וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, יש כזו חברה: פלסטיניאן איירליינס מפסיקה לטוס אחרי 25 שנה

חברת התעופה שהוקמה בעזה בדיוק היום, ב-1 בינואר 1995, ושפעלה בנמל התעופה אל עריש שבמצרים, נסגרת לצמיתות. כעת מחפשים קונה לשני המטוסים שנותרו לה

אתר רשמי

(בווידאו: ברמאללה הקימו את "מוזיאון הנכבה")

לאחר היסטוריה קצרה, אך מלאה בתהפוכות, שנמשכה 25 שנים, הפסיקה חברת התעופה הפלסטינית את פעילותה באופן רשמי. השבוע הודיע משרד התחבורה והתקשורת ברשות הפלסטינית כי חברת "פלסטיניאן איירליינס" (Palestinian Airlines) תיסגר, וכל שנותר כעת הוא למצוא רוכשים לשני המטוסים שנותרו לחברה, מדגם Fokker F50.

אתר התעופה Simple Flying מדווח כי סגירת החברה מתבצעת לאחר מספר שנים שבהם פעילותה היתה מינימלית, וכי סגירתה תהיה הפעם לצמיתות.

צמד המטוסים, המיועדים לטיסות קצרות, יוצרו לפני 32 שנים, והם הוצעו למכירה כבר בחודש ספטמבר 2020. בשנים האחרונות, הם הוחכרו חלק מהזמן לחברת התעופה Niger Airlines מניז'ר. אחזקתם של מטוסים מדגם זה נחשבת יקרה למדי, והחוזה עם חברת התעופה האפריקנית לא חודש בשל המשבר שפקד השנה את התעופה העולמית.

מטוס של פלסטיניאן איירליינס. ויקיפדיה, Bram Steeman, אתר רשמי
פעלה 26 שנה בעיקר ממצרים. מטוס פוקר 50 של פלסטיניאן איירליינס/אתר רשמי, ויקיפדיה, Bram Steeman

בין עזה, פורט סעיד וג'דה

חברת התעופה "פלסטיניאן איירליינס" נוסדה בשנת בדיוק לפני 26 שנים, ב-1 בינואר 1995, לאחר חתימת הסכם אוסלו ב' בין ישראל והרשות הפלסטינית, ולאור הכוונה להקים נמל תעופה בינלאומי ברצועת עזה. החברה הוקמה בסיוע פיננסי של הולנד וסעודיה, שתרמו לה את צמד המטוסים, כמו גם מטוס בואינג 727.

בחודש יוני 1997, כשנתיים לאחר ההכרזה על הקמתה, החלה החברה לפעול באופן רשמי, עם טיסות שכר מנמל התעופה פורט סעיד שבמצרים אל העיר ג'דה שבסעודיה. בהמשך, נחנכו קווים גם מאל-עריש במצרים אל יעדים נוספים בסעודיה וכן בירדן.

בתקופה זו, הועבר מימון להקמת נמל התעופה בעזה על ידי יפן, מצרים, סעודיה, ספרד וגרמניה. הנמל, שתוכנן בידי אדריכלים ממרוקו, פתח את שעריו בנובמבר 1998. בטקס החנוכה שלו השתתף נשיא ארצות הברית שלעבר, ביל קלינטון, והאירוע נתפס כצעד חשוב לקראת הקמת מדינה פלסטינית. עם זאת, באוקטובר 2000 נסגר נמל התעופה בעזה, בעקבות האינתיפאדה, ומגדל הפיקוח ומתקן המכ"ם שלו נהרסו בידי חיל האוויר הישראלי בדצמבר 2001.

וכך, הועבר שוב בסיס החברה אל אל-עריש שבמצרים, וממנו יצאו טיסות לקהיר ולג'דה. כיום, אין לרשות הפלסטינית נמל תעופה פעיל.

עוד בוואלה!

"פלסטין" דורגה כיעד עם הזינוק התיירותי הגדול בעולם. ואיפה ישראל?

לכתבה המלאה
מטוס של פלסטיניאן איירליינס. ויקיפדיה, אתר רשמי
בואניג 727 של פלסטיניאן איירליינס/אתר רשמי, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully