר הררי ציורי באזור ירוק, שנבנה על חורבות העיר העתיקה לאפה. הסיורים באזור מתחילים מעמק קורטליוטיקו, אל החוף המפורסם פרוולי, דרך מעבר הנהר מעמק קוטסיפו עד חוף פלאקיאס. למעוניינים, באזור רתימנו יש גם תשתית מודרנית עבור רוב סוגי ספורט החורף.

רתימנו. לשכת התיירות של יוון,
חופים, חיי לילה ופעילויות לכל השנה/לשכת התיירות של יוון

בכלל, רתימנו היא המקום האידיאלי עבור חוויות לכל השנה. תוכלו ליהנות מטיילות רומנטיות ברחבי העיר העתיקה, טעימות מהגסטרונומיה של כרתים בטברנות ובמסעדות מקומיות, אוכל ים יוצא דופן, "רקאדיקה" (טברנות קטנות מסורתיות) המציעות התמחויות מקומיות בשילוב עם ראקי (משקה אלכוהולי מקומי עשוי ענבים מזוקקים), ומוזיקה יוונית מסורתית בסמטאות העיר העתיקה. רתימנו גם מציעה מגוון רחב של חיי לילה, החל מברים עם נוף מרהיב, וכלה במקומות באוויר הפתוח על החוף במסיריה (Misiria) ובפלאטניאס (Platanias), האידיאליים למועדונים בחודשי הקיץ (ומציעים מבחר רחב של מוזיקה בינלאומית ומקומית). בסביבת העיר, המבקרים יכולים גם ליהנות מקוקטיילים הרחק ממרכז העיר הצפוף. במהלך החורף, חיי הלילה מתרכזים בעיקר באזור סביב הנמל הישן.

לסיכום, ביקור ברתימנו הוא חוויה בלתי נשכחת והיופי השופע של האזור הוא פינוק אמיתי לכל מטייל.

בקרו ברת'ימנו. הרגישו את האירוח האותנטי של כרתים במיטבו. גלו עוד: https://www.incrediblecrete.gr

רתימנו. לשכת התיירות של יוון,
מזרקת רימונדי/לשכת התיירות של יוון
בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully