וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתש רמון ניצל? עמודי החשמל יוטמנו באדמה, "רק אם יימצא תקציב"

18.2.2021 / 11:39

הנזק הנופי למכתש רמון, שכלל 14 עמודי חשמל שהוקמו לאורכו, יימנע אולי לאחר ששר האנרגיה שטייניץ סייר במקום והורה למצוא פתרון להטמנתם (תוך 70 חודש). עם זאת, חברת החשמל לא ממהרת לעשות כן: "נטמין כשיתקבלו האישורים והתקציב"

המחאה נגד עמודי החשמל במכתש רמון/מאהל מחאת עמודים במכתש רמון

עמודי החשמל שהוקמו לאורך 10 ק"מ בתוך מכתש רמון, כשרק 7.5 ק"מ מתוכן הוטמנו באדמה והשאר נשארו עומדים לאורך 2.5 ק"מ, יוטמנו ככל הנראה גם הם, וימנעו את המפגע הנופי הקשה בתוך הפלא המדברי.

ממידע שהגיע לידי וואלה! תיירות, שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, שאחראי על חברת החשמל שהקימה את קו המתח העילי, הורה כי יש לבחון את הטמנת המשך קו המתח העילי באדמה, זאת לאחר שסייר במקום.

במכתב של שטייניץ לראשי חברת החשמל, הוא כותב: "לאחרונה ביקרתי במכתש רמון על מנת להתרשם ישירות מהמצב. בעקבות הביקור, ולאחר שיח עם גורמי התכנון, רשות החשמל, חברת החשמל וגורמים נוספים הגעתי למסקנה כי מן הראוי לבחון את השלמת הטמנת הקו. זאת על מנת לצמצם ולהעלים את הפגיעה בנוף, בד בבד עם הבטחת קיומו של קו חשמל אמין ובטוח לדרום המדינה".

מחאת עמודי החשמל במכתש רמון. אפי פרי, מערכת וואלה!
14 עמודי החשמל יוטמנו באדמה? רק כשיהיה תקציב/מערכת וואלה!, אפי פרי
מחאת עמודי החשמל במכתש רמון. שמעון בוקשטיין, מערכת וואלה!
מארגני המחאה טוענים שהחלטת השר היא "הצהרה על קרח"/מערכת וואלה!, שמעון בוקשטיין

מארגני המחאה: "זה לא שווה כלום, המאבק ממשיך"

שטייניץ הנחה את חברת ניהול המערכת לפנות לרשות החשמל לשם עדכון תכנית הפיתוח
שאושרה על ידי ב-27.2.2019, ולדרוש שחברת החשמל תשלים את הטמנתו של קו החשמל החוצה את המכתש במקטע העילי באותה מתכונת שבה בוצעה ההטמנה בהמשך הקו לכיוון דרום.

עוד כתב השר, כי במקביל, הוא מנחה את חברת החשמל להמשיך בחישמול קו המתח העילי עד לפירוקו והטמנתו, כדי לא למנוע את רמת השירות לתושבי אילת וחבל איילות. "חברת החשמל תדאג להשלמת ההטמנה בתוך 70 חודשים, מרגע שיתקבלו האישורים הנדרשים ממוסדות התכנון ותעשה כל מאמץ בכדי להקדים את לוחות הזמנים. עם השלמת ההטמנה, יפורקו העמודים על ידי החברה ויועברו מהמקום, והשטח יוחזר למצבו הטבעי", כתב השר.

אבל במחאת העמודים של תושבי מצפה רמון והאזור, לא ממהרים לקפל את מאהל המחאה. "אנחנו מברכים על ההחלטה של השר, אבל אם אין החלטה סטטוטורית מסודרת ואין תקציב, מבחינתנו אין פה כלום", אמר לוואלה! תיירות אפי פרי, ממובילי המחאה. "השר היה פה ונתן הוראה וזה חשוב, אבל בלי הוראה, זה לא שווה כלום, והמאבק ממשיך".

גם נדב סילברט ממובילי המחאה, אמר לוואלה!: "זו הצהרה שכתובה על קרח, ואנחנו צריכים לראות מקור תקציבי. אם בשבוע הבא חברת החשמל תנסה לחשמל את הקווים בשבוע הבא, הם יתקלו במחאה שמסלימה. לא מקובל עלינו הצהרת כוונות, אנחנו רוצים לראות לו"ז ומקור תקציבי כדי שזה יקרה".

מחאת עמודי החשמל במכתש רמון. אפי פרי, מערכת וואלה!
שטייניץ: "חברת החשמל תדאג להשלמת ההטמנה בתוך 70 חודשים". 70 חודשים???/מערכת וואלה!, אפי פרי
מחאת עמודי החשמל במכתש רמון. אפרת קדם סילברט, מערכת וואלה!
דברי השר טובים, אבל עכשיו צריך לחפש תקציב. מחאת העמודים במכתש רמון/מערכת וואלה!, אפרת קדם סילברט

חברת החשמל: "נטמין ברגע שיתקבלו האישורים והתקציב"

מחברת החשמל נמסר: "כפי שחברת החשמל הבהירה, החברה תפעל להטמנת הקו ברגע שיתקבלו כל האישורים והמקור התקציבי. אנו מברכים את החלטת השר לתקצב את הפרוייקט, לכשיתקבלו התכניות המאושרות העבודה תתבצע באיכות הגבוהה בה בוצעה העבודה עד כה".

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "אנחנו מברכים את השר שטייניץ, על היותו קשוב לקריאה הציבורית ולמחאה שעלתה מהשטח ועל ההנחייה שלו, להטמין את הקו באדמה. עם זאת, על מנת שהטמנת העמודים גם תצא אל הפועל והקו אכן יוטמן באדמה ולא יישאר על הקרקע, החברה להגנת הטבע מצפה כי ההנחייה של השר, תעוגן בהחלטת ממשלה, בהוראות סטטוטוריות מחייבות וכן בלוחות זמנים, תקצוב ותכנון מיידי".

ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון, וראש המועצה המקומית מצפה רמון רוני מרום, אמרו בנוגע להחלטה: "אנו מברכים על החלטתו של ח"כ יובל שטייניץ שר האנרגיה והמים, למנוע את הפגיעה בקודש הקודשים של המדבר הישראלי, ולהטמין את קו החשמל במכתש רמון. אנו מודים על הערנות והמעורבות של תושבי המקום והמטיילים הרבים שפעלו איתנו יחד על מנת שגם הדורות הבאים ימשיכו ליהנות מהטבע, מהנוף ומהאוצר התיירותי של מכתש רמון".

  • עוד באותו נושא:
  • מכתש רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully