וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניסה אסורה לילדים קטנים: הגשר התלוי הארוך בעולם נחנך בפורטוגל

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 13:33

בצפון פורטוגל נחנך גשר תלוי באורך 516 מטרים, ובגובה של 175 מטרים מעל הנהר. כדי לחצות אותו מצד לצד, יש ללכת 10 דקות. "לא לבעלי לב חלש", מזהירות רשויות התיירות

גשר "516 ארוקה" בפורטוגל. רויטרס, רויטרס
תלוי בגובה של 175 מטרים. גשר "516 ארוקה"/רויטרס, רויטרס

כאשר ניתן יהיה לחזור ולטייל באופן חופשי - זה המקום שצריך להיות ברשימת אתרי החובה שלכם: מחר (שני) ייפתח לקהל בצפון פורטוגל, הגשר התלוי הארוך בעולם המיועד להולכי רגל. הוא נמתח לאורך של 516 מטרים, סמוך לעיירה ארוקה (Arouca). וכך גם הוא קיבל את שמו: "516 ארוקה"
הגשר, שתושבי המקום הוזמנו להתהלך עליו כבר ביום חמישי האחרון, תלוי בגובה של 175 מטרים מעל נהר פאיבה (Paiva) ומהווה חלק משמורת טבע שהוכרזה אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הנהר עצמו מהווה מוקד פופולרי לחובבי טיולי טבע, רפטינג ושיט בקיאקים.

גשר "516 ארוקה" בפורטוגל. רויטרס, רויטרס
הגשר מאפשר תצפית נופית מרהיבה לעבר ההרים הסובבים את נהר פאיבה/רויטרס, רויטרס

קחו בחשבון כי הרשויות הודיעו שההליכה על הגשר מיועדת לגילי 6 ומעלה. למעשה, "הגשר מיועד למי שאינם בעלי לב חלש", כפי שהגדירו זאת רשויות התיירות באזור. "הגשר, שמלאכת הקמתו החלה כבר בשנת 2018, הוקם בהשראת גשרי האינקה הקדומים שבהרי האנדים", נכתב בהודעה של עיריית ארוקה.

הגשר התלוי נתמך בידי שני מגדלי בטון בצורת האות V, וכדי לחצות אותו מצד לצד, יש צורך בהליכה של כעשר דקות. מעקות הצד ורצפתו עשויים מרשתות מתכת, מה שמאפשר תצפית נופית מרהיבה ללא הפרעה לעבר ההרים הסובבים את הנהר, ואל הנהר עצמו, שזורם עמוק למטה.

גשר "516 ארוקה" בפורטוגל. רויטרס, רויטרס
ההליכה על הגשר מיועדת לגילי 6 ומעלה/רויטרס, רויטרס

"פחדתי, אבל זה היה שווה את זה"

המטייל הראשון שכבר צעד על הגשר היה בן העיירה, הוגו אסקבייר. "זה היה רגע בלתי רגיל", הוא סיפר לכתבים. "זו חוויה ייחודית, עם המון אדרנלין. קצת פחדתי, אבל זה בהחלט היה שווה את זה".

הרשויות באזור, המצוי כשעת נסיע המעיר הנמל הפופולרית פורטו, הביעו תקווה כי הגשר החדש יביא כמות גדולה יותר של תיירים, ויעניק דחיפה כלכלית לתיירנים.

"הפרויקט הוא חלק ממאמץ שלנו להביא תיירים, אך גם לתמרץ את המקומיים להישאר כאן", אמרה ראשת עיריית ארוקה, מרגרידה בלם. "היו אתגרים רבים שהיינו צריכים להתגבר עליהם, אבל עשינו את זה: אין עוד גשר כזה בעולם"

ואכן, "516 ארוקה" זוכה עתה להיכלל בספר השיאים של גינס, והוא עקף את מי שנותר עכשיו במקום השני: הגשר התלוי צ'ארלס קונן (Charles Kuonen Suspension Bridge) בשוויץ, שאורכו 494 מטרים.

גשר "516 ארוקה" בפורטוגל. רויטרס, רויטרס
כדי לחצות את הגשר מצד לצד, יש צורך בהליכה של כעשר דקות/רויטרס, רויטרס
גשר "516 ארוקה" בפורטוגל. רויטרס, רויטרס
הגשר מהווה חלק משמורת טבע שהוכרזה אתר מורשת עולמית של אונסק"ו/רויטרס, רויטרס
גשר "516 ארוקה" בפורטוגל. רויטרס, רויטרס
הפרויקט הוא חלק ממאמץ להביא תיירים לארוקה/רויטרס, רויטרס
גשר "516 ארוקה" בפורטוגל. רויטרס, רויטרס
"זו חוויה ייחודית, עם המון אדרנלין. אבל זה בהחלט היה שווה את זה"/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully