וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש רק 3 כאלה: הכירו את הפנדות האדומות היחידות בישראל

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 7:03

לכבוד יום הפנדה הבינלאומי שחל היום (כן, יש כזה דבר) - הזדמנות להכיר את הפנדות האדומות היחידות שחיות בישראל בגן החיות התנ"כי בירושלים

פנדה אדומה בגן החיות התנ"כי בירושלים/צילום: גן החיות התנ"כי בירושלים

לכבוד יום הפנדה הבינלאומי שחל היום (שלישי), אחד מבעלי החיים המתוקים ביותר בטבע, בואו להכיר את הפנדות האדומות (או בעברית פנדות זנובות, כי לה יש זנב מרשים ולפנדה הענקית אין) ולצפות בשגרת האימון שלהן בגן החיות התנ"כי בירושלים. בגן אפשר למצוא את הפנדות האדומות היחידות שנמצאות בישראל, שהן שונות מאלו המוכרות לנו בצבעי שחור לבן, והגיעו ארצה בעקבות המלצת מתאם תוכנית ניהול האוכלוסייה בארגון גני החיות האירופי.

אזור המוצא של הפנדה האדומה הוא מהרי ההימליה בהודו, נפאל, בהוטן, מיאנמר וסין, ובטבע הן נמצאות בסכנת הכחדה בשל ציד בלתי חוקי עבור הפרווה שלהן, והרס בית הגידול שלהן בשל בירוא יערות וניצול השטחים לבנייה.

פנדה אדומה. עדי פיליפסבורן,
נמצאות בסכנת הכחדה בשל ציד בלתי חוקי עבור הפרווה שלהן. פנדה אדומה/עדי פיליפסבורן
פנדה אדומה בגן החיות התנכ"י בירושלים. מומי בוחבוט,
הפנדה האדומה היא מין בפני עצמו ואין לה קרובי משפחה/מומי בוחבוט

בארץ, הפנדות מסרבות לאכול בשר

בגן נמצאות שלוש פנדות אדומות - טיקה, בת 7, שהגיעה מגן החיות בפריז ב-2014 והאחיות יין ויאנג, בנות 5, שהגיעו ב-2016 מגן החיות בלייפציג. הפנדה האדומה היא הפנדה המקורית, ולא זאת שבדרך כלל אנחנו רגילים לראות (בשחור-לבן). הפנדה האדומה היא מין בפני עצמו ואין לה קרובי משפחה כמו דובים או דביבונים, והיא שייכת לקבוצת הטורפים.

הפנדות נחשבות לאוכלות כל, עיקר התזונה שלהן הוא עלי במבוק והן יכולות לאכול עד 20 אלף עלים ביום. בטבע הן אוכלות גם מכרסמים וזוחלים קטנים, אולם הפנדות בגן החיות התנ"כי הן צמחוניות ומסרבות לאכול בשר. "האימון השבועי שנערך לפנדות מטרתו לטפל רפואית בבעלי החיים בצורה קלה ונוחה עבורן", מסביר בנימין פיינסוד, המטפל של הפנדות. "באימון משתמשים בעיקר לצורך בדיקות רפואיות והן מקבלות חיזוק חיובי כדי לאמן אותן. האימון מאפשר לטפל בהן תוך שיתוף פעולה ללא התערבות כמו הרדמה כך שהרווחה שלהן גבוהה. הפנדות למשל, בשל פרוותן העבה, סובלות לעיתים מטפילים כמו קרציות, ובעזרת האימון המטפלים יכולים להוציא אותן באמצעות פינצטה ללא צורך לתפוס פיסית את הפנדות כדי לבצע את הפעולה".

עוד משהו קטן על הפנדות הזנובות - הן מתנקות בצורה סדירה כדרך החתולים על ידי ליקוק כל חלקי גופן ורחיצת פניהן באמצעות כפות ידיהן.

פנדה אדומה. צוריאל פנש,
הפנדות האדומות יכולות לאכול עד 20 אלף עלים ביום/צוריאל פנש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully