וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילת מבקשים: סגר מלא של שבוע, ואז לפתוח את העיר לתיירות

עיריית אילת קוראת לממשלת ישראל: סגר מידי של שבוע ימים על העיר אילת להורדת התחלואה ולאחר מכן פתיחת העיר והחזרת מתווה האיים הירוקים. ראש העיר: "כעת כל אחד יכול להיכנס אלינו ללא בדיקה וזאת גם הסיבה לעלייה בתחלואה"

בווידאו: עם בדיקות קורונה והגבלות - אילת נפתחת לנופשים/צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

עיריית אילת דרשה בימים האחרונים ממשרד הבריאות להחזיר לאלתר את מתווה האיים הירוקים בעיר, המאפשר שליטה ובקרה בכניסות לעיר. ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, וסגנו וממלא מקומו אלי לנקרי, הציגו את המתווה שהוצע למשרד התיירות והבריאות, כולל בשיחות של ראש העירייה עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התיירות אורית פרקש, על פיו אילת תיכנס לסגר של שבוע ימים, במטרה להוריד את התחלואה בעיר ולאחר מכן תיפתח ויוחזר מתווה האיים הירוקים, שנחל הצלחה כבירה בתקופה בה הופעל.

במסיבת עיתונאים בזום שערך היום (חמישי) הלוי, הוא אמר ש"נוצר מצב אבסורדי כשמתווה האיים הירוקים פעל, הייתה לנו שליטה על התחלואה בעיר, שכן יכולנו למנוע כניסה של אנשים מאומתים לעיר. כעת כל אחד יכול להיכנס אליה ללא בדיקה וזאת גם הסיבה לעלייה בתחלואה. האחריות שלנו כהנהלת העיר לדאוג לבריאות התושבים שלנו וכמובן לבריאות הנופשים הפוקדים את העיר. אנחנו מוכנים ללכת למהלך של סגר של שבוע ימים, כדי להוריד את התחלואה ולמען פתיחת המסחר והעסקים בעיר לאחר מכן כדי לאושש את כלכלת העיר המרוסקת".

עוד ציין הלוי, כי בתקופת הפעלת האיים ירוקים מצב התחלואה באילת היה הנמוך בישראל והכלכלה החלה להתאושש, אך לאחר ביטול המתווה והכניסה לסגר, התחלואה עלתה ונתוני האבטלה בעיר חזרו ועלו לכ-60%: "היה פייק סגר באילת, אלפים נכנסו ונכנסים לעיר ללא בקרה או אכיפה חלקם חולים מאומתים המסכנים את האוכלוסייה המקומית והביאו לעליית התחלואה". לדבריו, העיר אילת לא יכולה לספוג יותר מצב שהעסקים לא פועלים, הנזק הכלכלי והנפשי איום ונורא אני מקווה שבמשרדי הבריאות והתיירות יקבלו את התוכנית שלנו כי לא ייתכן מצב שבו יאפשרו נופש באי יווני לפני הפעלת אי ירוק באילת.

אילת ריקה בתקופת הקורונה. צילום סי מדיה,
"נתוני האבטלה בעיר עלו לכ-60%". אילת ריקה בתקופת הקורונה/צילום סי מדיה

"האילתים מארחים אלפי נופשים בבתיהם ללא אכיפה"

אלי לנקרי סגן ומ"מ ראש עיריית אילת, ציין את החשש מכניסה של אלפי ישראלים לעיר בסוף השבוע הקרוב. יש בעיר כ-3,000 דירות Airbnb והאילתים מארחים עוד אלפי נופשים בבתיהם ללא אכיפה. הפעלת מתווה אי ירוק תאפשר לכ-4 מיליון מאזרחי מדינת ישראל (3 מיליון מחוסנים ועוד כמיליון מחלימים) לנפוש בעיר אילת מבלי לגרום להעלאת התחלואה. לנקרי הציג במסיבת העיתונאים נתונים השוואתיים בין תקופת הפעלת האיים הירוקים לתקופת הסגר השלישי.

עוד מציינים השניים, כי גיבשו תוכנית הבראה כוללת לעיר אילת והציגו אותה למשרד הבריאות ולשרי הבריאות והתיירות. "אני חייב לציין שקיבלנו אוזניים קשובות", אומר יצחק הלוי, "בשיחה ארוכה שקיימתי הבוקר עם שר הבריאות ועם שרת התיירות, וכן עם ד"ר אלרואי, הם בהחלט הבינו את ההיגיון בתוכנית וביקשו יומיים לחשוב על ההצעה ולדון בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully