וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע בעקבות הטעם: צפון איטליה, טוסקנה וליגוריה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:05

גלידות, פיצות, פסטות, קוקטייל שהמציאו בוונציה או ריזוטו צמוד לבית של רומיאו ויוליה? רק תבחרו. טיול בארץ המגף מציע שלל טעמים שפשוט אי אפשר לפספס

ארוחת צהריים, ונציה, איטליה. ShutterStock
מה דעתכם על ארוחת צהריים בוונציה?/ShutterStock

לכל אזור באיטליה יש אופי משלו, תרבות ואווירה משלו וכמובן - מאכל שמייחד אותו. שמו של המטבח האיטלקי מפורסם בכל פינה בעולם וסיור ברחבי ארץ המגף מגלה עוד ועוד ערים, עיירות ואפילו כפרים עם קולינריה משובחת במיוחד.

בצפון איטליה, טוסקנה וליגוריה למשל, תמצאו מקומות נהדרים לאכול בהם מכל טוב: מנות בשריות וחלביות, קינוחים ומנות ראשונות, גלידריות ודרינקים - רק תבקשו ובעיקר, דעו לאן להגיע. והדרך הטובה ביותר לא לפספס כלום מכל מה שיש לאזור המרתק הזה להציע היא טיול מאורגן, עם מדריך מיומן, שמכיר את המדינה באופן מושלם ויוביל אתכם למקומות הטובים והטעימים ביותר.

אז אם גם אתם כבר מתחילים לדמיין בשלב זה את הטעמים של צפון איטליה, טוסקנה וליגוריה על קצה הלשון שלכם - כדאי שתקראו רגע על המקומות שאסור להחמיץ, המאכלים והמשקאות שמומלץ לחפש בהם.

טיול מאורגן לצפון איטליה עם פגסוס

סירמיונה

אגם גארדה הוא הגדול ביותר באיטליה ובקצה הדרומי שלו, פולשת אליו מן היבשה סירמיונה עוצרת הנשימה - אחד המקומות היפים ביותר בארץ המגף, והתחרות קשה. הכניסה לאזור הבילויים של סירמיונה היא דרך מצודה והנוף הדרמטי הנשקף, גבעות ואגם, פשוט מדהים, גם באור יום וגם בזמן השקיעה.

כיאה לעיר השוכנת על גדת האגם, הדגים בסירמיונה טריים ומושלמים וברחבי העיר תמצאו לא פחות מארבע מסעדות עם כוכבי מישלן, המציעות מכל טוב. אבל הפינוק האמיתי ימתין לכם ממש בסוף הרחוב שנכנס אל העיר: שתי ג'לאטריות (גלידריות איטלקיות), זו מול זו - Mirkoz ו-Ai Cigni, שמציעה לא פחות מ-101 טעמים! ניתן להסתובב בסמטאות הצרות והססגוניות וליהנות משלל הטעמים, הריחות והצבעים.

סירמיונה, איטליה. ShutterStock
גלידות בסירמיונה מישהו?/ShutterStock

ורונה

ורונה היא עיר האוהבים, העיר של רומיאו ויוליה ואחרי שביקרתם בחצר של יוליה וראיתם את המרפסת המפורסמת ביותר בתרבות המערב, בטח תהיו רעבים לכמה מעדנים מקומיים - בעיקר אם אתם עוד מתכוונים להגיע לאופרה העצומה והעתיקה ולצפות בהופעה בערב.

אז מה אוכלים בוורונה? קודם כל, ריזוטו א-לה אמרונה, סגלגל ומפנק. מכינים אותו עם יין כמה שיותר משובח מסוג אמרונה, המיוצר באיזור ובמרכז העיר תוכלו למצוא לפחות 10 מסעדות שיטענו שהריזוטו שלהם הוא הטוב ביותר בעיר. לקינוח בוורונה, תבקשו "Nadalin", עוגת כוכב בטעמי וניל ולימון עם אגוזים ו/או שקדים, שבמקור נועדה לחג המולד, אך היא כל כך טעימה שבעיר מוכרים אותה לכל אורך השנה.

ונציה

אנשי ונציה טוענים בתוקף שהם המציאו את האפרול שפריץ, הקוקטייל שכבש את העולם בשנים האחרונות. ואכן, באנגלית הוא מוכר כ"Spritz Veneziano" ומורכב מיין פרוסקו לבן, ליקר אפרול ומי סודה - האפריטיף האידיאלי לשתייה מול התעלות המיתולוגיות של ונציה, רגע לפני ארוחה טובה בעיר. כיאה לעיר שמושכת מיליוני תיירים בשנה, בוונציה יש אינספור אפשרויות לאכול, אבל השעה הכיפית ביותר לשלב בה את האפרול שפריץ מגיעה אחר הצהריים, כאשר הברים המקומיים מציעים מגוון נרחב של מנות קטנות ומעולות בשם "קיצ'טי", מעין טאפאסים שעולים יורו בודד או קצת יותר מזה ומוגשים לצד האפריטיבו, בשעות אחר הצהריים, לפנות ארוחת הערב.

סן ג'ימיניאנו

מי שמגיע לסן ג'ימיניאנו בלב טוסקנה, מרחק כשעה דרומה מפירנצה, עשוי לחשוב שהוא חזר אחורה בזמן. בין גבעות למרחבים ירוקים, "עיירת המגדלים" היא זכר לימי הביניים המפוארים וסיור בין הרחובות הצרים והגדושים יגרום גם לציניקנים ביותר להתרגש מטוסקנה ואיטליה כולה. סן ג'ימיניאנו השלווה סמוכה לחבל קיאנטי, בו מייצרים את אחד היינות המוכרים והמשובחים ביותר, אז קודם כל - תתמקמו במסעדה עם שולחנות בחוץ ותיהנו מכוס היין . בשביל ארוחה בשרית איטלקית קלאסית, שווה להיכנס לאחת ה"אוסטריות" (Osteria) או טראטוריות (Trattoria), מסעדות איטלקיות אופייניות המציעות מזון פשוט, לא יקר וממש, ממש טעים. נסו למשל את Osteria del Carcere או את Osteria San Giovanni, הממוקמות בדרום העיירה, במרחק שתי דקות הליכה זו מזו.

ארוחה איטלקית. ShutterStock
שלווה ואוכל מדהים/ShutterStock

פיזה

לסיום, לא נוציא אתכם לדרכים בלי המלצה על פסטה ופיצה באיטליה ואותן אפשר למצוא בפיזה, העיר השוכנת על חוף הים הליגורי ומפורסמת בזכות המגדל הנוטה שלה. אחרי שתסיימו עם התמונות הנדרשות לצד המגדל, אל תוותרו על כל הפיאצה דיי מיראקולי המעניינת ומשם, הגיע הזמן לאוכל איטלקי כמו שכתוב בספר.

בפיזה תמצאו "פיצ'י פסטה", האופיינית לסיינה וסביבתה. מדובר בפסטה עבה על פי רוב, ובמסעדות המובחרות היא אפילו נעשית עדיין בעבודת יד ומוגשת עם רוטב בשרי בדרך כלל. בשביל פיצה טובה אפשר פשוט לחצות את נהר הארנו הזורם בעיר ולהגיע בקלות מהמגדל הנוטה ל"פיצה L'Arciere". בתפריט תמצאו קרוב ל-50 סוגי פיצות, במחירים מדהימים (10-15 יורו), אז תקראו לאט לאט ותנו לדמיון להתפרע.

אין על איטליה, וטיול בצפון המדינה, ובטוסקנה וליגוריה הוא מרהיב, טעים ומהנה במיוחד. תבלו, ובתיאבון.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים https://www.pegasusisrael.co.il - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully