וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יער אסתטי של יופי טבעי: אחד האיים הכי לא צפויים ביוון

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 11:52

האי סקיאתוס, השוכן בים האגאי, מציע מרבדים ירוקים, קו חוף עצום, שבילי הליכה מקסימים ועיירה ששווה לבקר בה. לא סתם בני האדם חיים בו ברציפות כבר כ-3,000 שנה

האי סקיאתוס. לשכת התיירות של יוון,
שני-שליש מהאי מכוסה ביער/לשכת התיירות של יוון

האי סקיאתוס, השוכן בים האגאי במזרח יוון, קיבל את שמו מהיערות הייחודיים הנמצאים בו. משמעות השם סקיאתוס היא "הצל העשיר של העצים" וזה כנראה היה אחד הדברים שמשכו אליו מתיישבים כבר במאה העשירית לפני הספירה.

מאז ועד היום, בני האדם חיים בסקיאתוס ונהנים מהיופי והקסם של האי, בו עברו לאורך השנים מגלי ארצות ומשרטטי מפות שהגיעו מוונציה, הולנד ומקומות רבים נוספים. בעת המודרנית, האי הפך למוקד משיכה לנופשים ונהנה מהתפתחות מהירה בתחום התיירות. מי שמכיר את האי סקיאתוס - חוזר אליו.

האי סקיאתוס. לשכת התיירות של יוון,
3,000 שנות היסטוריה/לשכת התיירות של יוון

הדרך הטובה ביותר לגלות, או שמא "לכבוש" את סקיאתוס, היא להחליט שהגיעה העת ללמוד על הסודות החבויים של המקום. מילים לא עושות חסד עם האי היחיד ביוון ששני-שליש משטחו מוכרזים כ"יער אסתטי של יופי טבעי".

קו החוף רחב וארוך במיוחד, מקיף כמעט את כל האי, וכולל שלל חופים מדהימים (יש 67 חופים בסקיאתוס!), כולל ללריה (Lalaria), קוקונאריס (Koukounaries) ומנדראקי (Mandraki). בחופים הללו, כל אחד יוכל למצוא את מה שמתאים לו. חלקם עמוסים ומלאי עניין ואחרים, שנותרו ללא מגע יד אדם לאורך ההיסטוריה, מציעים שקט ושלווה, גם בשיא העונה. תוכלו לבחור בין חופים עם חול מוזהב לכאלו עם חול שחור ומיוחד, גדושים בחלוקי נחל צבעוניים או לבנים, מצוקים תלולים עם נוף דרמטי, מרינות מרתקות ומלאות בספינות וסירות, או מים צלולים.

האי סקיאתוס. לשכת התיירות של יוון,
רצועת חוף רחבה וארוכה/לשכת התיירות של יוון

האי נוח מאוד להליכה בזכות השבילים שנפרצו בו לאורך כ-200 ק"מ. אלו עוברים באזורים ירוקים ומקסימים, בהם יתגלו בפניכם לפתע מפלים, שורות של עצים ויערות, כנסיות קטנות, אנדרטאות ומנזרים. בני האדם שחיו באי לפני שנים רבות השאירו בו "מזכרות", דוגמת מונומנטים ששווה לבקר בהם. החשובים מכולם נמצאים באתרים קפאלה (Kefala) וקסטרו (Kastro).

קפאלה משמעותית במיוחד לאנשי האי סקיאתוס, שכן שם התגלה התיעוד המוקדם ביותר של בני אדם באזור קבוצת האיים הזו, לפני כ-3,000 שנה. בקסטרו, האתר השוכן בצפון האי, התיישבו המקומיים באמצע המאה ה-14, אחרי שנטשו את בתיהם המקוריים על מנת להתגונן מפני פלישות של פיראטים טורקים או ונציאנים. בקסטרו אפשר למצוא תזכורות ברורות לאותה תקופה ולטייל בין קפלות וביצורים שיחזירו אתכם היישר אל העבר.

האי סקיאתוס. לשכת התיירות של יוון,
מהנה להליכה/לשכת התיירות של יוון

במזרח האי שוכנת העיירה סקיאתוס ואם הגעתם אליה, אל תחמיצו את אזור ה-Plakes, הגדוש במבנים ניאו-קלאסיים ומונומנטים. עצרו במוזיאון בית פפאדיאמנטיס ובבורצי, שם שוכן המוזיאון למסורת ימית ותרבותית ובו תוכלו ללמוד על ההיסטוריה העשירה של בניית הספינות באי.

סקיאתוס היא אי מקסים ומלא בניגודים, מקום מושלם לחוויה יוצאת דופן וכמו כל דבר בעל ערך - שווה להקדיש לה את הזמן והמאמץ ולגלות אותה באמת.

האי סקיאתוס. לשכת התיירות של יוון,
מלאה בניגודים/לשכת התיירות של יוון
האי סקיאתוס. לשכת התיירות של יוון,
האי סקיאתוס/לשכת התיירות של יוון
בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully