וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרפטוס: האי היווני שיש בו 100 חופים ורחצה נטולת בגדים

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

עודכן לאחרונה: 14.6.2021 / 11:17

מצד אחד, בטן-גב נינוח על אחד ממאה החופים שבו (כולל בעירום). מצד שני, מסלולי הליכה בטבע (עם אפליקציית ניווט מיוחדת). ובין לבין, שפע של מפרצים בתוליים שרק מחכים שתגלו אתם, ספורט אתגרי וכפרים שנראים כאילו קפאו בזמן. האי קרפטוס שונה מכל מה שהכרתם ביוון

קרפטוס. יח"צ,
חוף, טיולים ויופי מרגש. קרפטוס/יח"צ

סוג של קפסולת זמן

מסתבר שגם היום, בתחילת המאה ה-21, ישנם באי היווני קרפטוס (Karpathos) תושבים שמודדים את המרחק מנקודה אחת לאחרת, על-פי זמן ההליכה ולא סמך מספר הקילומטרים.

האנקדוטה הקטנה הזו רק מדגימה לכם עד כמה שומר המרחב היפהפה הזה על המסורות הנושנות שלו.
לכן, קרפטוס הוא סוג של קפסולת זמן, אם תרצו. והקפסולה הזו מאכלסת לגונות ציוריות, כפרים פוטוגניים והרבה מאוד שלווה ואווירה של פשטות, שכל כך דרושה לכולנו בימים אלו.

קרפטוס ממוקם בים האגאי, איפשהו בין רודוס וכרתים. אבל הקשר בינו לבין שני האיים הללו, הפופולריים יותר, כמעט מקרי. כאן לא תמצאו פארקי מים באקסטרים, פארקי שעשועים גדושי אדרנלין או מתחמי קזינו נוצצים. כאן תמצאו את ימי הטרום-מסחור של החוויה היוונית. זו כוללת שפע של מנהגים ופולקלור מקומי ותלבושות אותנטיות. התוצאה: חופשה יוונית בטעם של פעם, מיוחדת ובלתי נשכחת.

קרפטוס. יח"צ,
להשתכשך במים הצלולים/יח"צ

שיטוט בכפר: כמו ביקור במוזיאון חי

בני אדם ישבנו בקרפטוס כבר בסביבות שנת 2500 לפני הספירה, ורוח העבר מנשבת כאן בעיקר בכפרים הציוריים. היו כאן שולטים וכובשים רבים, בהם המצרים, הטורקים ואפילו פיראטים, שחמדו את האי היפה הזה במרוצת ההיסטוריה. שטחו של האי כ-300 קמ"ר, ובקצהו הצפוני מצוי אי קטן ובתולי, העונה לשם סריה (Saria). בימי קדם, הוא היה חלק בלתי נפרד מהאי הגדול, אך רעידת אדמה אימתנית, גרמה להם להיפרד זה מזה.

קרפטוס ההררי מציע מצוקים תלולים ומפרצים רבי-קסם, שבהם מים צלולים-צלולים. אך הטבע הוא רק חלק מתפאורת הטיול שלכם, מאחר שמקום של כבוד תופסים כאן הכפרים האותנטיים.

למעשה, אם אתם מחליטים לבקר רק בכפר אחד באי, הכפר הזה יהיה אולימפוס (Olympos), הנחשב ללב ולנשמה של קרפטוס. בשל מיקומו המרוחק יחסית בצפון האי, תושבי הכפר היו מבודדים במשך מאות שנים, כאשר רק בסוף שנות ה-70, הם חוברו לרשת החשמל והכבישים באי. ככאלו, הם פיתחו מסורות משל עצמם ואפילו ניב ייחודי של השפה היוונית. שיטוט בכפר מרגיש כמו ביקור במוזיאון פולקלור חי ושוקק. שימו לב לתלבושות המסורתיות ולחגיגות שנערכות כאן מעת לעת. אגב, אם אתם מגיעים לאי ב-15 באוגוסט, אל תחמיצו את הפסטיבל השנתי, הנערך בכיכר הכנסייה. חובבי השופינג יתענגו על מזכרות ופריטים בעבודת יד, כגון פסלי עץ מגולפים, מוצרי עור, בהם מגפיים וסנדלים, כלי נגינה שונים, פרטי לבוש וגם דבש מתוק מתוצרת מקומית. בנוסף לכל אלו, הכפר הזה - המוקף בנופים פנורמיים דרמטיים - מהווה נקודת יציאה מצוינת למסלולי הליכה בטבע.

טיפ מומלץ: נסו להגיע אל הכפר אולימפוס לפני השעה 11:00 בבוקר או אחרי השעה 17:30, בעת שתיירים רבים כבר אינם משוטטים כאן, ותקבלו כפר יווני (כמעט) פרטי.

קרפטוס. יח"צ,
צאו לשיטוט בכפר ובחוף היפהפה/יח"צ

עיר עתיקה, וגם חגיגה בלתי נשכחת

כל ביקור בקרפטוס יכלול כמובן את עיר הבירה פיגאדיה (Pigadia), המשמשת גם כעיר נמל הראשית. כאן, אל תוותרו על ביקור במוזיאון הארכיאולוגי, השוכן במבנה אר-דקו יפה ששימש את מטה הצבא האיטלקי שכבש את האי במחצית הראשונה של המאה שעברה. המוזיאון מציג ממצאים
מרתקים מהתקופה הניאוליטית ועד התקופה הביזנטית. גם אם אתם לא חובבי ארכיאולוגיה מושבעים, אתם עלולים להיות מופתעים. במרחק לא רב משם, ממתינה לכם העיר העתיקה, שבה מבנים מימי קדם, כולל מזבח עתיק מהמאה החמישית, המצוי בכנסיית איה סופיה (Aghia Sofia).

ועוד המלצה ברוח ימי העבר: אם אתם מגיעים לאי בתאריכים 30-28 באוגוסט, אל תחמיצו את החגיגה המסורתית בוורוקונדה (Vroukounda), הנערכת מחוץ לקפלה נידחת השוכנת במערה ליד הים. בימי האירוע, נשים רבות מרחבי האזור, לבושות במיטב התלבושות המסורתיות, מגיעות למקום רכובות על חמורים, עם ציוד ללינה ואספקת מזון. מרגע זה, מתחילה הילולה הנמשכת כל הלילה. חוויה של פעם בחיים.

קרפטוס. יח"צ,
להכיר את קרפטוס מקרוב/יח"צ

בטבע של קרפטוס: שבילים, מצוקים ואפליקציה אחת

כפי שכבר הוזכר, מצפון לאי מצוי האי הקטן סריה, ששטחו 21 קמ"ר. יש בו עתיקות, מערות, כנסייה, שרידי ביצורים כנגד מתקפות פיראטים וכמובן, חופים שנראים כמו ציור. מומלץ להעפיל את חורבות הכפר העתיק ארגוס (Argos), שבשטחו מתקיים עד היום פסטיבל שנתי לצד קפלה הניצבת בראש ההר. אתר טבע מרהיב במיוחד הוא קניון אדי (Edi), שבו מסלול שיפגיש אתכם עם עופות דורסים נדירים. לקינוח, טבילה במי הטורקיז וביקור במערות שבאי, יהיו חובה נעימה. אל האי ניתן להגיע בשיט בסירת תיירים או בקיאק שתוכלו לשכור.

ובכלל, חובבי טיולים בטבע יתענגו על כל רגע בקרפטוס: האי מציע 23 שבילי הליכה, ואפילו אפליקציית ניווט ייעודית לטיול בהם, שאותה ניתן להוריד לנייד שלכם (Karpathian Paths).

אחד המסלולים הפופולריים מתפתל לכיוון צפון, בין אוולובה (Avlona) לטריסטומו (Tristomo). הטיול נמשך כשלוש שעות וחצי, והוא יפגיש אתכם עם מיטב נופי האי, כולל אזור המיועד לשימור חיות בר. סיום הטיול במפרץ יפהפה המזכיר במראהו פיורד.

אם אתם בעניין של קצת יותר אקסטרים, כדאי לדעת כי בקרפטוס מוצעות פעילויות כגון טיפוס מצוקים, ביותר מ-150 אתרי טיפוס שונים. בנוסף, תגלו פה עולם שלם של גלישת רוח ומועדוני צלילה.

קרפטוס. יח"צ,
כל מה שאפשר לחלום עליו בחופשה יוונית אידיאלית/יח"צ

100 חופים. רק תבחרו

ואם כבר מדברים על הים - האי מתהדר בלא פחות מ-100 חופי רחצה, והבעיה הגדולה ביותר כאן היא פשוט לבחור את החוף שלכם. בין החופים המומלצים תמצאו את חוף אפלה (Apella) במזרח האי, שבו חול לבן, מים צלולים ועצי אורן שכמעט נושקים לים. אם אתם מחפשים רחצה נטולת בגד-ים, הרי שנסיעה קצרה דרומה, לחוף מיקרי אפלה (Mikri Apella), תעשה היטב את העבודה.

חופים מומלצים נוספים כוללים את דיאקופטיס (Diakoftis), חוף עם לוק אקזוטי, בעיקר בזכות מי הטורקיז שלו. אם אתם בעניין של שנירקול, אל תוותרו על חוף קיפוס מיחאליו (Kipos Michaliou), שבמימיו תגלו תצורות סלע תת-ימיות מרהיבות. בחוף עצמו ישנן מערות שקירותיהן מכוסות בצדפים.

ואם אתם מעדיפים להתבודד (יחסית), נסו את החופים פורוקלי (Forokli) ואיוס מינאס (Aghios Minas). באחרון יש אפילו בית קפה ובר חמוד שפועל 24 שעות ביממה.

ולא משנה מה תעשו, תחוו או תראו בקרפטוס, אל תחזו הביתה לפני שטעמתם את גבינת העזים המקומית מנורי (Manouri), שאותה כל בעלי הטברנות השונות מייצרים בעצמכם. יש לה מספר גרסאות, אבל הגרסה הטובה ביותר היא פשוט להזמין גבינת מנורי מכל סוג שהוא, לקחת את הזמן ולשקוע בהרהורים מול הים.

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully