וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצוף על ענן: תופעת הטבע המטורפת שמצפה לישראלים בחודש הבא בדובאי

23.11.2020 / 5:37

צלמים וחובבי טבע מכל העולם פוקדים את דובאי בחודש דצמבר, בניסיון "לצוד" את "ערפל דובאי", תופעת טבע מהפנטת שמכסה את העיר בענן סמיך שממנו מבצבצים רק ראשי גורדי השחקים. קבלו את המדריך המלא לגלישת עננים

זה קורה פחות מעשר פעמים בשנה, בעיקר בחודש דצמבר: לקראת זריחת השמש, שמיכת עננים סמיכה וקסומה לופתת לפתע את גורדי השחקים של דובאי, בעת שראשיהם המחודדים נראים תלויים, צפים בשמים. התוצאה היא לוק סוריאליסט להפליא, כמו מתוך סרט עתידני.

והלוק הזה מושך אליו מדי שנה חובבי טבע וצילום מהעולם כולו. יש לזה אפילו שם: "ערפל דובאי" (Dubai's Fog). וזאת למרות שהתופעה מתרחשת גם במקומות אחרים ברחבי האיחוד, בהם אבו דאבי. עם זאת, אין ספק שהערפל הזה נראה במיטבו בדובאי, הנסיכות שאליה תוכלו להגיע בקלות - ובתזמון מצוין - החל מחודש דצמבר, באמצעות הטיסות הישירות של ארקיע וישראייר, כמו גם אמירייטס ופליי דובאי, שאף תהיה הסנונית הראשונה בקו החדש.

צפו בגלישת העננים בדובאי

ערפל דובאי: מה זה בכלל?

כאמור, מדי שנה, החל מתחילת-אמצע חודש דצמבר, נוצרת תופעת טבע ייחודית זו, שגורמת לעיר כולה להתכסות בערפל בוקר סמיך, כאשר לעתים הראות מוגבלת לכמה עשרות מטרים בלבד. המקום שבו הראות אינה מוגבלת, היא גבוה מעל הערפל, וזאת באדיבותם של גורדי השחקים של דובאי. ממרפסות התצפית שלהם, ניתן לצפות בתופעה שבה רק ראשי המגדלים נראים על רקע השמים - מחזה שאי אפשר להישאר אדיש אליו.

גלישת עננים בדובאי. Shutterstock, ShutterStock
קורה פחות מעשר פעמים בשנה. גלישת עננים בדובאי/ShutterStock, Shutterstock

כיצד מתרחשת התופעה?

כידוע, ערפל נוצר בגובה נמוך, בעת ששכבת האוויר הלחה מתקררת באופן מהיר. וכך, רסס של טיפות מים זעירות ממלא את האוויר, מה שמזכיר מעין ענן נמוך. בדובאי המדברית, ההבדלים הקיצוניים בין קור הלילה לחום היום, מביאים את הערפל הזה לאקסטרים. לעתים נוספים למשוואה גם גרגירי אבק וחול זעירים, מה שרק מעצים את האפקט.

גלישת עננים בדובאי. Shutterstock, ShutterStock
בדובאי המדברית, ההבדלים בין קור הלילה לחום היום, מביאים את הערפל לאקסטרים/ShutterStock, Shutterstock

האם זה מסוכן?

כל עוד אתם יושבים בנינוחות במרפסת התצפית שלכם, אין שום סכנה. עם זאת, כאשר הערפל הכבד יורד על העיר, מתרחשות לעתים תאונות דרכים, לכן לא מומלץ לנהוג או להיות ברכב בזמנים כאלו. גם הטיסות מושבתות בזמן הערפל הכבד.

גלישת עננים בדובאי. Shutterstock, ShutterStock
מומלץ לא לנהוג בזמן התופעה/ShutterStock, Shutterstock

מתי זה קורה?

למרות שהסיכוי הטוב ביותר לפגוש ב"ערפל דובאי" הוא בחודש דצמבר, הרי שהוא עשוי להתרחש גם בנובמבר וכן בינואר ובפברואר.

כידוע, הטבע אינו תוכנית כבקשתנו, וקשה לחזות מתי בדיוק זה יקרה. לכן, יש להיות קשובים לתחזיות מזג האוויר מדי יום, ואף לשוטט מדי יום באתרי החדשות המקומיים.

מומלץ מאוד גם לעקוב אחר אחוזי הלחות הצפויים בבוקר המחרת. אם הם עומדים על 80 אחוזים, אתם במצב טוב. 85 אחוזים ומעלה, משמעם ערפל כמעט ודאי.

מצד שני, גם אם ביום מסוים מדווחים על 60 אחוזי לחות, זה לא אומר שלמחרת הדברים לא ישתנו ולא יופיע ערפל. כאמור, מזג אוויר הוא עניין מתעתע, וגם למזל יש חלק בעניין.

דובאי בערפל. דין אריאל, אתר רשמי
דובאי בערפל/אתר רשמי, דין אריאל

והכי חשוב: איפה לראות?

אם התמזל מזלכם והזמנתם חדר בקומה גבוהה באחד המלונות הגבוהים ביותר בעיר, אתם מסודרים. המלונות הגבוהים ביותר בדובאי הם Gevora Hotel ו-JW Marriott Marquis. אך בכל מקרה, ה"כלל" אומר שכל קומה מעל קומה 50 תהיה טובה לתצפית (אך כמה שיותר גבוה - הרי זה משובח).
ואם אינכם לנים בקומה גבוהה, כדאי לדעת כי בחלק מבתי המלון יש מרפסות תצפית על הגג, לעתים לצד בריכת שחייה. הנה לכם, גם טבילה במים וגם טבילה בערפל בעת ובעונה אחת.

אבל אם כבר הגעתם עד לכאן ואם ערפל דובאי פגש אתכם בחופשה, ה-מקום לצפות בקו הרקיע המעורפל של דובאי הוא מגורד השחקים הגבוה ביותר בעולם, הלוא הוא בורג' חליפה.

גובהו 828, ויש לו מספר מרפסות תצפית פנורמיות, כאשר הגבוהה שבהן היא Burj Khalifa SKY (555 מטרים). עם זאת, הביקור בה יקר למדי (סיור פרימיום, במחיר שמתחיל ב-330 שקלים לאדם וכולל פינוקים ועלייה במעליות המהירות ללא תור), לכן ניתן לפקוד את מרפסות התצפית הרגילות במגדל, בגובה של 451 מטרים (החל מ-120 שקלים לאדם).

שימו לב כי בימים רגילים, התצפיות נפתחות מאוחר יחסית (10:00 בבוקר), אך לעתים, בעיקר בסופי שבוע, נערכות תצפיות זריחה מיוחדות כבר החל מהשעה 5:00 בבוקר.

ניתן להזמין מקום בקישור הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully