וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולמים בגדול: אוצרות הטבע המופלאים של אוסטרליה וניו זילנד

בשיתוף פגסוס

24.1.2021 / 9:59

אם גם אתם מפנטזים על טיול ענק ביום שאחרי הקורונה, כנראה שמסע לקצה העולם קוסם לכם במיוחד. משונית האלמוגים שרואים מהחלל, דרך מערות עם תולעים זוהרות ועד לאגם ורוד - המקומות שחייבים להכיר

ילדה שוחה בין אלמוגים בשונית המחסום הגדולה, אוסטרליה. ShutterStock
ילדה שוחה בשונית המחסום הגדולה, אחד המקומות המרהיבים בעולם/ShutterStock

אוסטרליה, ובעיקר ניו זילנד, עלו לכותרות לא מעט ב-2020 בזכות הטיפול המוצלח שלהן בנגיף הקורונה. שתי מדינות האי הגדולות מבין אלו השוכנות בקצה הדרום-מזרחי של העולם הצליחו להישאר "ירוקות" ברובן, מה שמן הסתם גם יסייע להן ביום שאחרי.

ול"יום שאחרי" הזה מחכים כנראה רבים, כי טיול אל אוסטרליה וניו זילנד היפהפיות ומסע במרחבים הפתוחים שלהם הוא חלום עבור כל מי שאוהב לראות עולם.

שתי המדינות מציעות אינספור אטרקציות ואפשרויות, תופעות טבע מרתקות ועוד, והדרך הכי טובה לגלות את כולם, ללמוד איך נוצרו ומה עבר עליהם לאורך השנים ולא לפספס שום פרט מעניין בדרך היא כמובן בטיול מאורגן, עם קבוצה שמעצימה את החוויה ומדריך שמכיר את אוסטרליה וניו זילנד היטב.

אז אם גם אתם מפנטזים על הטיול הענק שלכם לאוסטרליה וניו זילנד, הצטרפו לפגסוס, שתיקח אתכם עם מדריך צמוד, בקיא ומתמצא בכל ההנחיות המקומיות, עם הסעות, מלונות מעולים ועוד...לאורכה ולרוחבה של היבשת במשך לא פחות מ-28 לילות! רגע לפני שעולים על המטוס, וכדי להצית עוד קצת את הדמיון, הנה אוצרות הטבע הגדולים שאפשר למצוא באוסטרליה וניו זילנד.

seperator

שונית המחסום הגדולה - אוסטרליה

מתחילים מהמלכה, שכנראה לא סתם נמצאת בסמוך לחוף קווינסלנד בצפון-מזרח המדינה. שונית המחסום הגדולה היא מערכת שונית האלמוגים הכי גדולה בעולם - כ-900 איים לאורך כמעט 2,500 קילומטרים. היא כל כך גדולה עד שאפשר לראות אותה אפילו מהחלל ומהווה כמובן אתר צלילה אהוב במיוחד, מי שפחות אוהב לצלול יכול להגיע למקום בספינות מיוחדות עם רצפה שקופה.

הפארק הלאומי פיורדלנד - ניו זילנד

בפינה הדרום-מערבית של ניו זילנד שוכן הקסם הזה, פארק רחב ממדים (כ-12 וחצי אלף קמ"ר). שמו מגיע כמובן מהפיורדים הסקנדינבים המוכרים והוא נוצר בעידן הקרח, כאשר קרחונים חדרו לתוך היבשה ויצרו בה חריצים. ברחבי הפארק תמצאו מאות קילומטרים של מסלולי הליכה ובעיקר, אזורים יפהפיים כמו מילפורד סאונד, שם אפשר לצאת להפלגה מהנה.

טיול מאורגן לאוסטרליה וניו זילנד - פרטים ומידע נוסף באתר פגסוס

פיורדלנד, ניו זילנד. ShutterStock
כמו באגדות. פיורדלנד/ShutterStock

אולורו - אוסטרליה

ממש בלב אוסטרליה שוכן המונולית העצום והאדמדם הזה (עשוי מאבן חול), שכדי להגיע אליו תזדקקו לנסיעה של לא פחות מ-450 ק"מ מהעיר הקרובה ביותר. הוא מתנשא לגובה עצום, כמעט 350 מטרים ומזמין אליו אינספור תיירים, למרות שב-2019 נאסר באופן רשמי הטיפוס התלול והמסוכן משהו לראש הסלע, לבקשת האבוריג'ינים, עבורם מדובר במקום קדוש.

מערות וואיטומו - ניו זילנד

המערות בצפון המדינה נקראות גם "מערות התולעים הזוהרות" מפני ש... ובכן, יש בהן תולעים זוהרות, זן תכלכל ומיוחד שאפשר למצוא אך ורק בניו זילנד ויוצר במערה מחזה מרהיב. את הטיול בוואיטומו עושים בעיקר בספינה קטנה, שלוקחת אתכם ב"שביל התולעים הזוהרות", דרך נהר וואיטומו, אל מחזה שפשוט אי אפשר לתאר אותו במילים.

קרחוני פרנץ יוזף ופוקס - ניו זילנד

רוצים לשנות מזג אוויר? שני הקרחונים שוכנים סמוך זה לזה בדרום ניו זילנד, כאשר פרנץ יוזף הוא המוכר והמתוייר מביניהם. הוא נקרא על שם קיסר אוסטריה במאה ה-19 ומציע חוויית טיפוס מדהימה, עם נופים עוצרי נשימה ועיירות קטנות שאפשר לעצור בהן כדי לנוח ולהצטייד. אחד היתרונות של הקרחונים הללו הוא הקלות היחסית של הטיול - הם מהפשוטים ביותר בעולם לטפס עליהם, מה שהופך אותם למוקדי תיירות רציניים.

מערות וואיטומו, ניו זילנד. ShutterStock
מבוך תת-קרקעי של תולעים זוהרות. וואיטומו/ShutterStock

מפלי ג'וספין - אוסטרליה

למרגלות ההר הגבוה ביותר בקווינסלנד שוכנים המפלים הללו, שנראים כאילו יצאו מספר אגדות. לא מסובך להגיע אליהם והמסלול לנקודת התצפית הטובה ביותר ייקח אתכם בין העצים במשך קצת פחות מקילומטר של הליכה. אחר כך, כמו כולם, גם אתם תרצו לקפוץ למים (הקרים!), רק היזהרו כי לעיתים מפלס המים עולה במהרה וצריך לצאת בהקדם האפשרי.

מפלי שמפיין - אוסטרליה

"הרחק אי שם בקצה העולם שבאוסטרליה", אומר השיר של השדון טאז ואכן, בטזמניה, אי השוכן מול חופי מלבורן, מגלים את "מפלי השמפנייה", ולצדם גם את מפלי ההינומה, הנשפכים מגובה של כ-20 מטרים בלב יער עבות ובסיומו של מסע רגלי למיטיבי לכת בלבד (כשעתיים לכל כיוון). אם החלטתם לצאת מהיבשת עצמה ולחצות את מצר בס לכיוון טזמניה, תמצאו בה נופים מרהיבים ואוצרות טבע נהדרים, בדיוק כמו זו.

אגם הילייר - אוסטרליה

מול חופי אוסטרליה המערבית שוכנים מספר איים וביניהם אחד שזכה בפשטות לשם "האי האמצעי". בתוכו תגלו אגם מלח משונה במיוחד, בצבע ורוד. באמת. האגם קטן יחסית ומוקף חול, אבל כולם מתבוננים בעיקר במים הייחודיים שנמצאים בו, מים שלא משנים את הצבע שלהם גם אם תאספו אותם ותעבירו לכוס. מיטב החוקרים עדיין מנסים להבין את התופעה הזו ובינתיים, אתם יכולים להשתכשך להנאתכם. אל דאגה - לא תהפכו לוורודים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - המקדמת היכרות עם תרבויות עולם, הנגשת והעשרת ידע

אגם הילייר, אוסטרליה. ShutterStock
האגם הוורוד, תופעה שעדיין מחפשים לה תשובות/ShutterStock
בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully