וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מבטלים טיסות לארץ; אל על נערכת להפעלת טיסות חילוץ לישראלים

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 16:32

בעקבות סגירת נתב"ג וביטול טיסות לארץ של חברות תעופה זרות, הודיעה אל על כי תוציא טיסות חילוץ למספר יעדים עבור ישראלים שבחו"ל ורוצים לחזור ארצה. בתוך כך, טיסה החברה ללוס אנג'לס המריאה ללא כבודת הנוסעים בשל הנסיבות הביטחוניות המיוחדות

אנשי אל על מקבלים נוסעים בשדה התעופה רמון/צילום: אל על

בעקבות ביטול טיסות לארץ של לא מעט חברות תעופה, כמו יונייטד איירליינס, דלתא, אמריקן איירליינס, בריטיש איירווייס, KLM , אייר פראנס, אוסטריאן איירליינס ולופטהנזה, הודיעה היום (חמישי) חברת אל על כי היא נערכת להפעלת טיסות חילוץ למספר יעדים, עבור ישראלים בחו"ל והבאתם ארצה.

"החברה תפעל לשמירת שמי ישראל פתוחים ולשימור נתיבי האוויר לישראל וממנה פתוחים, גם תחת האיום הביטחוני", נכתב בהודעת החברה. עד לשלב זה הוסיפה החברה טיסות ללונדון ולניו יורק. כמו כן שונה סוג המטוס לפריז, על מנת לאפשר לכמות נוסעים גדולה יותר לטוס מהיעד חזרה הביתה.

לאור הנחיית הגורמים המוסמכים, כלל טיסות החברה המיועדות לנחיתה בנתב"ג היום, ה-13 במאי, ינחתו בשדה התעופה אילן רמון, שאליו ניסה חמאס לירות רקטה, אולם ללא הצלחה. הנוסעים יעברו ביקורת דרכונים, איסוף מזוודות ובדיקות קורנה לנכנסים לישראל, הסעות לאזור המרכז ימתינו לנוסעים.

עם זאת, הנ"ל אינו תקף לטיסות 026 ו-004 מניו יורק (JFK) וניו ארק (WER), אשר ינחתו בנתב"ג. טיסות יוצאות מישראל יוסיפו להמריא מנתב"ג.

אנשי אל על מקבלים נוסעים בשדה התעופה רמון. אל על,
אנשי אל על מקבלים את הנוסעים בשדה התעופה רמון, היום/אל על

בשל הנסיבות הביטחוניות המיוחדות ועל מנת לשמור על ביטחון הנוסעים טיסת אל על הלילה ללוס אנג'לס, נאלצה להמריא ממסלול המראה חלופי בנתב"ג, ולכן המטוס לא לקח עמו את כבודת הנוסעים. נוסעי הטיסה יקבלו את המזוודות אל מקום שהייתם בארה"ב בטיסה נפרדת, שתצא הלילה ללוס אנג'לס, ויהיו זכאים להחזר כספי עבור רכישת הצטיידות ראשונית עד לקבל הכבודה. הנוסעים עודכנו על-אודות השינויים כבר במהלך הטיסה על ידי הקברניט ואנשי צוות האוויר של אל על.

דוד ברודט יו"ר דירקטוריון אל על, אמר "שמירת נתיבי האוויר לישראל וממנה פתוחים מהווים מרכיב חשוב בביטחון הלאומי. עובדי אל על יעשו הכול כדי לאפשר פעילות פתוחה של תעבורה אווירית לישראל וממנה".

אביגל שורק מנכ"ל אל על: "אל על נחושה לפעול בכל דרך על מנת למלא את תפקידה כחברת התעופה הלאומית ולהבטיח כי ישראל לא תהפוך לאי במצור. אנו עומדים בקשר הדוק עם גורמי הביטחון, התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה ופועלים בהתאם להנחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully