וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיא לפחות ממיליון: ירידה של 81.3% בכניסת תיירים לארץ ב-2020

31.12.2020 / 13:46

שנה ארורה לתיירות בעולם, ובישראל, כשממספר שיא בכניסות תיירים לארץ שעמד על 4.55 מיליון, הגיעו השנה לארץ רק 850 אלף תיירים. שרת התיירות: "מכה קשה לענף התיירות"

סרטון תיירות שקורא לתושבי האמירויות להגיע לישראל/צילום: משרד התיירות

שנה גרועה לתיירות בעולם, וכמובן בישראל, ועתה מגיעים המספרים הרשמיים: השנה נכנסו לישראל כ-850 אלף תיירים - ירידה של 81.3% לעומת שנה שעברה.

שנת 2020 שהתחילה עם אופטימיות לשבירת שיא נוסף בכניסות תיירים לישראל, שהיה אמור להצטרף לשיאים של השנים האחרונות, אולם הסתיימה עם סגירת השמים ואיסור על כניסת תיירים, לראשונה בישראל. תעשיית התיירות, שנהנתה מהכנסות של עשרות מיליארדי שקלים נפגעה ממשבר הקורונה באופן החמור ביותר. קרוב ל-200,000 משפחות המועסקות בתיירות איבדו את מטה לחמן, וחלקן אף איבדו את מפעל חייהן.

בשנת 2019 נרשם שיא בכניסות תיירים לישראל: 4.55 מיליון, שהכניסו למשק (בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים) סכום של כ-23 מיליארד שקלים.

תיירים תל אביב. ShutterStock
ירידה של 81% בכניסת תיירים לארץ השנה. תיירים בתל אביב/ShutterStock

שרת התיירות: "עם הפנים קדימה"

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן: "השנה האחרונה הייתה מכה קשה לענף התיירות. שנים מסוג זה נכון לנצל לחיזוק ובנייה של תשתיות, תכניות עבודה ותוכניות שמחזקות את הענף לרגע שבו יוכל לחזור ולהיפתח. זאת, לצד דאגה לאנשי הענף בתקופה כזו שבה נפגעה פרנסתם באופן מוחלט. למרות הקשיים הצלחנו להוציא לפועל תכניות משמעותיות שסייעו למשק בתקופה זו, החל ממתווה איים ירוקים, מענק 300 מיליון ש"ח למלונאים, הקדמת פתיחת הצימרים, תכנית סיורים עם מורי הדרך, תכנית ביטחון אישי במלונות ועוד.

"גם עכשיו אנחנו עם הפנים קדימה לשנה החדשה עם תכניות חדשות. בשנה הקרובה נבנה את תכנית האב לתשתיות תיירות, שתדאג לתיירות הוליסטית ברמה הארצית. זאת תוך שינוי אופן ההוצאה לפועל של פרוייקטי תשתית בדרך חלופית לחברות ממשלתיות. כמו כן, בקרוב נעביר את הכסף למימון הפרויקטים לרשויות השונות שהגישו בקשה. אנחנו כבר פועלים יחד עם משרד הבריאות על תכנית יציאה מהסגר עבור הענף, התכנית תייצר וודאות והיא תפעל תחת העיקרון, שמי שהכי נפגע בפעם הקודמת יפתח קודם לכן ביציאה מהסגר. לצד כל זאת אנו עובדים על תכנית להורדת יוקר המחייה שתקל גם על הבעלים וגם על הצרכנים. הרבה עבודה עוד לפנינו, נמצא את האיזון הנכון בין הכלכלה לנגיף וניתן אורך נשימה לחלקים השונים שנפגעו בענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully