וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: גם אתם תוכלו לצלול אל שרידי הטיטאניק

חברת מחקר ימי מציעה גם לאזרחים מן השורה להגיש מועמדות ולהשתתף בצלילות אל האתר ההיסטורי, באמצעות צוללת מיוחדת. זה יעלה לכם 125,000 דולר וידרוש הכשרה מיוחדת

בקרוב: גם אתם תוכלו לצלול אל שרידי הטיטאניק/צילום: Expeditions OceanGate

כל עוד יש לכם 125,000 דולרים פנויים, יש לכם סיכוי טוב לצפות מקרוב בשרידי הטיטאניק. חברת המחקר התת-ימי OceanGate Expeditions מציעה בימים אלו למי שמעוניינים בכך, להגיש מועמדות לתפקיד שהם מכנים "מדענים אזרחיים". תפקידים אלו יכללו השתתפות בסדרת משימות תת-ימיות למטרת תיעוד מקצועי של שרידי הטיטאניק.

רשת Fox News מדווחת כי המועמדים שיתקבלו, יזכו לא רק לצפות באונייה המפורסמת מקרוב, אלא גם יהוו "מומחי משימה". ככאלו, הם יוכשרו שחברי צוות וישמשו בתפקידים מעשיים שונים, כגון יצירת מודלים תלת-ממדיים וירטואליים של שרידי האונייה, באמצעות סריקות לייזר. בנוסף, חברי הצוות יצלמו את שרידי הטיטאניק בציוד מיוחד וברזולוציות גבוהות.

הטיטאניק היתה ספינה בריטית שבהפלגת הבכורה שלה, ב־15 באפריל 1912, פגעה בקרחון וטבעה. 1,514 בני אדם מתו באסון הקשה.

ספינת הטיטאניק. Shutterstock, ShutterStock
טבעה בהפלגת הבכורה שלה באפריל 1912. הטיטאניק/ShutterStock, Shutterstock
ספינת הטיטאניק. צילום מסך, צילום מסך
המועמדים שיתקבלו, יזכו לצפות באונייה המפורסמת מקרוב. שרידי הטיטאניק/צילום מסך, צילום מסך

לרדת לעומק 3,800 מטרים בצוללת מחקר

"משלחת הסקר שלנו מהווה חלק חשוב מהחזון שלנו, לפיו יש לספק ליותר ויותר אנשים גישה אל מעמקי האוקיינוסים, ואל האתר ההיסטורי שבו שקועה הטיטאניק", אומר נשיא החברה, סטוקטון ראש (Stockton Rush).

לדבריו, סיועם של "מומחי המשימה" שיתקבלו לתוכנית היא חיונית להצלחת מאמצי החיפוש, המחקר והשימור הדיגיטלי. "תהיה להם הזדמנות ייחודית לשמש בתפקידים פעילים לצד מדענים וחוקרי אוקיינוסים, ארכיאולוגיים ימיים ועוד".

המשימות הללו יתבצעו בקיץ 2021 - מסוף מאי ועד אמצע יולי, כאשר בכל אחת משש משימות יצאו למעמקים עד תשעה אזרחים. עם זאת, יהיה עליהם לשלם סכום גבוה של 125,000 דולרים, לטובת מה שקרוי "עמלת הכשרה ותמיכה במשימה". בשנת 2022, מתוכננות משימות נוספות.

כל משימת חקר כזו תימשך עשרה ימים, ותכלול צלילות אל הריסות הטיטאניק באמצעות צוללת המחקר "טיטאן" (Titan). כל צלילה תימשך 10-8 שעות, ותגיע לעומק של 3,800 מטרים מתחת לפני הים.
ראש הוסיף כי המשימות יאפשרו לצפות באופן ישיר בשרידי הטיטאניק, מה שלא נעשה כבר 15 שנים.

רוצים להגיש מועמדות? להרשמה:
https://oceangateexpeditions.com/application

צוללת המחקר טיטאן

צוללת המחקר טיטאן. OceanGate Expeditions, אתר רשמי
צוללת המחקר "טיטאן"/אתר רשמי, OceanGate Expeditions
  • עוד באותו נושא:
  • טיטאניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully