וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות, יהדות עתיקה וטבע עוצר נשימה: מגלים מחדש את מרוקו הקסומה

בשיתוף פגסוס

11.1.2021 / 11:05

בזכות ההסכם החדש בין המדינות והטיסות הישירות הצפויות, הביקור במדינה הצפון-מערבית ביותר באפריקה נראה קרוב מתמיד. רגע לפני שאתם ממריאים, הנה כל מה שצריך לדעת על מרוקו: ההיסטוריה העשירה, הטעמים המיוחדים, הפולקלור שקורץ מכל פינה וכמובן, כל האטרקציות הכי שוות

כיכר השוק ג'אמע אל-פנא - מרקש, מרוקו. ShutterStock
כיכר השוק ג'אמע אל-פנא במרקש/ShutterStock

מרוקו היא אחת המדינות המיוחדות ביותר בעולם. מצד אחד, המדינה הצפון-מערבית ביותר ביבשת אפריקה מציעה את כל הטוב שיש ביבשת הזו בכלל ובמדינות ערב השוכנות בה בפרט. מצד שני, הסמיכות שלה לאירופה (פחות מ-15 קילומטרים של ים מפרידים בין מרוקו לקצה יבשת אירופה) החדירה למונרכיה הזו השפעות חיצוניות משמעותיות וכיום ניתן למצוא בה שילוב נהדר של תרבויות.

מרוקו ידעה תהפוכות רבות עד שקיבלה את עצמאותה מצרפת ב-1956 וכיום היא מונהגת בידי המלך מוחמד השישי. אחוז היהודים בה בימים אלו זעום, אולם לאחר מלחמת העולם השנייה והקמת מדינת ישראל, היא הייתה המיעוט היהודי הגדול ביותר בין מדינות צפון אפריקה ולמעשה, כרבע מיליון מבני יהדות מרוקו עזבו אותה ועלו לישראל והותירו אחריהם מורשת מפוארת, אותה לא ניתן לפספס במהלך טיול ברחבי המדינה.

ואם כבר הזכרנו טיול ברחבי המדינה, הרי שההסכם החדש שנחתם בין ישראל למרוקו משנה את כל התמונה כמובן. כבר באביב הקרוב צפויות להתחיל טיסות ישירות מישראל למרוקו (כחמש שעות טיסה מנתב"ג ועד קזבלנקה), במחירים נוחים וללא צורך בוויזת כניסה למדינה - כך למעשה ייפתח בבת אחת יעד חדש לתיירים הישראלים, הצמאים לצאת לדרכים ולהכיר עוד מדינות, נופים ואטרקציות. בקרוב, מרוקו תהפוך מיעד שמושך ברובו טיולי שורשים לכזה שהישראלים, שיודעים לטייל היטב, נהנים לגדוש ולהתרשם ממנו.

טיול מאורגן עם פגסוס - מידע באתר

וכן, יכול להיות שגם אתם כבר טיילתם במרוקו בעבר, אבל מן הסתם, לא ראיתם את כולה ויש עוד אינספור מקומות ואטרקציות שתוכלו לגלות בה. איך עושים זאת? עם טיול מאורגן במדינה, בו תיהנו ממדריך שמכיר את המדינה על כל צדדיה, העושר התרבותי וההיסטוריה שלה ויוכל להציע לכם נסיעה ייחודית. פגסוס מציעה מגוון טיולים מאורגנים למרוקו הקסומה, בני שבוע ימים ומעלה - טיולים בהם תבלו עם שאר הקבוצה והמדריך המיומן ותחלקו יחד חוויות מהדרך, מהערים התוססות ועד למרחבים הפתוחים, דרך הגיאוגרפיה היפהפייה והטבע הבלתי נשכח של המדינה, כדי שלא תפספסו שום דבר. אז רגע לפני שעולים למטוס - הנה הדברים שמחכים לכם במרוקו:

טיול גמלים במדבר - מרוקו. ShutterStock
היסטוריה עשירה, תרבות ונופים מרהיבים/ShutterStock

מרקש - עיר האלוהים

בשל מיקומה ביבשת, המקומיים קוראים למדינה "הממלכה המערבית", אולם בשאר העולם היא מוכרת כמרוקו, על שם הבירה לשעבר - מרקש, אשר פירוש שמה הוא "עיר האלוהים".

מרקש יפהפייה, יוצאת דופן ויותר מכל עיר אחרת במדינה, מזכירה את הבירות האירופאיות ובראשן את פריס. הרובע העתיק שבה, "רובע מדינה", הוכרז ב-1985 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו וקירות הבניינים, העשויים משילוב של חימר וגיר אדמדם-כתום העניקו למרקש את הכינוי "העיר האדומה".

בעיר אפשר לבקר בכיכר השוק ג'אמע אל-פנא, המכונה גם "כיכר האבודים". בשעות הערב המקום מתמלא בנגנים, מספרי סיפורים, להטוטנים ושאר טיפוסים שיוצרים חוויה מעולם אחר וזמנים אחרים. מדובר באחת האטרקציות הכי מעניינות ומושכות קהל במדינה והכיכר העצומה תשאיר אתכם בפה פעור.

בנוסף, תגלו בעיר מבחר אתרים מרתקים כמו מסגד הקוטוביה, ארמון באהיה המרשים והמעוצב בשלמות והמלאח היהודי, הרובע שנבנה במאה ה-16 וה-17 לספירה, התבסס וצבר מעמד חשוב בכלכלת העיר וחיי היומיום שלה.

אם אתם חשים קצת צורך לצאת אל הטבע - במרקש אסור לפספס את הביקור בגן מז'ורל היפהפה, גן עדן עצום לחובבי הצמחים והגינון, בו ניתן לטייל במשך שעות ארוכות. האמן הצרפתי ז'אק מז'ורל השקיע כארבעה עשורים בבניית המקום.

גני מז'ורל - מרקש, מרוקו. ShutterStock
גני מז'ורל במרקש/ShutterStock

קזבלנקה - הרבה מעבר לסרט אגדי

"הבית הלבן" הוא פירוש שמה בספרדית של קזבלנקה וב-1942 היא הפכה למוכרת בעולם כולו בזכות אחד הסרטים המפורסמים והמצוטטים בתולדות הקולנוע. אלא שמי שיגיע לקזבלנקה לביקור יגלה שיש בה הרבה מעבר לאותו סרט.

עיר הנמל היא אחת החשובות במדינה, עורק מרכזי להגעת תיירים או יציאת סחורות. כיאה לכך, היא גם מודרנית במיוחד וסואנת ביותר, כפי שיבהיר לכם ביקור בכיכר מוחמד החמישי, הנקראת על שם אבי האומה המרוקאית.

כמו כל עיר נמל איכותית, קזבלנקה מציעה למבקרים בה טיילת מרשימה (טיילת עין ד'יאב), הסמוכה למוקדי עניין נוספים כמו הארמון הסעודי, רובע אנפא וכמובן, החוף עצמו, בו נמצא גם מסגד חסן השני, המסגד הגדול ביותר באפריקה, אשר יכול להכיל עד 80 אלף מתפללים ואשר הצריח במרכזו מתנשא לגובה של לא פחות מ-210 מטרים, מה שהופך אותו למבנה הדת הגבוה בעולם. הוא נבנה בעלות מוערכת של 700 מיליון דולר ובראשו יש קרן לייזר המצביעה תמיד לעבר מכה, העיר הקדושה לאסלאם. מי שמעוניין להתחבר דווקא לצד היהודי של העיר ימצא את בית הכנסת בית-אל, אחד הגדולים והיפים במדינה, שעבר שיפוץ מאסיבי ב-1997 ונותן הצצה יפה לאורח החיים היהודי במרוקו.

רוצים להיכנס קצת לעומק העיר ולגלות את קזבלנקה האמיתית? בשוק סוקו דה מוינה תמצאו עשרות אלפי מוצרי יד-שנייה ואת העונג שבהתמקחות עם הסוחרים המקומיים על המחיר (אל דאגה, גם הם נהנים מזה) ובניגוד מוחלט לכך, כדאי גם לשמור זמן לביקור במוזיאון לאמנות מודרנית, L'Atelier 21, שמוכיח עד כמה מרוקו באמת נעה על התפר שבין אפריקה למערב.

מחפשים טיול מאורגן למרוקו?

מסגד חסן השני בעיר קזבלנקה, מרוקו. ShutterStock
מסגד חסן השני בקזבלנקה/ShutterStock

פאס - מסע בעקבות היהדות

העיר השנייה בגודלה במרוקו (אחרי קזבלנקה) עשירה במיוחד בהיסטוריה יהודית, כאשר אפילו הרמב"ם ישב בה בשלב מסוים בחייו וניתן לבקר כיום בבית בו הוא היה מתגורר.

בפאס ישנו גם בית קברות יהודי עתיק וגדול ובית כנסת יפהפה השוכן במלאח, הרובע היהודי. העיר היא גם בית למדינה (הרובע הישן) ענקית, מהגדולות בעולם, לרובע בורסקאים ולרובע קדרים - כולם מלאים בבעלי מלאכה שונים ובפולקלור מרוקני אמיתי.

הטבע מחכה לכם

רכס הרי האטלס, העובר דרך שלוש מדינות בצפון אפריקה (מרוקו, אלג'יריה וטוניסיה) מגיע לשיאו בג'בל טובקאל, הר השוכן סמוך למרקש ומתנשא לגובה של למעלה מ-4,000 מטרים.

בצלו של הרכס המרשים אפשר למצוא כמה מאוצרות הטבע והמקומות היפים ביותר במדינה.

איפרן - פנינת טבע מקסימה, הכוללת יער בו ניתן להבחין לעיתים בקופים החיים במקום.

מרזוגה - דיונות חול בהן אפשר לצאת לטיול ג'יפים ולחוות את הזריחה הקסומה.

קניון הטודרה - קניון מפורסם בו קירות סלע עצומים חוסמים את קרני השמש במשך רוב שעות היממה ומאפשרים טיול מהנה בנאות המדבר שבמקום.

קסבת איית בנהדו - הקסבה היפה והשמורה ביותר במדינה, אשר שימשה אתר צילום לכמה סרטים מפורסמים. טיול בדרך מפותלת ועוצרת נשימה, רוויה בכפרים ציוריים וחבויים.

קסבת איית בנהדו - מרוקו. ShutterStock
קסבת איית בנהדו היפהפייה/ShutterStock

אבל זה לא הכל! הנה עוד כמה מקומות מדהימים ברחבי מרוקו, שסביר להניח שטרם יצא לכם לבקר בהם:

קבאש אודאייס בעיר רבאט: צפונית לקזבלנקה תגלו את רבאט, שאיננה מתויירת כמו הערים הגדולות במדינה, אבל מציעה את השכונה היפהפייה והציורית הזו. הכינו את המצלמות ותיהנו מהשקט.

השכונות הקטנות של שפשאוון: ואם כבר אמרנו ציורי - בצפון המדינה תמצאו את העיר המופלאה הזו, שכל רחובותיה שטופים בצבע הכחול, המסמל את השמיים ואת גן העדן. ואכן, טיול בשפשאוון יגרום לכם להרגיש שהגעתם לעולם אחר.

להירגע באסואירה: בשנות ה-60 הגיעו לכאן בוב מארלי וג'ימי הנדריקס ובשנות ה-70, ההיפים שטפו את עיירת הנמל הזו, שפירוש שמה הוא "תמונה" (תביטו בה מרחוק ותבינו למה), ונדמה שחלקים ממנה נותרו קפואים בזמן. זה המקום ליהנות בו ממאכלי ים אם אתם בעניין, או סתם מקפה ועוגה בזמן שאתם מקשיבים לגלים מכים שוב ושוב. מי שרוצה, ימצא כאן גם אפשרויות גלישה וספורט מים. אה, כן, גם צילמו כאן את העונה השלישית של משחקי הכס...

מערות הרקולס ליד טנג'יר: בקצה היבשת ניצבות המערות המיוחדות, אשר סמוך אליהן מלך מרוקו מעביר את חופשת הקיץ. למערות יש יציאה אל היבשת ויציאה דרמטית היישר אל הים, אשר ידועה גם כ"מפת אפריקה". הסיור בהן פנטסטי ולא תוכלו להפסיק לצלם ואם אתם כבר באזור, חובה כמובן לקפוץ גם לטנג'יר, העיר הצפון-מערבית ביותר באפריקה, השוכנת בכניסה למצר גיברלטר ובה הים התיכון פוגש את האוקיינוס. בין ההרים למדבר, טנג'יר מציעה קסם אחר ויפהפה, צפוף ומלא בצבעים, ריחות וטעמים.

מרוקו מציעה מכל טוב. ערים ססגוניות ותוססות, היסטוריה יהודית עשירה, תרבות וטעמים מיוחדים, טבע קסום ועוד. זו ההזדמנות לגלות אותה.

מחפשים טיול מאורגן למרוקו? מידע נוסף באתר פגסוס

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully