וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמלים, מפלים וגן עדן: טיולי השטח הכי שווים בקיץ הזה במרוקו

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:05

רבים מכירים את הערים הגדולות של מרוקו, אבל מה מסתתר לצדן, ברחבי המדינה המיוחדת הזו? החל מטיולי גמלים בסהרה, דרך מפל מרשים, פארק מלא בקופים, "עמק גן העדן" וכפרים ברבריים ציוריים, למרוקו יש כל כך הרבה להציע בחודשים החמים

טיולי גמלים, מרוקו. ShutterStock
לצאת מהעיר, לגלות את מרוקו המדהימה/ShutterStock

מרוקו משלבת בצורה קסומה בין מזרח למערב, עולם ישן לעולם חדש. המיקום שלה בצפון-מערב אפריקה והסמיכות לאירופה ולאוקיינוס יצרו בה פסיפס תרבותי מרתק, אולם ברגע שיוצאים מעט מהערים הגדולות וחושבים "מחוץ לקופסה", אפשר לגלות מרוקו אחרת לגמרי, מדינה עם אוצרות טבע, נופים מרהיבים ושלל אטרקציות שפשוט לא תרצו לפספס.

הדרך הטובה ביותר להגיע לכל אותם מקומות לא שגרתיים וליהנות מהם היא בטיול מאורגן, עם מדריך שמכיר את מרוקו מקצה לקצה, יוביל אתכם וידאג לשלב סיפורים, פולקלור והיסטוריה בכל מקום אליו תגיעו. אם גם לכם זה נשמע קסום במיוחד, הנה כמה מקומות מיוחדים, מחוץ לעיר, שמומלץ להגיע אליהם בטיול קיצי, חמים ויפהפה למרוקו.

טיול גמלים בסהרה

ברחבי מרוקו תוכלו למצוא לא מעט טיולי גמלים והטובים ביותר מחכים לכם במזרח המדינה, ככל שנכנסים לעומק מדבר סהרה ומתקרבים לגבול עם אלג'יריה. זה האזור המושלם לעלות על ספינת המדבר ולצאת למסע באווירה קדומה בין הדיונות הבלתי נגמרות. אם אתם מרגישים כמו בסרט, זה לא מפתיע כי בחולות הללו צילמו כמה קלאסיקות, כמו "לורנס איש ערב" ו"גלדיאטור".

מפלי אוזוד

המפלים המוכרים ביותר במרוקו נמצאים צפון-מזרחית למרקש, במקום בו נפגשים האטלס הגבוה והאטלס התיכון. המים צוללים לאדמה בעוצמה מגובה של לא פחות מ-110 מטרים (לשם השוואה - גובהם של מפלי הניאגרה באמריקה הוא 51 מטרים) והנוף הירקרק המקיף את האזור נראה כאילו יצא היישר מגלויה או ציור. אל קרקעית המפלים אפשר להגיע בשביל מיוחד ומסביב תראו שלל עצי זית מקסימים ואם תחפשו טוב, אולי גם כמה קופי מקק.

טיול מאורגן למרוקו - למידע נוסף לחצו
טיול מאורגן למרוקו והסהרה - למידה נוסף לחצו

מפלי אוזוד, מרוקו. ShutterStock
אולי גם תראו קופים. מפלי אוזוד/ShutterStock

הפארק הלאומי איפראן

בצפון מרוקו, בגובה 1,665 מטרים מעל פני הים, שוכנת בין הרי האטלס התיכון עיירת הנופש הנהדרת איפראן. מחוצה לה נמצא הפארק הלאומי הגדול, שנפתח בשנת 2004 ומציע מגוון נתיבים ירוקים, נופים ושקיעות שישאירו אתכם נרגשים, אגמים, פסלים והרבה מאוד קופים משוטטים, שישמחו להצטרף לטיול שלכם. המסלול הנוח ביותר לטיול הוא מסלול מעגלי, שלוקח אתכם לאורך כמעט שישה קילומטרים בתוך הפארק. המשקיעים יכולים לבחור ב"מסלול הקופים", שכולל טיפוס ונמשך כשמונה קילומטרים.

עמק גן העדן

אם אתם מחפשים מים צלולים ושקטים שאפשר להשתכשך בהם, עמוק בין ההרים והסלעים, Paradise Valley בפאתי עיר הנופש אגאדיר הוא מקום שאתם חייבים להגיע אליו. נהר הטמרגט החולף במקום משאיר אחריו סדרה של בריכות קטנות ויפהפיות (אפילו אפשר לקפוץ למים מאחד הסלעים, בזהירות כמובן), מוקפות בעצי תמרים. המקום כולו נראה כאילו מישהו בנה אותו בפארק מים, אבל הוא אמיתי וטבעי לחלוטין.

עמק גן העדן, מרוקו. ShutterStock
שקט, צלול וחבוי. עמק גן העדן/ShutterStock

עמק האוריקה

נהר האוריקה זורם מזרחית למרקש ואם אתם מבקרים בעיר, טיול יום בעמק האוריקה הוא דרך מושלמת לצאת מעט אל הטבע ולראות אטרקציה חדשה, עם אופי שונה לחלוטין. בעמק תמצאו מספר כפרים ברברים טיפוסיים, מפלים וגשרים עמם תוכלו לעבור מצד אחד של הנהר המהיר אל הגדה השנייה. בביקור בעמק, אל תפספסו את חוויית ההתארחות בבית מרוקני מסורתי, שם ילמדו אתכם על הכנת השמן באזור והתרבות המקומית.

קניון הדאדס

נהר הדאדס, שמקורו באטלס הגבוה, מצא את דרכו בין ההרים והגבעות ויצר ואדי אחר ואדי. אלו מרכיבים את קניון הדאדס, עם הדרכים המתפתלות שלו ותצורות הטבע הייחודיות, שנוצרו בין היתר כתוצאה מתזוזות בכדור הארץ, כך שהקניון, שתחילה היה נמוך מגובה פני הים, עלה מעליו. אם אתם חובבי טיולים רגליים, קניון הדאדס הוא ה-מקום עבורכם. בקיץ חם שם, ובחורף אפשר למצוא שלג בפסגות ההרים ובכל מקרה, תוכלו לעבור בין הכפרים באזור ולהתרשם מאורחות החיים של המקומיים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • מרוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully