וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורף האוקיינוסים": המגה-יאכטה שנראית כמו כריש ועולה חצי מיליארד דולר

מנועי סילון עוצמתיים, שלוש בריכות שחייה, "מיני נמל" ליאכטה נוספת, סנפירי ענק שישמשו כמרפסות מעל המים, וסטייל שמשלב בין לוק של טורף ימי ואדריכלות רומית (ויש לכך סיבה טובה). הכירו את המגה-יאכטה Prodigium

יאכטה Flying Fox/Imperial

(בווידאו: עוד יאכטה מדהימה - Flying Fox)

היא ענקית, היא מפנקת והיא נראית כמו כריש ענקי. סטודיו העיצוב האיטלקי Lazzarini Design, המתמחה בתכנון כלי תחבורה מסוגים שונים, מציג לראווה קונספט חדשני של מגה-יאכטה.

יאכטת הענק, ששמה Prodigium, תתהדר באורך מרשים של 153 מטרים ותיבנה מאלומיניום וסיבי פחמן. המחיר המוערך: 550 מיליון דולרים.

רשת CNN מדווחת כי במגה-יאכטה יהיו שלוש בריכות שחייה (לפחות אחת מהן תהיה מקורה), חדר כושר והיא אף תאכלס "מיני נמל" משל עצמה, שבו יהיה מקום ליאכטה נוספת, קטנה יותר, באורך של עד 30 מטרים.

עיצובה החיצוני של היאכטה שואב השראה מסגנונות אדריכליים רומיים קדומים. כך למשל, המפלס העליון ייתמך באמצעות צמד עמודים מפוארים בסגנון רומי. לדברי המתכננים, על אף החדשנות הטכנולוגית הרבה, נבחרו שני מוטיבים אלו - כריש ענקי וסגנון רומי - במטרה להעביר את המסר שמדובר במה שהם מכנים "קיסר הימים" (Emperor of the Seas).

במפלס העליון של כלי השיט מצוי מתחם המגורים הראשי, ובו שישה סיפונים. צורתו תוכננה כך שתחקה את המבנה האנטומי של אפו ושיניו של כריש. בשני צדי היאכטה יותקנו שני סנפירי ענק, הניתנים להארכה, ובכך לשמש כמרפסת נוספת.

יאכטה שעוצבה כמו כריש. Lazzarini Design Studio, אתר רשמי
תכיל יהיו שלוש בריכות שחייה. ה-Prodigium/אתר רשמי, Lazzarini Design Studio
יאכטה שעוצבה כמו כריש. Lazzarini Design Studio, אתר רשמי
המהירות המרבית שלה תגיע ל-22 קשר/אתר רשמי, Lazzarini Design Studio

המטרה: לאתגר את המעצבים

ב"פרודיגיום" ישולבו שלושה מנועי סילון ומנועי חשמליים נוספים, כך שהמהירות המרבית תגיע ל-22 קשר (כ-40 קמ"ש). ביאכטה היוקרתית יוכלו להתארח כ-40 אנשים. ניתן אף יהיה לשכן בה שלושה מסוקים, במתחמים ייעודיים.

על אף שהפרויקט מצוי עדיין בשלבי תכנון מוקדמים, בצוות התכנון מעריכים כי מרגע שיחל תהליך הייצור ועד שתושק היאכטה, יחלפו 28 חודשים בלבד. הקונספט החדשני מגיע בד בבד עם ביקושים נרחבים ברחבי העולם לסופר-יאכטות, שמספרן בעולם זינק מ-3,906 סופר-יאכטות בשנת 2009, ל-5,646 בשנת 2019.

עוד מעריכים בענף כי שוק הסופר-יאכטות צפוי להגיע עד שנת 2025 לשווי של 10.2 מיליארד דולרים, בעת שיותר ויותר לקוחות מזמינים יאכטות באורך של 24 מטרים ויותר.

"הימים שבהם כל היאכטות הגדולות נראו אותו הדבר, חלפו מזמן", אומר סטיוארט קמפבל, עורך מגזין Boat International. "כיום, בעלי היאכטות מאתגרים את המעצבים ואת המספנות, כדי ליצור לעצמם כלי שיט ייחודיים".

יאכטה שעוצבה כמו כריש. Lazzarini Design Studio, אתר רשמי
ביאכטה היוקרתית יוכלו להתארח כ-40 אנשים/אתר רשמי, Lazzarini Design Studio
יאכטה שעוצבה כמו כריש. Lazzarini Design Studio, אתר רשמי
"הימים שבהם כל היאכטות הגדולות נראו אותו הדבר, חלפו מזמן"/אתר רשמי, Lazzarini Design Studio
  • עוד באותו נושא:
  • יאכטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully