וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר גבוה מכם אבל עדיין גמד: הג'ירף הנדיר (והחמוד) שהתגלה באפריקה

למרות שגמדות היא תופעה נדירה בקרב חיות בר, התגלה במרחבי אוגנדה ג'ירף ננסי שזכה לשם "גימלי", על שם דמות בלתי נשכחת מ"שר הטבעות"

גימלי, ג'ירף נובי גמדי שהתגלה באוגנדה. רויטרס, רויטרס
מדובר בננס של ממש. הג'ירף נובי גמדי שהתגלה באוגנדה/רויטרס, רויטרס

בין כל הצרות, המגבלות והקשיים שמאפיינים תקופה זו, לעתים אנו מוצאים נחמה קטנה בדמות בעלי חיים חמודים להפליא, במיוחד אם הם קטנים. ובכן, קטנים באופן יחסי.

אחד מהם הוא ג'ירף נובי (תת-מין של ג'ירף מנומר) בגודל מפתיע, שהתגלה בערבות אוגנדה, וזכה לכינוי גימלי (Gimli). ואם זה נשמע לכם מוכר, הרי שהסיבה היא כי הג'ירף קרוי עם שמו של הגמד הלוחם מ"שר הטבעות".

גימלי מתנשא לגובה של 2.7 מטרים. זה אמנם גבוה מבני האדם, אבל יחסית לבני מינו הבוגרים, שגובהם הממוצע הוא 5.4 מטרים, מדובר בננס של ממש.

גימלי, ג'ירף נובי גמדי שהתגלה באוגנדה. רויטרס, רויטרס
גימלי מתנשא לגובה של 2.7 מטרים, שגובהם הממוצע של ג'ירפות הוא 5.4 מטרים/רויטרס, רויטרס

עלול להיות טרף קל

אתר Travel and Leisure מדווח כי מדענים הבחינו לראשונה בגימלי כבר בשנת 2015. "התגובה הראשונה היתה חוסר אמון", מספר מייקל בראון, עמית מחקר בארגון לשימור ג'ירפים ובמכון המחקר לשימור ביולוגי של מכון סמית'סוניאן. הוא מספר כי לגימלי צוואר ארוך, האופייני כמובן לבני מינו, אך רגליו קצרות במידה ניכרת. מדובר בליקוי גנטי נדיר, הקרוי דיספלזיה שלדית, והוא משפיע על צמיחת העצמות.
בשנת 2018 התגלה בנמיביה ג'ירף נוסף הסובל מהליקוי הנדיר. הפעם היה זה ג'ירף אנגולי שזכה לשם נייג'ל והתנשא לגובה 2.5 מטרים.

החוקרים מסבירים כי גמדות היא תופעה נדירה מאוד בקרב חיות בר. עם זאת, מתצפיות מדעיות שנערכו אחר שני הג'ירפים הללו עולה כי מצבם אינו משפיע על בריאותם הכללית, ותוחלת חייהם לא אמורה להיות נמוכה יותר מבני מינם. עם זאת, הם עלולים להוות טרף קל יותר בשל גודלם הצנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully