וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסגנון משלה: הדרך הייחודית בה רוסיה התמודדה עם הקורונה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 13:07

תחת הנהגתו של פוטין, רוסיה המשיכה לאפשר לתושביה ליהנות מתרבות ואפילו להגיע לאירועי ספורט כמעט לכל אורך השנה החולפת. למרות זאת, היא לא נפגעה כמו מדינות ענק אחרות וכעת מתחילה להראות סימני חזרה לשגרה מלאה

מעודדת רוסיה עם משפחת אוהדים במשחק הוקי. AP
האוהדים המשיכו להגיע לאירועי ספורט כמעט לכל אורך הדרך/AP

סוף חודש מרץ ותחילת אפריל של השנה שעברה היו הרגעים בהם העולם כולו הבין סופית עם מה אנחנו מתמודדים. בזו אחר זו מדינות שונות ברחבי הגלובוס סגרו שעריהן והתכנסו לתוך עצמן ובמקרים רבים, גם הכריזו על סגרים שנועדו למנוע הידבקות המונית בנגיף הקורונה.

גם ברוסיה המצב היה דומה ובשלל ערים ענקיות ומחוזות שלמים התנועה הופסקה בן לילה, אולם כמה שבועות בלבד לאחר מכן הדברים כבר השתנו. בשעה שרוב המדינות המערביות והמפותחות עוד ניסו להבין איך ניתן לקיים סוג של שגרה ולשמור בחיים על עולמות התרבות והספורט שלהן - ברוסיה, כרגיל, לא חיכו לאף אחד ופעלו בסגנון שלהם.

ב-29 במאי, בקושי חודשיים אחרי הסגר הראשון ובשעה שהמדענים שלו כבר עומלים במרץ על "החיסון הרוסי" המפורסם, הנחה הנשיא ולדימיר פוטין את אנשיו להיערך להכנסתם של אוהדים למגרשי הכדורגל, תחילה בכמות שלא עולה על 10 אחוזים מקיבולת האצטדיונים ולאחר מכן, בהדרגתיות כלפי מעלה. ליגת הכדורגל, שהופסקה ב-17 במרץ, חודשה כמה שבועות לאחר אותה הנחייה וקבוצות מרחבי אירופה, שהגיעו לשחק מול יריבות רוסיות, נדהמו לגלות לא מעט אוהדים ביציעים.

טיול מאורגן לרוסיה עם פגסוס

באיירן מינכן נגד לוקומוטיב מוסקבה. Maxim Shemetov, GettyImages
קבוצות מרחבי אירופה הגיעו לרוסיה ונדהמו. משחק בין לוקומוטיב מוסקבה לאלופת אירופה באיירן מינכן בסוף אוקטובר 2020, עם קהל שגודש את היציעים/GettyImages, Maxim Shemetov

כעת, המחשבה הראשונה שלכם צריכה להיות "אם כך, כנראה שרוסיה שילמה מחיר כבד במיוחד על דרך ההתנהלות הייחודית שלה", אלא שזה לא בדיוק המצב. כמו כל מדינה גדולה, גם רוסיה כמובן סבלה מכמות מקרי קורונה (כ-4.5 מיליון) וכמות מתים (למעלה מ-90 אלף) רבה ואכזרית, אולם נכון להיום היא אי שם באזור המקום ה-70 בעולם בלבד בכמות המקרים פר מיליון אנשים. בארצות הברית ובישראל לצורך העניין, כמות המקרים פר מיליון הייתה גבוהה פי שלושה בערך.

ברוסיה האמינו במשמעת של התושבים ולאט לאט, הלכו והעלו הילוכים בכל הנוגע לשילוב של קהל בזמן הקורונה. בשעה שרק לאחרונה אפשרה ממשלת ישראל את חזרתם של 1,500 אוהדים למשחקי הספורט בארץ, הרוסים הכניסו כבר באוקטובר 5,000 אוהדים נלהבים למשחק של הנבחרת המקומית, כ-30 אחוזים מתפוסת האצטדיון בו התקיים המשחק ובערך במקביל, הוכנסו לא פחות מ-30 אלף צופים למירוץ פורמולה 1 שנערך בסוצ'י. לקראת אליפות אירופה בכדורגל, שנדחתה מהקיץ הקודם לקיץ הקרוב, הציפייה ברוסיה היא לראות אצטדיון חצי מלא במשחקים שיתקיימו בסנקט פטרסבורג במסגרת הטורניר.

היצירתיות הרוסית אגב, ממש לא נעצרת שם וקבוצת זניט הציעה ממש לאחרונה אפשרות לכל אוהד שמגיע למשחקי הבית של הקבוצה להתחסן ב"ספוטניק V" על הדרך. הקבוצה מושכת כ-17 אלף צופים למשחקי הבית העונה, בשעה שהתרבות והספורט באירופה עדיין משותקים כמעט כליל.

אבל לא רק בספורט עסקינן. רוסיה יודעת להסתגל מהר בכל התחומים ולהמשיך לספק את התרבות הייחודית שלה. כבר בימים הראשונים של הקורונה כבשו את הרשת עוד ועוד סרטונים של כוכבי הבלט הרוסי, שלא התרגשו מהסגר והציעו הופעות וירטואליות, חלקן אפילו בחוץ, בשלג. אחד מאותם סרטונים כלל שבעה רקדנים מתיאטרון מיכאליקובסקי, מהאיכותיים ביותר ברוסיה ובעולם כולו. לצלילי לחן של לודוויג מינקוס, הם רקדו, כל אחד בתורו, במשך כשלוש דקות בסרטון שזכה לעשרות אלפי צפיות ושיתופים.

ברוסיה ראו כי טוב ובאמצע יולי כבר אפשרו לכ-2,000 צופים להגיע להופעת "דרייב אין" של ראפר מקומי. קרוב ל-600 מכוניות התייצבו במתחם הענק שהוקם במהרה במוסקבה וסימנו לשאר העולם שיש דרכים להמשיך לחיות, גם בזמן המגפה.

החיסון הרוסי אולי הפך למקור לבדיחות במקומות שונים בעולם, אבל לא בפעם הראשונה הוכח שלפחות בתוך עמו וארצו, פוטין יודע היטב מה הוא עושה ורוסיה, למרות גודלה העצום, מצליחה להתמודד עם הקורונה טוב יותר מלא מעט מדינות שנחשבות למתקדמות ממנה. אזרחים רבים נהנו ממענקי סיוע מהממשלה המקומית ותיירות הפנים ברוסיה פרחה בחודשים האחרונים ואפשרה להמוני עסקים להישאר עם הראש מעל המים.

כעת, עם העלייה בכמות החיסונים במדינה ובעולם כולו, רוסיה שוב פותחת את שעריה לתיירים מרחבי העולם (כבר לפני כחצי שנה היא החלה לקבל אליה תיירים ממספר מדינות הולך ועולה) וכמובן שיש לה כל כך הרבה להציע, בטח ובטח אחרי שנשארנו בבית בשנה החולפת ולא זכינו לראות עולם.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully