וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות אליפות: 10 המדינות שחובה לטייל בהן מבין משתתפות אליפות אירופה בכדורגל

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:06

היורו מגיע, וזו ההזדמנות המושלמת להכיר את היבשת המרתקת והעשירה. מהקסם של איטליה, לכיף של הולנד, דרך הסטייל של צרפת, אל סקנדינביה ועוד - הנה הטיולים שאסור לכם לפספס

אצטדיון פארקן קופנהגן דנמרק. ShutterStock
באצטדיון פארקן בקופנהגן, בירת דנמרק, ייערכו ארבעה משחקים. הנוף מסביב פשוט עוצר נשימה/ShutterStock

אחרי דחייה של שנה בעקבות הקורונה - אליפות אירופה בכדורגל סוף כל סוף מגיעה אלינו, וחגיגת הספורט הגדולה של היבשת היא גם הזדמנות נהדרת להכיר את המדינות השונות. לכן, רגע לפני שיוצאים לדרך, עברנו על כל משתתפות הטורניר ואספנו עבורכם את המקומות שפשוט אסור לוותר על טיול בהן.

לכל אחת מהמדינות שמופיעות ברשימה יש ייחוד ואופי משלה, והיא מלאה בפולקלור, נופים, סיפורים ואתרים יפהפיים, שממש שווה לבקר בהם. הדרך הטובה ביותר לא לפספס כלום היא לצאת עם טיול מאורגן, ומדריך שמכיר את המדינה היטב ויידע להוביל אתכם לכל מקום ולדאוג שהחוויה תהיה פשוט מושלמת. מוכנים לכדורגל וטיולים? בואו נצא למסע האירופי.

איטליה

הסקוואדרה אזורה אומנם לא נהנתה מיותר מדי הצלחות בשנים האחרונות, אבל מתייצבת לאליפות בכושר מצוין ועם נבחרת תוססת, שמייצגת נאמנה את ארץ המגף המרתקת. בכל אחד מאזורי איטליה, דרום, מרכז או צפון, אפשר למצוא עולם ומלואו, דוגמת הרי הגעש בסיציליה, אגם גארדה בצפון, חבל טוסקנה הציורי ומלא הטעמים, ונציה, מגדל פיזה המפורסם וכמובן, רומא מלאת ההיסטוריה.

טיולים מאורגנים לאיטליה עם פגסוס - לפרטים לחצו כאן

אגם גארדה צפון איטליה. Shutterstock, ShutterStock
אגם גארדה הקסום/ShutterStock, Shutterstock

דנמרק

אף חובב כדורגל לא ישכח את הזכייה הסנסציונית של דנמרק ביורו 92' ובכל פעם שהנבחרת הסקנדינבית משתתפת, היא והאוהדים שלה מוסיפים המון צבע לטורניר. קשה שלא לראות את הדנים ולרצות להכיר אותם מקרוב יותר, משהו שאפשר לעשות בטיול במדינה הסקנדינבית, המוקפת כמעט כולה בים ומשופעת בנופים מדהימים. בבירה קופנהגן ממתין לכם פסל בתולת הים המוכר וגני טיבולי המהנים ובדרכים תוכלו לעבור בין שלל טירות, מבצרים וארמונות מרהיבים, שמספרים על העבר המפואר של המקום.

טיול מאורגן לדנמרק עם פגסוס - לפרטים לחצו כאן

הולנד

הנבחרת הכתומה, האהובה ביותר בישראל, עברה כמה שנים קשות במיוחד אבל חוזרת כעת למרכז הבמה בסטייל ועם סגל שיכול לקחת אותה רחוק. אמסטרדם גם תארח ארבעה משחקים וכל תייר שיגיע יוכל להתרשם מאחת המדינות הכי מהנות ביבשת. בטיול בהולנד אפשר להגיע כמעט לכל פינה, כולל מפעל הייניקן באמסטרדם, עיירות בהן מייצרים גבינות מפורסמות, שייט תעלות, מדורודם המיניאטורית בהאג, או שדות מלאים בפרחים צבעוניים. השילוב בין המרחבים הירוקים, המים בכל פינה והאטרקציות הופך את הולנד למדינה שממש כדאי להכיר.

טיול מאורגן להולנד עם פגסוס - לפרטים לחצו כאן

צבעוני, צבעונים, הולנד. ShutterStock
אחת המדינות הכיפיות ביבשת. הולנד/ShutterStock

אנגליה

הקהל הכי רועש וססגוני בכל אליפות אירופה מגיע מאנגליה והפעם, כשלונדון תארח את שלבי ההכרעה (חצאי הגמר והגמר), המקומיים ירצו לראות את הנבחרת שלהם מתמודדת על התואר אחרי כמעט 60 שנות בצורת. אם תרצו לבלות עם האנגלים, זה באמת לא קשה - בכל פינה בממלכה תמצאו שמחת חיים ואינספור מקומות שמומלץ לבקר בהם, כמו מוזיאון הביטלס בליברפול, סטונהיינג' המסתורי, אזור האגמים המקסים, הטירות ההיסטוריות ואיך לא, לונדון עצמה, עם הארמון, כיכר טרפלגר, הגשר, המוזיאון הבריטי ועוד כל כך הרבה.

טיול מאורגן לאנגליה עם פגסוס - לפרטים לחצו כאן

סקוטלנד

אחד המשחקים הכי מעניינים באליפות יפגיש בין אנגליה לשכנה מצפון סקוטלנד, שהשאירה מאחור את ישראל במשחק מכריע בדרך לטורניר, ממנו נעדרה ב-24 השנים האחרונות. סקוטלנד אולי צמודה לאנגליה, אבל האופי שלה כל כך שונה. כפרי יותר, רגוע, מקסים ומלא בוויסקי משובח. כשאתם מגיעים, אל תפספסו את הסיורים בגלזגו ובבירה אדינבורו, כמו גם את המבשלות המוכרות והטעימות, האגמים והנופים הנשקפים מכל פינה לעבר הים הצפוני והאוקיינוס האטלנטי.

טיול מאורגן לסקוטלנד עם פגסוס - לפרטים לחצו כאן

טרק ווסט היילנד ווי סקוטלנד. ShutterStock
אווירה כפרית ו-וויסקי משובח בסקוטלנד/ShutterStock

שוודיה

הזכרנו את דנמרק, החברה הקטנה בסקנדינביה, אשר בינה ובין שוודיה מפריד גשר ענק ומפורסם. שוודיה היא עוד אחת מהנבחרות שלא תמיד עולות לטורנירים הגדולים, אבל עושות טוב על הלב כשהן איתנו, גם אם זלאטן איברהימוביץ' נעדר בגלל פציעה. ההתמודדות של המדינה עם הקורונה בשנה האחרונה הייתה אחת המרתקות, הודות ל"מודל השוודי" הנודע וכעת היא חוזרת לאיטה לשגרה ומציעה חוויות כמו שטוקהולם, שם אפשר לבקר באולם בו מחולקים פרסי נובל ובסמטאות העיר העתיקה, בעיירה הקסומה והבירה לשעבר סיגטונה וכאמור, בגשר ארסונד המחבר בין קופנהגן למאלמה.

טיול מאורגן לשוודיה - לפרטים לחצו כאן

פולין

רוברט לבנדובסקי, החלוץ של נבחרת פולין, הוא כנראה השחקן בכושר הטוב ביותר בעולם כיום ומגיע לאליפות אירופה אחרי עונה בה ניפץ שיאים, כך שכדאי לשים לב לנבחרת באדום-לבן. ובדיוק כמו הנבחרת, כך גם המדינה מזכירה כיום נשכחות ולא מפסיקה להתחדש, שלושה עשורים אחרי שהשתחררה מהקומוניזם. טיול בפולין מציג את הקלאסי, דוגמת ורשה וההיסטוריה היהודית העשירה והכואבת של העיר לצד המודרני. בין מחנות הריכוז וההשמדה לרובע היהודי של קרקוב ולובלין, פולין היא חלק בלתי נפרד מהעם היהודי והחיבור בין זה לבין ההתחדשות שלה מייצר חוויה יוצאת דופן.

טיול מאורגן לפולין - לפרטים לחצו כאן

פורטוגל

ומהנבחרת של לבנדובסקי, לזו של רונאלדו, הכוכב הגדול של אליפות אירופה. פורטוגל מגיעה במטרה להגן על התואר המדהים בו זכתה לפני חמש שנים, אבל זה לא יהיה קל בכלל. ומה מציעה למבקרים המדינה המערבית ביבשת? נמלים מפוארים כמובן, היסטוריה שזוכרת ימים בהם פורטוגל הייתה אחת המדינות החזקות בעולם, מורשת יהודית מרתקת שמתחבאת במקומות לא צפויים וערים מקסימות, דוגמת פורטו בה אפשר לבקר במרתף יין פורטו או לשוט בנהר דואורו, ליסבון בה שוכן מנזר ז'ירונימוס או קוימברה, שם תמצאו את "מיני-פורטוגל".

טיולים מאורגנים לפורטוגל - לפרטים לחצו כאן

רונאלדו, נבחרת פורטוגל, מניף את גביע יורו 2016. רויטרס
רונאלדו מגיע כדי לשמור על התואר של פורטוגל/רויטרס

צרפת

המועמדת מספר 1 לזכייה באליפות היא צרפת, אלופת העולם המכהנת. נבחרת הטריקולור מלאה בקלאסה, בדיוק כמו המדינה שהיא מייצגת. צרפת היא אחת המדינות המתוירות ביותר בעולם ויש לכך סיבה - יש כל כך הרבה מה לעשות בה והטיולים המאורגנים מקיפים כל פינה: מעמק הלואר ונורמנדי, דרך הריביירה הצרפתית ופרובאנס, אל דרום-מערב והרי הפירנאים ואיך אפשר בלי פריז, עיר האורות, עם הלובר, השאנז אליזה, מגדל אייפל, נוטרדאם, ארמון ורסאיי ומה לא. צרפת היא מדינה כל כך עשירה ולכל טיול לאזור שונה בה יש אופי משלו.

טיולים מאורגנים לצרפת - לפרטים לחצו כאן

גרמניה

אחרונה חביבה היא גרמניה. אם בעבר המאנשאפט נודעו בזכות הסגנון הנוקשה שלהם, היום, כיאה למדינה עצמה, הם ססגוניים ומשלבים בין תרבויות שונות, מה שמוביל לתוצאה מרתקת וייחודית. בגרמניה כדאי מאוד להגיע לבירה ברלין ולראות את הצד המערבי והמזרחי שלה, זכר לתקופה אחרת לחלוטין. לכך אפשר לחבר סיור בפוטסדאם עם גני הארמון המופלאים שלה או לדרזדן, שנחרבה עד היסוד במלחמת העולם השנייה ונבנתה מחדש. היער השחור אהוב במיוחד על משפחות ומציע אינספור אטרקציות, מינכן תוססת ומודרנית וביקור בבאדן באדן מגלה עיר מרחצאות מדהימה שהייתה שייכת לאימפריה הרומית. גרמניה היא המדינה השביעית בגודלה והשלישית בכמות האוכלוסייה שלה באירופה, כך שטיול בה כולל הכרה של אזורים ואנשים מכל הסוגים.

טיולים מאורגנים לגרמניה - לפרטים לחצו כאן

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully