וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שבאמת ניצחה את הקורונה: הכירו את "סין האמיתית"

בשיתוף פגסוס

23.2.2021 / 10:18

טאיוואן מעולם לא הכריזה על עצמאות, משום שהיא רואה בעצמה השליטה החוקית של האימפריה אשר לחופיה היא שוכנת. האי היפהפה, שהתמודד עם הנגיף באופן כמעט מושלם, מציע תרבות ייחודית ונופים שישאירו אתכם המומים

מגדל טאיפיי 101 - טאיוואן. ShutterStock
אחד המקומות המעניינים בעולם. מגדל טאיפיי 101 משקיף על הבירה/ShutterStock

בעולם שמלא במדינות עם עבר עשיר ומפותל, תרבות מיוחדת ומציאות לא שגרתית - אין ספק שטאיוואן ניצבת גבוה בצמרת הרשימה. ובמציאות בה העולם כולו מנסה למצוא דרכים להתמודד עם נגיף הקורונה - שוב תגלו את שמה של טאיוואן, כסמל להצלחה.

למרות שמתגוררים בה כיום למעלה מ-23.5 מיליון תושבים, הרי שבטאיוואן נרשמו פחות מ-1,000 מקרי קורונה מאז פרוץ המגיפה ורק תשעה בני אדם מתו בגללה, נתונים בלתי נתפסים ביחס למה שמתחולל בכל כך הרבה מקומות בפינות השונות של הגלובוס. איך זה קרה? המדינה והאזרחים הצייתנים שיתפו פעולה היטב, הריחוק החברתי נשמר ובעזרת בדיקות מדויקות ובידודים בעת הצורך, טאיוואן צלחה בשלום את 2020 ואפילו לא סבלה ממשבר כלכלי משמעותי. עכשיו היא מתכוננת כעת לקבל בחזרה את התיירים שנוטים להציף אותה בכל שנה ואם גם לכם זה נשמע כמו רעיון קסום, הנה כמה דברים שכדאי לדעת וכמה מקומות שמומלץ להכיר.

טיול מאורגן לטאיוואן - למידע נוסף לחצו

למרות שהיא מתנהלת כדמוקרטיה משגשגת ונהנית מצמיחה כלכלית מרשימה, שנמשכת כבר כמה עשורים, טאיוואן מעולם לא הכריזה באופן רשמי על עצמאות וספק גדול אם אי פעם תעשה זאת. הסיבה לכך היא שהטאיוואנים עדיין רואים בעצמם השליטים החוקיים של סין, למרות שחלפו שנים ארוכות מאז נדחקו מהיבשת אל האי שמדרום-מזרח למדינה, אשר גודלו פי 1.5 מישראל בערך (כיום מדובר באחת המדינות הצפופות בעולם).

בשל רצונן של רוב מדינות העולם לשמר את הקשרים שלהן עם סין, שהופכת למעצמה, כמעט כולן לא מקיימות קשרים דיפלומטיים עם טאיוואן, שבכל זאת זוכה להגנה מארצות הברית, אשר מונעת מהסינים לחצות את מצר טאיוואן ולהשתלט על האי.

מסע לטאיוואן משלב בתוכו מפגש עם התרבות הסינית שנשתמרה מתקופה עתיקה, לצד בודהיזם ועוד מגוון של קבוצות אתניות ומיעוטים ססגוניים, כמו גם שאריות מ-50 שנות שליטה יפנית שהסתיימו עם תום מלחמת העולם השנייה. הדרך הטובה ביותר להכיל את כל מה שתראו וליהנות מהמדינה המרתקת הזו כראוי לה היא טיול מאורגן, כמו זה שפגסוס מציעה לטאיוואן, עם עצירות נוספות בהונג קונג ומקאו. במהלך הטיול המאורגן, מדריך מיומן יוביל אתכם בין הרבדים השונים של טאיוואן, הנופים המרהיבים והתרבות הייחודית ואתם תוכלו להירגע, להתרווח ולבלות בראש שקט - מצרך מבוקש במיוחד ביום שאחרי הקורונה.

אז רגע לפני שאורזים את המזוודה למסע מרהיב - הנה המקומות הכי מעניינים בטאיוואן.

כיכר העצמאות - טאיפיי - טאיוואן. ShutterStock
כיכר העצמאות היפהפייה מלאה בהיסטוריה/ShutterStock

מגדל טאיפיי 101

עד לשנת 2009, אז הושלמה בנייתו של הבורג' ח'ליפה בדובאי, היה גורד השחקים בלב בירת טאיוואן למבנה הגבוה בעולם וגם כיום הוא מושך אליו אינספור מבקרים שנהנים מהבנייה הפוסט-מודרניסטית ומטפסים אל התצפית שבראש הבניין. שם, בגובה של כ-500 מטרים, אפשר לראות את כל טאיפיי והרבה מעבר לה ביום בהיר. טאיפיי 101 הוא גם "בניין ירוק", שמשתמש באנרגיה ממוחזרת ואם ראיתם מתישהו חגיגות סילבסטר, בוודאי שמתם לב לזיקוקים הפורצים ממנו ברגע שהשנה החדשה נכנסת. אל תפספסו את המטוטלת הענקית, שנועדה למנוע מהבניין לרעוד בעת רוחות חזקות.

כיכר העצמאות

כחמישה ק"מ מערבה מהמגדל הענק שוכנת בלב העיר כיכר העצמאות רחבת הממדים. בקצה המזרחי של הכיכר אפשר למצוא את אנדרטת צ'יאנג קאי שק המפוארת, שהוקמה לזכרו של נשיא טאיוואן והאיש שהוביל אותה במשך שנים ארוכות בחצי הראשון של המאה ה-20. משני צדי האנדרטה משקיפים עליה היכל הקונצרטים והתיאטרון הלאומי, שני מבנים קלאסיים ויפהפיים ובפינה המערבית ניצב שער כניסה מרשים. בכיכר עצמה כמעט תמיד תוכלו למצוא התכנסויות ופעילויות שונות.

מקדש לונגשאן

אם נמשיך עוד כשני קילומטרים מערבה מהכיכר, נגיע למקדש לונגשאן, שנבנה בטאיפיי עוד ב-1738 על ידי מתיישבים מפוג'יאן ומשלב סגנונות סינים עם בודהיסטים. מספר שריפות ורעידות אדמה הכו במקדש בעוצמה לאורך שלוש המאות שחלפו מאז הקמתו, אולם הוא תמיד נבנה מחדש ועד היום עומד כסמל לתרבות העשירה של האי. מחוץ למקדש תמצאו גם כיכר גדולה ומלאה במופעים מקומיים אותנטיים.

מקדש לונגשאן - טאיוואן. ShutterStock
מקדש לונגשאן שוקק חיים/ShutterStock

מפלי שיפן

במרחק של כ-30 ק"מ מזרחה מטאיפאי מתגלה פלא אמיתי, שפשוט לא כדאי לפספס. המפלים הם חלק מנהר קילונג ולמרות שאינם גבוהים במיוחד (כ-20 מטרים) או רחבים במיוחד (כ-40 מטרים) לעומת מפלים מוכרים ברחבי העולם, הם פשוט נראים כאילו קודם כל מישהו צייר אותם, ורק אז הפך אותם לחלק מהמציאות שלנו. עוצרים במרכז המבקרים ומשם מתחילים בצעידה קלה, עד שהמפלים מתגלים במלוא יופיים והדרם. אגב, אם כבר הגעתם לאזור, חפשו ברחוב הראשי של שיפן מתי מתקיים אירוע של Sky lantern, מסורת סינית עתיקה ומרהיבה במסגרתה ההמונים מפריחים לשמיים עששיות קטנות בעזרת אש.

העיר המיניאטורית "חלון לסין"

גם לטאיוואן יש "מיני ישראל" משלה, פארק חביב במרחק של כשעה נסיעה מטאיפיי, אשר נפתח ב-1984 ומציע למבקרים חמישה "מיני עולמות": טאיוואן, סין, אסיה, אירופה ואמריקה, כל זאת לצד מתקני שעשועים, מתקני מים ומגוון הופעות. מקום מושלם ליום כיף לכל הגילאים, למי שרוצה לברוח מעט מהעיר הגדולה.

קניון טארוקו

אם הטבע קוסם לכם, במזרח המדינה תמצאו את אחד האזורים הירוקים היפים ביותר ביבשת אסיה כולה. הנופים הדרמטיים של קניון טארוקו נחשפים בכל שביל שתחליטו ללכת בו ולאורך הטיול תגלו גשרים נפלאים שעוברים מעל נהר סוער, ערוצים ונקיקים עוצרי נשימה ואפשרויות לכל סוג של טיול בטבע. לא סתם מכנים אותו "הגרנד קניון של טאיוואן". שימו לב: גשם יכול לרדת כאן בכל יום בשנה, ולפעמים אפילו מהר וחזק ממה שנראה במבט ראשון, אז הגיעו מוכנים והיו זהירים. אל תחמיצו גם את "מקדש האביב הנצחי" השוכן בפארק.

מנזר פו גואנג שאן

פו גואנג שאן הוא ארגון סיני-בודהיסטי גדול, שאת המקדשים והסניפים שלו אפשר למצוא בכל העולם, מפלורידה וקליפורניה ועד לאוסטרליה וברזיל. המטה המרכזי שלו נמצא בדרום טאיוואן, בעיר גאושיונג. במתחם המטופח והמעוצב ניצבים פסלי ענק של בודהה ומשני הצדדים יש מדשאות ואחריהן, בניינים של הארגון. הבנייה מוקפדת ומדוקדקת ומלבד האדריכלות, זו גם הזמנות ללמוד על אחת התרבויות המרתקות בטאיוואן. בגאושיונג ניצבות גם פגודות הדרקון והנמר, אשר כשמן כן הן וכל אחת מהן "נשמרת" על ידי פסל של החיה על שמה נקראה.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע - https://www.pegasusisrael.co.il

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • טאיוואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully