וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול של אש וקרח: אתרי הצילום של משחקי הכס באיסלנד

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 13:02

עשור אחרי עליית הסדרה הבלתי נשכחת וקצת לפני שאנחנו מקבלים סוף כל סוף את הסדרה החדשה מתוך העולם העשיר הזה - זה בדיוק הרגע לצאת למסע באיסלנד הקסומה ולהכיר מקרוב את כל המקומות עוצרי הנשימה בהם נערכו הצילומים

דרקונים, משחקי הכס. Giphy
איפה צילמו את זה?/Giphy

יש שאוהבים אותה יותר ויש שפחות. חלק מכירים כל מילה מכל פרק ואחרים הצטרפו פה ושם. המעריצים עדיין קרועים וחלוקים לגבי העונה השמינית והאחרונה. כל זה לא משנה את העובדה המרכזית - משחקי הכס הייתה אחת הסדרות הגדולות ביותר בתולדות הטלוויזיה, אם לא הגדולה שבהן.

ממש לאחרונה חזרה היצירה של HBO, שנעשתה על פי סדרת הספרים של ג'ורג' ר. ר. מרטין לכותרות, במסגרת חגיגות העשור לפרק הבכורה. בשנה הבאה צפויה לעלות סוף כל סוף סדרה חדשה מתוך העולם העשיר הזה - בית הדרקון ובדומה למשחקי הכס, גם היא מבטיחה אקשן, פנטזיה וכמובן, נופים ואתרי צילום מרהיבים.

עד היום המוני מעריצים של הסדרה מגיעים לכל פינה ברחבי העולם כדי לצפות מקרוב ולבקר באתרי הצילום שהפכו את משחקי הכס למה שהיא, ואחת המדינות המהוות את מוקד העלייה לרגל הבולט מכולן היא איסלנד, אליה כדאי מאוד להגיע בטיול מאורגן, שיכיר לכם כל פינה במדינה המקסימה.

וכדי לעשות לכם חשק לצפות שוב במשחקי הכס, להמתין בכיליון עיניים לסדרה החדשה או פשוט לצאת לטיול מאורגן ומרגש באיסלנד - הנה אתרי הצילום של משחקי הכס שממש שווה להגיע אליהם.

טיולים מאורגנים לאיסלנד - בראש אחר עם פגסוס

קרחון מירדאלסיוקול

אחד הקרחונים הגדולים ביותר באיסלנד שוכן במרחק של כשעתיים נסיעה דרומה מהבירה רייקיאוויק ובו צולמו בעיקר סצנות מהעונה השנייה של משחקי הכס, בהם מוצג "אגרוף ראשוני האדם". זה המקום בו סאם, חברו הנאמן של ג'ון סנואו, מבין שזכוכית הדרקון יכולה לפגוע במהלכים הלבנים, גילוי שמשפיע מאוד בשיאה של הסדרה. הקרחון מכסה הר געש פעיל בשם קאטלה, אך אל דאגה - אפשר לבקר בו בביטחון וליהנות מטיולי מערות קרח או אפילו רכיבה על אופנועי שלג מיוחדים. מה שכן, מומלץ בחום (לא משחק מילים) לעשות זאת בטיול מאורגן ולא לנסות להגיע לקרחון היפהפה הזה בכוחות עצמכם.

קרחון מירדאלסיוקול, איסלנד. ShutterStock
קרחון מירדאלסיוקול/ShutterStock

מפל ת'ורופוס

כיאה לארץ של אש וקרח, איסלנד מלאה במפלים מדהימים ואחד הקסומים שבהם הוא מפל ת'ורופוס, שנמצא ממש סמוך לכביש הטבעת המקיף את המדינה, כך שהגישה אליו נוחה במיוחד. המפל הצונח מגובה של 18 מטרים וסביבתו הסלעית שימשו את משחקי הכס כאתרי צילום לשדותיה של העיר מירין, כמו גם לדימוי ביתם של ילדי היער. באחת הסצנות הזכורות בסדרה, הדרקון של דאינריז ממריא מעומק המפל אל מול עיניו של ילד מקומי המום, לוקח את אחד העיזים שלו לנשנוש ונעלם בשמיים. המפל נמצא כחצי שעת נסיעה מזרחה מרייקיאוויק ואתם פשוט לא תוכלו להפסיק לצלם אותו.

מערת גריוטגיה

באחת הסצנות המפורסמות ביותר במשחקי הכס מגלה ג'ון סנואו במערת גריוטגיה שהוא בכל זאת "יודע משהו", באדיבותה של אהובתו הלא צפויה ייגריט (בונוס: האם ידעתם ששני השחקנים, קית' הרינגטון ורוז לזלי, נשואים והורים לתינוק קטנטן?). לפני כמה מאות שנים, העבריין האיסלנדי הנודע לשמצה ג'ון מרקוסון ברח אל המערה והפך אותה לביתו ובמשך שנים ארוכות היו מגיעים אליה המונים לרחוץ במים הצלולים, עד שאלו הפכו לחמים מדי וכיום מה שנותר הוא להיכנס ולהתרשם מיופיה. המערה שוכנת בחלק הצפוני של כביש הטבעת וגם במקרה הזה, קל מאוד להגיע אליה.

מערת גריוטגיה איסלנד. ShutterStock
מערת גריוטגיה/ShutterStock

חוף הלבה השחור רייניספיארה

ראיתם פעם חול שחור? זה בדיוק מה שממתין לכם בקצה הדרומי של איסלנד. יורדים מכביש הטבעת בעיירה ויק וממשיכים לכיוון המים, עד שמגיעים לחוף רייניספיארה, בו עגנו הסירות של ג'ון סנואו ושותפיו לדרך בעודם מתקרבים לרגעי ההכרעה של משחקי הכס בעונה השביעית ואליו הגיעו גם מלך הלילה האיום, בעודו רוכב על הדרקון ומבעיר את החומה. ממש מול החוף תתגלה בפניכם קבוצת צוקי הבזלת הנקראת רייניסדראנגר - הם מתנשאים לגובה של 66 מטרים והפולקלור האיסלנדי מספר כי מדובר למעשה בצמד טרולים שניסו למשות את ספינותיהם מהים אל החוף. כאשר השמש עלתה, הם הפכו לאבן והשאר... היסטוריה.

מפל סקוגפוס

יש עוד שלל אתרים באיסלנד בהם צולמו סצנות ממשחקי הכס ובכלל, כל כך הרבה מקומות לראות במדינה היפהפייה הזו, אבל נסיים עם המפל המוכר ביותר - הסקוגפוס, שמתמלא בקיץ בקשתות עוצרות נשימה. הגישה למפל נוחה מאוד והוא שוכן לצד העיר סקוגר, בדרום-מערב המדינה, סמוך לכביש הטבעת. אפשר לעלות אט אט לפסגתו ולראות את המקום אליו ג'ון ודאינריז המאוהבים רכבו יחד על דרקונים בפרק הבכורה של העונה השמינית והאחרונה של הסדרה. רק קחו בחשבון שחלק מהמפלים בסצנה הוספו באופן ממוחשב!

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully