וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם נילס רצה להגיע לכאן: כל הקסם שיש ללפלנד להציע

בשיתוף פגסוס

28.1.2021 / 14:00

אי שם בקצה העולם שוכנת לפלנד המופלאה, עם הכפר של סנטה קלאוס, גן חיות שלא רואים בכל יום, מפלים שקופאים וזמן שעוצר מלכת וכמובן, נסיעה במזחלות כלבים ואיילי צפון. זמן לצאת למסע מיוחד

לפלנד - כפר סנטה קלאוס. ShutterStock
סנטה קלאוס מחכה לכם/ShutterStock

כנראה שכל מי שחי בישראל בשנות ה-80 וה-90 שמע מתישהו על לפלנד. לאו דווקא בזכות האטרקציות המדהימות שלה, תופעות הטבע הייחודיות או הנופים הקסומים, עוצרי הנשימה, אלא בזכות נער בשם נילס הולגרסון, שמקבל עונש משדון, הופך לננס ויחד עם אווזי הבר ממריא למסע מופלא אל הטריטוריה הייחודית הזו, השוכנת בקצה הצפוני של פינלנד, על הגבול עם שבדיה ונורבגיה, במטרה להסיר את הקללה.

אלא שלפלנד, כאמור, היא הרבה מעבר ליעד בסדרת אנימציה מיתולוגית. האזור הגדול ביותר מבין 19 אזורי-פינלנד הוא גם המקום בו עובר החוג הארקטי, המגדיר את הקוטב הצפוני. מצפון לקו הדמיוני הזה, שחוצה את שדה התעופה של רובניימי, בירת לפלנד, מתקיימת תופעת "שמש החצות", כאשר בקיץ השמש אינה שוקעת כמעט כלל ובחורף היא לעיתים לא זורחת.

בלפלנד שוכנת גם הנקודה הצפונית ביותר באיחוד האירופי והאזור כולו מציע מגוון חוויות חורף ייחודיות, שילוב בין מודרניות קלילה למסורתיות של הלאפים/סאמים, ילידי המקום. אז אם תמיד אהבתם את נילס, ואם מתחשק לכם לצאת למסע מופלא - לפלנד היא היעד וכדי להכיר אותה באמת, הצטרפו לטיול מאורגן ואיכותי, כמו זה שמציעה לכם פגסוס. בעזרת מדריך ישראלי שמכיר את המקום תוכלו להתמקד במיטב שיש ללפלנד להציע וליהנות מהחברה שתכירו לאורך הנסיעה. בטיול מאורגן אתם לא צריכים לדאוג איך תגיעו מאטרקציה אחת לאחרת או מתי ואיפה רוכשים כרטיסים ומתי כל דבר פתוח - ידאגו לכם להכל, כדי שביום שאחרי הקורונה תוכלו לבלות בראש שקט. אז הנה כמה מהדברים המעניינים ביותר לראות ולעשות בה.

תיירים על מזחלת שלג בלפלנד. ShutterStock
תיירים על מזחלת שלג בלפלנד/ShutterStock

פארק סנטה קלאוס והארקטיקום

אינספור ילדים ברחבי העולם מאמינים כי ביתו של סנטה קלאוס, האיש וחג המולד, שוכן בקוטב הצפוני, באזור קו החוג הארקטי. בלפלנד החליטו לנצל זאת וכמו אי אילו ערים אחרות בסקנדינביה והסביבה, הם הקימו את "הכפר של סנטה קלאוס", מלכודת תיירים קלאסית, אך מהנה במיוחד, המוכרת והמוצלחת ביותר מבין כל אותן גרסאות.

הכפר של סנטה קלאוס שוכן ממש סמוך לרובניימי ותוכלו למצוא בו מגוון רחב של אפשרויות, כולל את סניף הדואר ממנו ניתן לשלוח מכתבים לסנטה עם בקשה למתנות לחג, שלל חנויות, נסיעה במזחלות כלבים או איילים ואיך לא - מפגש עם האיש והזקן בעצמו.

ואם כבר הגעתם עד הלום ובא לכם להיכנס למקום חמים יותר, הרי שבתוך רובניימי עצמה נמצא הארקטיקום, מוזיאון ומרכז מדע מבריק בו תוכלו ללמוד כל מה שרציתם על החיים והאנשים באזור הארקטי.

אגם אינארי והזוהר הצפוני

נסיעה של כמה שעות צפונה מהבירה תביא אתכם אל נקודת התצפית הטובה ביותר בפינלנד למי שמבקש לראות את תופעת הזוהר הצפוני המוכרת. אגם אינארי הוא הגדול ביותר בלפלנד ואחד הגדולים במדינה כולה והוא קופא לחלוטין בכל שנה, בחודשי החורף והאביב. כמובן שלפני שעושים את הדרך לאגם צריך לוודא שאתם מגיעים אליו בזמן הנכון על מנת לראות את התופעה, אבל כך או כך תוכלו למצוא בו אטרקציות רבות כמו שיט ודיג.

טיול מאורגן ללפלנד - למידע נוסף לאתר

הזוהר הצפוני, לפלנד. ShutterStock
הנקודה הצפונית באיחוד האירופי, חוויית חורף אמיתית/ShutterStock

ארמון השלג

לחופי מפרץ בוטניה, בו האמיצים ביותר מבינכם גם יכולים לצאת לשחייה במים הקפואים, שוכן הפלא הזה, ארמון (או מבצר אם תרצו) השלג הגדול בעולם. בכל שנה מאז 1996 מגיעים אל העיירה קאמי העובדים החרוצים ובונים מחדש את הארמון, בכל פעם בסטייל שונה. הם כן שומרים על מספר אטרקציות מפתח במקום, כמו כנסייה, מסעדה ואפילו מלון, כולם מקרח. תתלבשו היטב!

המפלים הקפואים בשמורת קורואמה

נסיעה של כ-100 ק"מ לכיוון דרום-מזרח מרובניימי תביא אתכם למקום שבאמת לא רואים כל יום. אורכה של שמורת קורואמה הוא כ-30 ק"מ וחוצה אותה לשני חלקים קניון רחב ועמוק (כ-130 מטר), אשר בתחתיתו תגלו את נהר קורוג'וקי. תצורת הטבע המיוחדת הזו הלכה והתפתחה לאורך השנים ויצרה בין היתר מפלים, שהמים היורדים בהם קופאים עם בוא העונה הקרה, מה שמוביל למפלים קפואים, כאילו שהזמן נעצר מלכת. המפלים נשארים במצב זה עד סוף האביב, אז זרימת המים מתחדשת לאיטה והשמורה כולה מזכירה לפעמים סצנה מתוך "פרוזן".

המפלים הקפואים לפלנד. ShutterStock
תופעת טבע מדהימה. המפלים הקפואים/ShutterStock

חוות איילים לאפית

ברחבי לפלנד מתגוררים כיום כשני מיליון אנשים... וכשני מיליון איילי צפון. האיילים הם חלק קריטי בחייה של לפלנד והתושבים משתמשים בהם למזון, חלב, בגדים ואפילו תחבורה. לכן, לא מפתיע לגלות שממש כמו סנטה קלאוס, גם אתם יכולים להתיידד עם החיות היפהפיות הללו ואפילו לצאת למסע מזחלות מרגש. תוכלו למצוא חוות איילי צפון ברובניימי, כמו גם בלא מעט נקודות שונות ברחבי לפלנד. אל תפספסו את החוויה הזו.

פארק החיות ראנואה

לקינוח, סעו שעה דרומה מרובניימי אל פארק החיות המקסים הזה. כיאה למקום בו הוא שוכן (גן החיות השני הכי צפוני בעולם), מציג בפניכם כ-50 חיות טבע המתגוררות באזורים הקרים, החל מדובי קוטב ואיילי צפון ועד כלבים האסקיים, זאבים, שועלים ועופות ארקטיים למיניהם.

בישראל כמעט תמיד חמים ונעים, אז לא הגיע הזמן לשנות קצת אווירה ומזג אוויר? ברור שכן. אם עשינו גם לכם חשק לגלות את לפלנד המופלאה, כדאי שתדעו שעכשיו אפשר להגיע אליה בקלות, עם פגסוס טיולים, המציעה טיולים מרתקים בכל רחבי העולם. כן, גם בכפר של סנטה קלאוס. עם פגסוס תוכלו לצאת לטיול בלתי נשכח של שישה ימים בלפלנד, כולל סיור בהלסינקי אפילו והכל כמובן עם מדריך צמוד, ישראלי, שמכיר את האזור באופן מושלם, ועם חוויות והסברים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - המקדמת היכרות עם תרבויות עולם, הנגשת והעשרת ידע

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • לפלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully