וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: לא כל הגיבורים לובשים גלימות - מי האנשים ששומרים עלינו?

בשיתוף רשות הטבע והגנים

20.12.2020 / 8:00

הם אוספים פלסטיק מהחופים, שומרים על הצמחייה ואפילו דואגים להוביל חיות בר פצועות לבית החולים וחזרה. בפרק התשיעי בסדרה "רבע לטבע", אנחנו פוגשים את המתנדבים של רשות הטבע והגנים, המהווים חלק בלתי נפרד מההגנה על הטבע. רוצים להצטרף אליהם?

בווידיאו: הכירו את המתנדבים של רשות הטבע והגנים/רשות הטבע והגנים

הטבע עושה כל כך הרבה בשבילנו, אבל מה אנחנו עושים בשבילו? בפרק התשיעי של "רבע לטבע" יצאו יפתח ועידן להכיר את האנשים שעוזרים לטבע (כמעט) כמוהם - המתנדבים של רשות הטבע והגנים וכמובן, להגיד להם תודה.

השבוע, לקראת יום המתנדב הבינלאומי שמצוין בכל שנה ב-5 בדצמבר, מציינים ברשות הטבע והגנים גם את שבוע ההוקרה השנתי למתנדבים שפועלים יחד איתה, בכל יום וכמעט בכל שעה, למען הטבע. זה גם זמן מצוין להכיר את פעילות המתנדבים הזו מקרוב.

רשות הטבע והגנים מפעילה מעל ל-1,000 מתנדבים קבועים המסייעים לעובדי הרשות בכל הארץ בשמירה על הטבע והמורשת בישראל. אלו פועלים בהכוונה והדרכת מטיילים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, בביעור מיני צומח פולשים המסבים נזקים לטבע המקומי, בהצלה וטיפול בחיות בר, בסיורים משותפים עם פקחי הרשות ומבצעי הסברה וניקיון של השטחים הפתוחים במטרה לשמור על הנוף ועל חיות הבר. קבוצה מובחרת זו של מתנדבים מבצעת את פעילותה בהתאם לזמינותה ובהתאם למשימות השוטפות והיא מהווה ללא ספק מכפיל כוח בעשייה של הרשות למען הטבע והמורשת בישראל.

לקבוצת המתנדבים הקבועה מצטרפים גם מתנדבים שמגיעים ליום אחד של התנדבות ותרומתם לא פחות חשובה.

שרון גולן הרשקוביץ, מנהלת תחום התנדבות ברשות הטבע והגנים, מציינת כי "בכל שנה מגיעים עשרות אלפי אנשים, במסגרת של קבוצות מאורגנות להתנדבות ליום אחד סביב משימה ממוקדת או אזור מסוים. לשמחתנו אנו זוכים להירתמות גדולה מאוד מצד קבוצות ואנשים שרוצים לקחת חלק ולהשתתף בעשייה למען הטבע והמורשת בישראל. גם לנו ברשות חשוב לחשוף כמה שיותר אנשים לסיפור של שמירת הטבע ולשתף כמה שיותר אנשים בעשייה זו".

הצורך ההדדי במתנדבים למען הטבע מחד ומאידך ברצון של מתנדבים לסייע לטבע הופך את מסלול ההתנדבות החד יומי למסלול מאוד מבוקש על ידי קבוצות רבות ביניהן חברות עסקיות, קבוצות חיילים, מכינות קדם צבאיות, תנועות נוער, משפחות ועוד. אנשים שבאים לתת מזמנם אבל בדרך גם מקבלים המון. זו גם הסיבה שבשנים האחרונות רשות הטבע והגנים פעלה רבות כדי למסד עוד יותר את תחום ההתנדבות ברשות ולהנגיש אותו באופן נרחב וחוויתי יותר למגוון קהלים רלוונטיים. ליהנות מהטבע, ביחד עם חברים ומשפחה וגם לעשות משהו טוב למענו.

גולן הרשקוביץ מסכמת ומציינת כי "מחקרים רבים מצביעים על כך כי המפתחות לאושר נמצאים בין היתר בשהייה וטיולים בטבע, בסביבה של חברים ואנשים טובים ועם מטרה טובה ומרתקת לקום אליה בבוקר. זה הבונוס המיוחד והמשולב שהמתנדבים שלנו זוכים לו. עם זאת מאוד חשוב לנו גם להוקיר את פעילותם מעבר לקשר היום יומי המבורך וזו בין היתר המטרה של שבוע המתנדבים השנתי שאנו מציינים ברשות הטבע והגנים".

מתנדבים רשות הטבע והגנים. יח"צ,
המתנדבים מגיעים לעזור שוב ושוב/יח"צ

בתוך כך, במסגרת שבוע המתנדבים השנתי רשות הטבע והגנים תקיים מספר פעילויות התנדבות חווייתיות הפתוחות למשפחות ומאפשרות לכל המעוניין לבוא ולסייע בשמירה על הטבע. בין הפעילויות:

התנדבות בגן הלאומי נחל אלכסנדר חוף בית ינאי - יום שישי 4.12 בין השעות 8:00-12:00

איסוף פסולת ועקירת מיני צומח פולשים מסוג טיונית החולות הדוחק את מקומם של המינים המקומיים. הפעילות מתאימה לגילאי 5 ומעלה. על המשתתפים להגיע עם מים, נעליים סגורות, כובע, קרם הגנה ומכנסיים ארוכים.

נקודת ההתכנסות בחניון שפך נחל אלכסנדר. אין צורך להירשם מראש לפעילות.

התנדבות בגן הלאומי חוף פלמחים - יום שבת 5.12 בין השעות 9:00-13:00

איסוף פסולת הפוגעת בחוף ובסביבה הימית ועקירת מיני צומח פולשים
הפעילות מתאימה לגילאי 5 ומעלה. על המשתתפים להגיע עם מים, נעליים סגורות, כובע, קרם הגנה ומכנסיים ארוכים.

נקודת ההתכנסות בגן הלאומי פלמחים - בחורשת האשלים בחוף הרחצה מוכרז.
איך צורך להירשם מראש לפעילות. הכניסה לחוף למתנדבים שלקחו חלק בפעילות תהיה ללא תשלום.

סיירים מתנדבים בפארק הכרמל - יום שבת , 5.12 בין השעות 8:00-11:00

המתנדבים מוזמנים לטייל באחד המסלולים המוצעים בגן הלאומי ושמורת הטבע פארק הכרמל ולעשות משהו טוב על הדרך: איסוף פסולת ודיווח על מפגעים כגון סימון שביל טיול שדהה, חסימת שביל על ידי צומח, השארת פסולת ועוד באמצעות שליחת צילום ונ"צ לפקח.

פרטים על המשימות באחת מתחנות הזינוק בחניון פתחת נחל אורן ותחנת הסברה מול אוניברסיטת חיפה. ההתנדבות מתאימה לבעלי כשירות פיזית להליכה על המסלול בהתאם לסוג המסלול. יש להצטייד במי שתיה, כובע ונעלי הליכה נוחות. אין צורך להירשם מראש לפעילות.

מתנדבים רשות הטבע והגנים. יח"צ,
רוצים להצטרף?/יח"צ

מסלולי טיול מוצעים:

1. שוויצריה הקטנה - מסלול מעגלי קצר, מעט מאתגר, אל תפספסו את הצניר בדרך.

2. נחל כלח - מסלול מאתגר, בינוני באורכו, מסתיים בשוויצריה הקטנה או בבית אורן, דורש הקפצה.

3. מערת אצבע - מסלול קצר הלוך חזור אל המערה, עליה תלולה מעט - הצטיידו בפנסים למערה.

4. רכס אצבע - מסלול מעגלי בינוי באורכו, מתאים למשפחות - הצטיידו בפנסים למערה.

5. עין אלון - מסלול הלוך חזור מחניון האגם, מסלול קצר וקליל, מתאים מאוד למשפחות עם ילדים קטנים.

6. מערת ספונים - מסלול מעגלי, לא קצר ומאתגר.

7. נחל יגור - מסלול האתגרי ביותר בפארק הכרמל, דורש הקפצה מהסוף לתחילת המסלול - מסלול של יום שלם.

העתקת והצלת גיאופיטים משטח המיועד לבנייה באלפי מנשה - יום שישי, 4.12 בין השעות 12:00-9:00

המתנדבים מוזמנים לסייע בהוצאת גיאופיטים מהשטח והעתקתם לשטח ציבורי בישוב אלפי מנשה שם יוכלו להישמר ולפרוח. גיאופיט הוא צמח שבתקופה מסוימת מתים בו כל החלקים העל קרקעיים ונשאר רק איבר אגירה תת-קרקעי, פקעת, בצל וקנה שורש מעובה. בשטח שבו נפגש, ישנם גאופיטים רבים, שעל מנת להצילם יוצאו מהקרקע המיועדת לבניה ובהמשך יועתקו למקום מוגן.

יש להצטייד בכלי עבודה מהבית כגון מעדר, את חפירה, מכושים קטנים, כף גינה וכפפות עבודה (חובה). יש להגיע בנעליים סגורות מכנסיים ארוכים, כובע ומים.

לפרטים והרשמה: מירי - 050-5312642

פרטים נוספים על מגוון פעילויות אלו באתר רשות הטבע והגנים: https://www.parks.org.il/

בשיתוף רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully