וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה לפני הכסף הגדול: המקומות ההיסטוריים שאסור לפספס באיחוד האמירויות

בשיתוף פגסוס

14.2.2021 / 7:59

כיום, דובאי ואבו דאבי נוצצות ומנקרות עיניים, אולם ברחבי איחוד האמירויות מסתתר גם עבר מפואר, עם שכונות אותנטיות, מבצרים מרתקים, קברים מתקופת הברונזה וכנסייה כל כך מיוחדת, שאפילו האפיפיור טרח לבוא לבקר בה. בואו למסע אל העבר

קאסר אל מוואיג'י אבו דאבי. ShutterStock
כאן נולד השליט. קאסר אל מוואיג'י/ShutterStock

כל מי שמעיף כיום מבט באיחוד האמירויות, ובעיקר בשתי האמירויות המודרניות והנוצצות ביותר, דובאי ואבו דאבי, כנראה יתקשה לדמיין זאת. אבל לפני הכסף הגדול שהגיע כתוצאה מגילוי הנפט בשנות ה-60, האזור נראה אחרת לחלוטין.

בשטחה של איחוד האמירויות נמצאו לפני כעשור, בחפירות ארכיאולוגיות, כלים מעשי ידי אדם מלפני כ-100 אלף שנים ועל פי ההערכות, כאשר הסתיים עידן הקרח, שבו בני האדם אל האדמה עליה ניצבת כיום המדינה המרתקת.

וכך, ברחבי איחוד האמירויות ניתן לגלות, לצד העושר הגדול והאטרקציות שמושכות את העין, גם לא מעט היסטוריה עשירה, כפי שניתן לראות בביקור בכפר המורשת באבו דאבי, המשחזר את חיי היומיום של הבדואים.

אלא שכדי להכיר באמת את העבר המופלא שהתחולל על האדמה הזו, צריך לצאת לדרכים, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר בטיול מאורגן, בו מדריך ישראלי מומחה יספר לכם סיפורים קסומים וידאג לכך שלא תפספסו שום דבר בדרך, ישן או חדש. היום שאחרי הקורונה הוא הרגע המושלם לטיול מאורגן שכזה עם פגסוס, ששמה דגש על היכרות עם תרבויות העולם השונות והעשרת הידע שלנו - אז הסירו דאגות מלבכם ותנו למדריך המנוסה להוביל אתכם, עם הסעות מאורגנות, חברים לדרך ואין סוף עניין ואקשן.

מוכנים לצאת למסע? הנה מהמקומות ההיסטוריים השוכנים ברחבי איחוד האמירויות, שממש שווה להכיר אותם.

נחל דובאי. ShutterStock
פעם איחוד האמירויות נראתה אחרת/ShutterStock

שכונת אל-פאחידי בדובאי

אם אתם מחפשים את דובאי האותנטית, האסלית, האמיתית, זה המקום בשבילכם. שכונת אל-פאחידי שוכנת בג'ומיירה, הצד הדרומי של נחל דובאי, ממש סמוך למקום בו הוא מתחבר למפרץ הפרסי. כיאה לדובאי, אפשר בקלות למצוא בשכונה אזורים נוצצים יותר, אבל הדגש כאן הוא על דובאי של פעם, כולל מוזיאון דובאי, השוכן בתוך מבצר אל-פאחידי ההיסטורי וכולל אינספור חנויות צבעוניות ומקסימות, שיהפכו את השיטוט ברחובות הצרים לבלתי נשכח. אל תשכחו ליהנות גם מסגנון הבנייה שסביבכם.

הכנסייה והמנזר בסיר באני יאס

בחלק הדרום-מערבי של אבו דאבי, מול החופים, שוכן בתוך המפרץ הפרסי האי סיר באני יאס, הקרוי על שמם של המתיישבים הראשונים באבו דאבי, שבט הבאני יאס. בחפירות שנערכו בו לאורך השנים, התגלו על האי קרוב ל-40 אתרים אריכולוגיים, כאשר אחד העתיקים והמפורסם ביותר מביניהם הוא הכנסייה והמנזר, שלפני כ-1,400 שנים היוו בית לכ-30 נזירים של הכנסייה של המזרח. מדובר בגילוי כל כך מיוחד, עד שאפילו האפיפיור פרנציסקוס, בביקור ראשון אי פעם של אפיפיור בחצי האי ערב, הגיע למקום על מנת להתרשם מההיסטוריה שלו.

טיול לאיחוד האמירויות - מידע באתר פגסוס

שכונת אל-פאחידי - דובאי. ShutterStock
שכונת אל-פאחידי המסתורית/ShutterStock

קאסר אל חוסן

מבנה האבן העתיק ביותר באבו דאבי נבנה כבר ב-1761 ושוחזר לאורך השנים, כאשר כיום "המבצר הלבן" כפי שהוא מכונה מושך אליו אינספור תיירים ואף מארח בכל שנה פסטיבל ססגוני שנמשך קרוב לשבועיים ומציג לקהל הרחב את המורשת והמסורת התרבותית של איחוד האמירויות. פירוש שם המקום הוא "מבצר הארמון" ואכן, אמיר דובאי וממשלתו פעלו מתוך קאסר אל חוסן עד אמצע שנות ה-60.

מבצר אל ג'הילי

הרחק במזרח אבו דאבי, בעיר אל עין השוכנת על הגבול עם עומאן, ניצב בגאווה המבצר הזה, שנבנה בשלהי המאה ה-19 על מנת להגן על החקלאים באזור, ועל מאגרי המים שאפשרו להם לגדל עצי דקל. הכניסה למבצר עוברת דרך שני צריחים יפהפיים, המובילים אתכם מבעד לחומה ואל תוך הרחבה המרכזית. בצדו הימני אפשר למצוא מגדל שמירה מתפתל, שמזמין אתכם לטפס אליו. את הביקור במקום כדאי להשלים בטיול קצר בפארק הירוק הצמוד.

קאסר אל מוואיג'י

במרחק של כשלושה קילומטרים בלבד ממבצר אל ג'הילי ניצב ה"קאסר אל מוואיג'י" המרשים והעוצמתי, שנבנה בתחילת המאה ה-20 ובעיקר נודע כיום כמקום בו נולד שייח ח'ליפה בין זאייד אל נהיאן, השליט הנוכחי של אבו דאבי ונשיא איחוד האמירויות. זה קרה בשעה שאביו, זאיד בן סולטאן אאל נהיאן, חי במקום כנציג השלטון במזרח אבו דאבי, לפני שאיחד את האמירויות למדינה אחת והפך לאבי האומה. הקאסר מציג את החיים באיחוד האמירויות רגע לפני העושר הגדול והוא כולל כיום מוזיאון חדיש ומעולה החושף את החזון של ראשי המדינה.

אגב, אם הגעתם עד הלום, צאו גם לביקור בג'בל חפית, רכס ההרים המפריד בין אל עין לעומאן, ובו אפשר לראות קברים בסגנון "כוורת" מתקופת הברונזה, כ-3,000 לפני הספירה.

מאחלים לכם טיול מהנה!

פגסוס טיולים מאורגנים

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully