וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום הזיכרון: מטיילים בשבילי הארץ בעקבות סיפורם של הנופלים

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 16:44

המיזם הלאומי "בשביל הנופלים", מציע לציבור עשרות סיורים ללא תשלום ברחבי הארץ, שיעבירו מורי דרך ונציגי המשפחות השכולות, כדי להכיר את סיפור חייהם של הנופלים ולהמשיך בדרכם. הנה הצצה לסיורים המיוחדים שיחלו כבר השבוע

בשביל הנופלים. בשביל הנופלים,
שרות סיורים ללא תשלום ברחבי הארץ. בשביל הנופלים/בשביל הנופלים

לקראת יום הזכרון שיחול בשבוע הבא, יתקיים החל מיום חמישי השבוע (8 באפריל 2021), המיזם הלאומי "בשביל הנופלים", שמציע לציבור עשרות סיורים ללא תשלום ברחבי הארץ, כדי להכיר את סיפור חייהם של הנופלים ולהמשיך בדרכם.

הסיורים יועברו על ידי מורי דרך בכירים, מדריכי טיולים ונציגי המשפחות השכולות, שישתפו מסיפורן האישי

מיזם "בשביל הנופלים" המתקיים בשותפות חטיבת החינוך קק"ל, מפגיש את המשתתפים עם נופי הארץ וסיפור גבורתם של הלוחמים שנפלו על הגנת המולדת, במטרה לצעוד ולהכיר את שבילי הארץ, להיפגש עם נוף ילדותם ו/או מקום נפילתם של הנופלים ולחבר אותם לערכי רוח מובילים דרך סיפור הנופלים.

כ-50 סיורים יתקיימו במהלך השבוע שבין יום השואה ליום הזיכרון בתאריכים 14-8 באפריל, בקבוצות של עד 50 אנשים בשטח פתוח ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, בערים, אנדרטאות גבורה, בתי עלמין צבאיים ומסלולי טבע ומורשת קרב ברחבי הארץ, ויהוו מפגש וחיבור בין מגזרים ואוכלוסיות על ידי שיח ערכי, שמבקש לאחד ולקרב בייחוד בימים אלה של זיכרון ותקומה.

להרשמה לסיורים: https://bishvilhanoflim.org.il/

בשביל הנופלים. בשביל הנופלים,
הסיורים יועברו על ידי מורי דרך בכירים, מדריכי טיולים ונציגי המשפחות השכולות/בשביל הנופלים

להגן על לב העולם

בין הסיורים שיוצעו השנה במסגרת מיזם 'בשביל הנופלים':
• כל העם צבא - סיור בהר הרצל בעקבות גיבורים ללא מדים שמסרו את חייהם למען ביטחון המדינה ואזרחיה. הסיור יתקיים ביום חמישי ה-8/4/2/1 בין השעות: 16:00-19:00.

• שתמיד יהיה לך הר גבוה יותר - סיור בעקבות ערן שמיר ז"ל בגבעות מעאר בשרידי הכפר מע'אר שנכבש על ידי כוחותינו לפני 73 שנה ומסייר בין נקודות ציון שונות של הצנחנים. בסיור המשתתפים יבקרו בתל מלוט הצופה מ"מצפור רפנאל" לעבר המעיינות שלמרגלותיו. הסיור יתקיים ביום חמישי ה-8/4/21 בין השעות: 15:00-18:00.

• משמר הירדן סיפורה של מושבה - סיור בעקבות סיפורה של המושבה ההיסטורית "משמר הירדן" שנעלמה מהמפה. סיור שייצא מצומת מחניים ויסתיים בגשר בנות יעקב בעקבות המושבה ואנשיה, שעמדו בגבורה עשרות שנים וחמישה ימים, דרך סיפורי האחיזה האיתנה בקרקע, החלוציות, והאנשים שעשו הכל כדי להגן על הבית. הסיור יתקיים ביום ראשון ה-11/4/21 בין השעות: 16:00-18:00.

• להגן על לב העולם - סיור בעקבות הקרבות שבמרחב העיר העתיקה שבירושלים בתש"ח. הסיור ייצא משער יפו ויעבור בסמטאות הקסומות של העיר העתיקה ובנופים המרתקים של העיר. הסיור יתקיים ביום שני ה-12/4/21 בין השעות: 16:00-19:00.

• כשטבע האדם מוביל לשותפות גורל - סיור שיתחיל בבית יד לבנים בדליית אל כרמל ויסתיים בבית העלמין בעוספיה, יתמקד בהיכרות עם הדת הדרוזית, יציג איך שהדרוזים משרתים בצה"ל ואת שותפות הגורל בין העמים. הסיור יתקיים ביום שני ה-12/4/21 בין השעות: 16:00-19:00.

עוד בוואלה!

יום הזיכרון: סיורים בין אנדרטאות לזכר חללי מלחמות ישראל

לכתבה המלאה
בשביל הנופלים. רועי תנעמי, בשביל הנופלים,
להכיר את סיפור חייהם של הנופלים ולהמשיך בדרכם/רועי תנעמי, בשביל הנופלים

• כוח עברי במדבר החשוף - סיור במתחם הקטר בבאר שבע בעקבות שחרור העיר באר שבע במלחמת העצמאות: סיפורם של לוחמי הקומנדו הצרפתי, וסיפורם הייחודי ניצולי שואה, ושל לוחמים שנאספו מכל העולם להילחם כתף אל כתף עם העם היהודי. הסיור יתקיים ביום שני ה-12/4/21 בין השעות: 17:00-20:00.
• מתתיהו היה גאה בהם - סיור ביער בן שמן בעקבות הפלוגה הדתית וחללי בן שמן במלחמת העצמאות. המשתתפים ישמעו על סיפורו האישי של יונתן איינהורן יליד גימזו שנפל במלחמת לבנון השניה. הסיור יתקיים ביום שני ה-12/4/21 בין השעות: 16:00-19:30.

• היתה לראש פינה - סיור שיתחיל במצפה נמרוד במושבה ויסתיים בבית העלמין העתיק בעקבות חלוצים חולמים ולוחמים, מראשוני הלוחמים להקמת המושבה ועד בניה הנופלים במלחמת לבנון השניה. הסיור יתקיים ביום שלישי ה-13/4/21 בין השעות 16:00-19:00.

• "אבא, עכשיו אני יודע" - סיור בגבעת התחמושת בעקבות סיפורו של אלון ולד בנו של סרן מי"ל רמי ולד ז"ל מנופלי קרב גבעת התחמושת מחבר את האישי המשפחתי והלאומי "במגרש המשחקים של ילדותי." הסיור יתקיים ביום שלישי ה-13/4/21 בין השעות: 13:00-14:30, 14:30-16:00.

• מהגנה להתקפה - סיור שיתחיל באנדרטת הארז ליד אלוני הבשן ויסתיים ברכס הבוסטר בעקבות קרבות הבלימה ברמת הגולן במלחמת יום כיפור, סדירים ומילואים כתף אל כתף. אנדרטת הארז, המערך של טייגר וקרבות הבוסטר והמובלעת. הסיור יתקיים ביום שלישי ה-13/4/21 בין השעות 16:00-19:00.

• נען, מרכז חשוב של כח המגן - סיור בקיבוץ נען, הסיור יתמקד בדמותו המיוחדת של תדי פוחובסקי, שנפל בקרבות ההגנה על דרך בורמה. סיפורו וסיפור משפחתו הם סיפור יצירת מדינת ישראל והמחיר הנורא ששולם במאבק על קיומה. הסיור יתקיים ביום רביעי ה-14/4/21 בין השעות 14:30-17:30.

בשביל הנופלים. רועי תנעמי, בשביל הנופלים,
לחבר את המטיילים לערכי רוח מובילים דרך סיפור הנופלים/רועי תנעמי, בשביל הנופלים

"מיזם הנצחה חי"

בנוסף, מיזם 'בשביל הנופלים' יציע מפגשי זום בהשתתפות משפחות שכולות ואנשי צבא ובהנחיית אנשי תקשורת, שיועברו במהלך השבוע שבין יום השואה ליום הזיכרון, וכן יפעיל גם סיורים המיועדים לקבוצות של תלמידי תיכון, חניכי מכינות קד"צ וחיילי צה"ל.

למיזם 'בשביל הנופלים' מספר שותפים, ביניהם: חיל החינוך, אגף נפגעים בצה"ל, המשרד לירושלים ומורשת, חטיבת החינוך והקהילה בקק"ל, גבעת התחמושת והמועצה לשימור אתרים.

הצוות המוביל של מיזם 'בשביל הנופלים': רוני נומה, אלוף במיל' - יו"ר מיזם בשביל הנופלים, דוד אינהורן, אביו של יהונתן אינהורן ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, איברהים שיבל, אביו של וסים שיבל ז"ל שנפל בפעילות ברצועת עזה, ירדן סעדיה, אחותו של לירן סעדיה ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, רבקה שנקר, סא"ל במיל'. לשעבר רע"ן קשר למשפחות. צה"ל אגף נפגעים, ניסים מגנזי, חטיבת החינוך והקהילה, קק"ל, ליבנה שלוי, מנהל בי"ס שדה קשת יהונתן, רמת הגולן, ורועי תנעמי, מנהל מרכז סיור ולימוד בשבילוד, לוד.

האלוף במיל' רוני נומה, יו"ר מיזם בשביל הנופלים, שהתגייס להוביל את המיזם כחלק מהחשיבות והערך שהוא רואה בחיבור של סיפור הנופלים לסיפורה של הארץ, למענה לחמו והקשר המשמעותי עם המשפחות השכולות, אמר היום: "'בשביל הנופלים' הינו מיזם לאומי אשר נוסד בשנת 2018 על ידי משפחות שכולות, קצינים בדימוס ומרכזי הסיור לוד ורמת הגולן במטרה להפגיש את המשתתפים עם סיפורה של הארץ וסיפור גבורתם של לוחמי צה"ל שנפלו למענה. זהו מיזם הנצחה חי, שמחבר את הסיפור של כולנו בארץ הזו. המיזם, אשר עשרות אלפי משתתפים מבקשים להתחבר באמצעותו לימים שבין יום השואה ליום הזיכרון באופן משמעותי, מייצר מפגש וחיבור בין מגזרים ואוכלוסיות על ידי שיח ערכי שמבקש לאחד ולקרב בייחוד בימים אלה של זיכרון ותקומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully