וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובאי שאף אחד עוד לא גילה: הסודות הכי שמורים

בשיתוף פגסוס

11.1.2021 / 9:56

כל מי שהתעניין לאחרונה ביעד החדש שמושך את הישראלים בוודאי נתקל בשמות כמו בורג' ח'ליפה ואיי העולם, אבל בדובאי יש כל כך הרבה מקומות נסתרים, שפשוט אסור לפספס כשאתם מבקרים במקום. הנה המיטב

נחל דובאי. ShutterStock
נחל דובאי היפהפה נכנס לעומק העיר/ShutterStock

השער החדש שנפתח לפתע לישראלים אל איחוד האמירויות יצר לנו גישה למדינה מיוחדת ומפתיעה ובעיקר, מלאה באטרקציות. ואם קראתם בשבועות האחרונים מעט על האמירות הנוצצת מכולם - דובאי, בטח כבר נתקלתם לא מעט במקומות המוכרים ביותר בסביבה, כמו המבנה הגבוה בעולם בורג' ח'ליפה, איי העולם ואיי התמרים, הגן הקסום או קניון דובאי העצום.

אלא שבדובאי ניתן למצוא כל כך הרבה אפשרויות נוספות ומרתקות ובדיוק בשביל אלו אנחנו כאן. כי אם גם אתם בדרך להצטרף לאלפי הישראלים שנוהרים להכיר את דובאי בחודשים האחרונים, ובא לכם לגלות את "דובאי שמתחת לרדאר", זו בדיוק הכתבה בשבילכם.

נחל דובאי

במשך שנים ארוכות, הרבה לפני שהעושר הגדול הגיע לדובאי, שימש האזור הפנימי הנחל המקומי, שפיצל את העיר בין הרובעים דיירה ובור דובאי, כנמל בו נערכו עסקאות החלפת סחורות עם נמלים מקבילים לאורך המפרץ הערבי. עד היום, המשפחות השולטות בדובאי הן צאצאים ישירים של שבט באני יאס, אשר התיישב במקום והקים את המזח שעל הנחל, מזח שהורחב אט אט עם השנים עד שעבר שיפוץ ענק ב-2007 והפך למתחם המפואר שהוא כיום.

המזח שוכן בתוך היבשת, מרחק כעשר דקות נסיעה מהים עצמו ומאפשר לשלל האוניות והספינות להגיע עם נוסעים וסחורות ממש אל לב העיר. מלבד אזור תצפית מרשים ושקט על העיר הססגונית, מלונות יוקרה ומגדלי ענק, תוכלו למצוא בו גם את "מועדון הגולף והיאכטות" היפהפה, המושך אליו עשירים מכל רחבי העולם.

למידע נוסף על טיול מאורגן לדובאי - פגסוס - לחצו כאן

מוזיאון דובאי ומבצר אל פאהידי

אם אתם רוצים להכיר את דובאי, זה המקום להגיע אליו. המבצר המרשים שהגן על דובאי נבנה אי שם ב-1787 והמוזיאון הממוקם בתוכו נפתח ב-1971, זמן קצר לאחר קבלת העצמאות של איחוד האמירויות, במטרה להציג את החיים המסורתיים המקוריים בדובאי. לאורך ההליכה במבצר תוכלו ליהנות ממגוון תצוגות וגלריות המספרות את סיפורה של האמירות והולכות כל הדרך אחורה עד לשנת 3,000 לפני הספירה. במקום מציעים גם סיורים מודרכים ללא תשלום, למי שרוצה ללמוד מהמקומיים.

ואם אחרי הביקור במבצר/מוזיאון, תרצו לעשות את ההליכה הקצרצרה, כרבע שעה, לכיוון אל בסטקייה, הלא היא שכונת אל פאהידי ההיסטורית. שם, בין המבנים הצפופים, תמצאו גלריות ובתי קפה אותנטיים, כאלו שאינם מוצפים בתיירים, אבל יעזרו לכם להכיר את דובאי האמיתית, זו שמסתתרת לפעמים מתחת לפני השטח הנוצץ.

מוזיאון דובאי. ShutterStock
מוזיאון דובאי בתוך המבצר/ShutterStock

השוק של דריה

יש המון מרכזי קניות בדובאי - גדולים, מרשימים, יוקרתיים, יקרים, כל מה שתרצו. אבל אין כמו שוק הזהב, המוכר גם בתור "השוק של דריה". תמצאו אותו ממש מול מבצר אל פאהידי, מצדו השני של הנחל. וגם אם אינכם נוהגים להצטייד בתכשיטי זהב ביומיום, פשוט אסור לפספס את הביקור בשוק הזה, שנראה כאילו יצא מתוך סרט.

שימו לב: אם בכל זאת החלטתם שמתחשק לכם להתפנק במשהו מוזהב, קנו אך ורק מהחנויות שבתוך השוק ולא מהרוכלים שבחוץ, שנוטים למכור זהב מזויף. לא תתקשו למצוא חנויות איכותיות - יש בשוק קרוב ל-400 מקומות שמוכרים תכשיטים, רובם המכריע עוסקים בזהב. במקום אפילו הוצגה בעבר הטבעת הגדולה בעולם - 64 ק"ג!

שוק התבלינים הישן

ממש בסמוך לשוק הזהב, בכניסה קטנה וצנועה בין הבניינים הגבוהים, מתגלה לכם פנינה - שוק שונה לגמרי. אם בשוק הזהב הצבע השולט הוא... ובכן, זהב, הרי שבשוק התבלינים הישן תגלו שאתם מתקשים לעקוב אחרי כמות הצבעים וכמובן, הריחות המופלאים שבאוויר. השוק הצר והקסום, המחולק ל"רחובות", מציע לכם מכל טוב, כולל תבלינים ועשבים שונים המגיעים מכל רחבי העולם הערבי, לצד אוכל דרום-אסייתי טעים וטרי. המעוניינים יוכלו לרכוש בו גם תה, תמרהינדי מתוק, מוצרים לבית ואפילו שטיחים. אל תוותרו גם על הזעפרן, הנחשב לתבלין האיכותי בעולם. אפשר למצוא את הגרסאות המוצלחות ביותר שלו, בלא מעט חנויות בשוק.

השוק של דובאי. ShutterStock
השוק הוא חוויה בלתי נשכחת/ShutterStock

חוף ג'בל עלי

איי התמרים הם אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר שייצרה דובאי. שלושה איים מלאכותיים שהקמתם החלה לפני כשני עשורים ונועדו להגדיל את קו החוף של העיר הצפופה בכ-500 קילומטרים. האי הראשון, שהוקם יחסית במהרה, נקרא ג'ומרה והשני הוא ג'בל עלי, שאמור היה להיבנות כבר ב-2002, אך נדחה עוד ועוד וכרגע נראה כי רק בשנה הבאה יתחיל להיות בכלל מאוכלס. עד שזה יקרה, נתמקד בחוף ה"אמיתי" של ג'בל עלי, החוף שתרצו להגיע אליו בביקור בדובאי. הוא נקי, רחב במיוחד ומאפשר גישה נוחה מאוד למים ובנוסף, מבט נהדר על העיר. לאחרונה, אף התווספה האפשרות לקמפינג באוהלים קטנים שמוקמו על החול ובניגוד ללא מעט מקומות אחרים באמירויות, האווירה כאן מערבית מאוד ואפשר להסתובב עם בגדי ים (מכובדים, אבל עדיין בגדי ים).

בוקספארק

לקינוח, אם אתם מחפשים אוכל טוב במיקום נסתר יחסית, הגיעו אל ה"בוקספארק", השוכן בשכונת ג'ומרה, על דרך אל וואסל. מדובר במבנה מודרני וצבעוני במיוחד, כאשר לצד חנויות בגדים מגניבות, תוכלו למצוא בו גם מקומות טעימים ונעימים לאכול בהם ובעיקר, לא המוניים. בבוקספארק יחכו לכם מסעדות של מזון מהיר (מקדונלדס, פיצה האט, סטארבקס וכו') ולצדן, אופציות מעולות להמבורגרים, אוכל מקומי קלאסי ואפילו מסעדה בוסנית. והכל עם המון סטייל.

עשינו לכם חשק להכיר את הפינות החבויות והמיוחדות של דובאי? עכשיו תוכלו להגיע לשם בקלות עם פגסוס טיולים, המציעה טיולים מרתקים בכל רחבי העולם, כולל גם באיחוד האמירויות. עם פגסוס אפשר לבחור בין שלושה מסלולי טיול מאורגן לאיחוד האמירויות, החל מחמישה ועד שמונה ימים, עם ביקורים בכל האטרקציות המוכרות יותר והמוכרות פחות, בליווי מדריך צמוד ישראלי ובמידת הצורך מתלווים גם מדריכים מקומיים, ועם חוויות שטח והסברים כדי שתוכלו להתאהב ביעד החדש הזה.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully