וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ חלומי בארץ הקרח: למה איסלנד היא ה-מקום לעונה החמה?

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 9.6.2021 / 9:51

בחורף, הטמפרטורות באי הצפוני צונחות למחוזות לא פשוטים. בקיץ לעומת זאת? הכל הופך ירוק, לווייתנים מגיעים לביקור, העיירות מתעוררות לחיים עם שפע פסטיבלים והשמש לא שוקעת עד חצות. נשמע מושלם, נכון?

מפלי דטיפוס - איסלנד. ShutterStock
מפלי דטיפוס המרהיבים/ShutterStock

שמה של איסלנד באנגלית, Iceland, עושה עמה חסד. מדובר בארץ מלאה בקרח ושלג, אחת המדינות הקרות בעולם. בשיאו של החורף, לא תתקשו למצוא ברחבי איסלנד מקומות בהם הטמפרטורה צונחת לאזור המינוס 30, אפילו מינוס 40 מעלות, מה שהופך את הטיול בה באותה תקופה ללא ריאלי במיוחד. בקיץ לעומת זאת... הסיפור אחר.

ברגע שהשמש מבצבצת, איסלנד הופכת למדינה ירוקה, יפהפייה במיוחד ובעיקר, כזו בה אפשר לברוח מהחום הישראלי המתיש היישר לאזור ה-20 מעלות צלזיוס - שינוי מבורך.

לכן, הקיץ הוא הזמן המושלם לקפוץ לביקור באיסלנד ולהכיר את כל הטוב שהיא מציעה - מפלים, צוקים, נופים עוצרי נשימה ועוד, והדרך הטובה ביותר להגיע לכולם היא בטיול מאורגן, בו המדריך מוביל אתכם ברחבי המדינה הקטנה והקסומה הזו, מספר את סיפוריה והפולקלור שלה ומוודא שאתם לא מפספסים שום היילייט. אז מה עושים באיסלנד בקיץ? הנה כמה הצעות שיגרמו לכם לרוץ לנתב"ג.

אגם ויטי

במרכז איסלנד שוכן הר הגעש אסקיה וכאשר השלג ממלא את המדינה, לא ניתן להגיע אליו. אבל כשהדרכים נפתחות, האזור הופך לאחד המתויירים ביותר במדינה ולא בשל ההזדמנות לראות לבה (ההתפרצות האחרונה הייתה לפני כ-60 שנה), אלא בעיקר בגלל אגם ויטי, או "לוע ויטי" אם תרצו - אגם תרמי מופלא שנוצר בעקבות התפרצות וולקנית במאה ה-18. את הדרך אליו עושים ברכבי שטח ובמים החמים, בהם לא כדאי לשהות יותר מדי זמן ברצף, אבל זו פשוט חוויה מדהימה.

טיול מאורגן לאיסלנד - פרטים באתר פגסוס

אגם ויטי - איסלנד. ShutterStock
לצד הר הגעש. אגם ויטי/ShutterStock

מפלי דטיפוס

במדינה עם המון שלג וקרח, ותנאי שטח מיוחדים, יש כמובן גם מפלים מרהיבים והבולט שבהם נמצא בצפון איסלנד. מפלי דטיפוס נובעים מקרחון ואטנה הענק והם השניים בעוצמתם באירופה, אחרי מפלי הריין בשווייץ. רוחבם של המפלים מגיע לכ-100 מטרים והמים צונחים מ-44 מטרים היישר אל העמק שמתחת, מחזה עוצר נשימה שמושך כמובן שלל תיירים בעונה החמה. בצד השני של המדינה, לא הרחק מהבירה, נמצא את מפלי אורידאפוס, המתהדר בתואר "המפל בעל הזרימה החזקה ביותר במדינה", אולם הוא פחות מוכר ממפל הסקוגפוס הקרוב אליו. בקיץ, הסקוגפוס, אחד המקומות המוכרים ביותר באיסלנד, מציע שלל קשתות שיגרמו למצלמה שלכם להתמלא במהרה.

ריקיאוויק והסביבה

טיול באיסלנד לא יהיה מושלם בלי ביקור בבירה המיוחדת ואם אתם מרגישים שהאזור כולו מזכיר לכם משהו, התשובה היא "משחקי הכס" כמובן, שחלקים גדולים ממנה צולמו ברחבי איסלנד, כולל בסביבת ריקיאוויק. מה עוד רואים בקיץ ב"מפרץ המעשן", פירוש שמה של העיר בעברית? קודם כל, אנשים. למעלה ממחצית מתושבי איסלנד (בה חיים רק כ-350 אלף אנשים) מתגוררים בריקיאוויק, השוכנת לחוף מפרץ מרשים ומציעה רחובות קטנים ומיוחדים, קתדרלות, מוזיאונים ועוד. במרחק נסיעה קצר של כחצי שעה שוכנת הלגונה הכחולה המפורסמת, אוסף של מעיינות גיאו-תרמיים בהם אפשר להתרחץ ברוגע, להשלמת החוויה.

נסיעה ב-Ring Road

איסלנד, כאמור, לא גדולה מדי ויש כביש שמקיף את כולה וכולל לא מעט נקודות לעצור בהן. אורכו קרוב ל-1,300 ק"מ, כך שלא משנה איפה תתחברו אליו ואיפה תפסיקו, הנסיעה תהיה יפה במיוחד ואם בא לכם פשוט לטייל בדרכים, הקיץ הוא הזדמנות חלומית לכך כי השקיעה באיסלנד לא מגיעה עד סביבות חצות. הימים מרגישים בלתי נגמרים ויש לכם זמן ואור לראות עוד ועוד.

כביש הטבעת - איסלנד. ShutterStock
דרך נהדרת להקיף את המדינה. ה-Ring road/ShutterStock

לרכב על לוויתן (או לפחות לפגוש אחד כזה)

טוב, אז בניגוד לסרט המפורסם, לרכב על לוויתנים זה קצת פחות אפשרי, אבל לראות אותם - זה כבר סיפור אחר. בקיץ, למעלה מ-20 זנים של לוויתנים מגיעים ממש עד לחופי איסלנד, אל הפיורדים הפורצים את הגבעות הנושקות לים. כל מה שצריך זה לעלות על סירה ולומר שלום ללוויתנים שמציצים מהמים שוב ושוב ונהנים מארוחות הקיץ שלהם.

ביקור ביריד מקומי

באופן צפוי והגיוני, הקור גורם לכך שאפילו האיסלנדים המורגלים בו מעבירים את חודשי החורף שלהם כשהם כמה שיותר ספונים בבתיהם. אבל כשמזג האוויר משתפר בקיץ, כולם נשפכים החוצה וכל עיירה ציורית ממתינה לכם עם פסטיבלים מלאי פולקלור, מוזיקה ואוכל איסלנדי מיוחד. במעבר בין יריד אחד כזה לאחר, תוכלו להכיר את האיסלנדים המחויכים שרק מחכים לרגעים האלו, להתלבש כמו המקומיים ולטעום דברים שלא דמיינתם שקיימים בעולם הזה, לצד מבחר גבינות, בשרים ופירות שגדלים על האי. וכמובן - מצב הרוח בשמיים כשחמים ונעים בחוץ.

טיול רגלי ברחבי הוסטפירד'יר

בחורף אין בכלל מה להתקרב לאזור הזה, במערב המדינה, אשר משקיף ישירות על גרינלנד דרך מצר דנמרק. בקיץ לעומת זאת, הפיורדים המערביים של איסלנד מתעוררים לחיים - הכבישים נפתחים, העיירות מזמינות ומלאות באפשרויות לעצור בהם לארוחה ומנוחה ובעיקר, הדרכים מאלפות, שילוב של גבעות ירוקות, שרידי השלג, אינספור ציפורים שהגיעו במיוחד לעונה וכמובן - הנוף הדרמטי אל הים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • איסלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully