וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטייל בארץ, להרגיש בחו"ל: שלושה טיולים בלתי נשכחים, בלי לעבור בנתב"ג

בשיתוף פגסוס

8.11.2020 / 15:07

עדיין חוששים לעלות על מטוס ולנחות ביעד זר, אבל כבר לא יכולים להישאר בבית ויש לכם חשק עז לטייל? הנה התשובה שחיפשתם. ככה מכירים את ישראל, ומרגישים שאתם בחו"ל

רמת הגולן. ShutterStock
מגלים את ישראל, מרגישים בחו"ל/ShutterStock

לאט אבל בטוח, מדינת ישראל מתחילה לצאת מהסגר השני והעניינים שבים לסוג של שגרה, אבל לכולנו ברור שאנחנו עדיין רחוקים מחזרה מלאה לחיים רגילים, כמו שהכרנו. החיים שלפני הקורונה כללו המון דברים שהיום, בצדק מבחינת רבים, עשויים לגרום לחשש והרתעה: לשבת בקולנוע, ללכת לקניון וכן, גם לטייל בחו"ל.

אלא שלצד זאת, החשק לטיולים אף פעם לא באמת נעלם, ורק התגבר כנראה אצל כל מי שישב עכשיו בבית לאורך החגים וחיכה להזדמנות הבאה לצאת ולגלות את הטבע, ההיסטוריה והנופים שנמצאים בכל פינה. אז מה עושים אם רוצים להרגיש חו"ל, בלי באמת לטוס (כרגע) לחו"ל? הנה כמה הצעות מעולות שיתנו לכם תחושה שאתם בעולם אחר, ואפילו לא תצטרכו לצאת מהארץ.

ירושלים וים המלח

אחד הדברים שאנחנו אוהבים יותר מכל בטיולים בחו"ל הוא להכיר תרבויות חדשות וללמוד על מנהגים, חברתיים ודתיים, שאנחנו ממש לא נתקלים בהם בחיי היומיום שלנו. ומי יותר מתאימה לכך מהבירה שלנו, העיר הקדושה לשלוש הדתות, בה תמצאו היסטוריה בלי סוף וסיפור שכולל בתוכו יהודים, מוסלמים, צלבנים, עות'מאניים, בריטים... ושוב יהודים.

הטיול בירושלים מתחיל בהר הצופים והר הזיתים, המציעים תצפיות מרהיבות על העיר והסביבה. לא הרחק משם נמצא מוזיאון ארצות המקרא, בו אפשר ללמוד על האימפריות השכנות, אשר בתקופתן נוסדה ירושלים המקראית. מהמוזיאון, ממשיכים לחומות העיר העתיקה, למבט על עיר דוד והר הבית וסיור באזור.

בימים אלו בירושלים, לאור המצב, אנחנו יכולים ממש להתהלך כ"צליינים", ולעבור בין הכנסיות המפורסמות הפזורות ברחבי העיר והפנויות יחסית כעת ולהן חשיבות עליונה בעיניי הנוצרים. הן מספרות את סיפורה של העיר עצמה ושל תרבות המערב כולה במידה מסוימת וביניהן ניתן למצוא גם את החדר בו נערכה "הסעודה האחרונה" ואת כנסיית הקבר, ואף את חלקת הקבר של חסיד אומות עולם אוסקר שינדלר. ואם כבר הגעתם לירושלים, למה לא לקנח את הטיול עם היופי עוצר הנשימה והייחודיות של צפון ים המלח ונהר הירדן, בו הטביל יוחנן את ישו. תהיו בטוחים שכאשר הטיול יסתיים, אתם תרוצו לקרוא עוד ועוד על כל מה שזה עתה ראיתם במו עיניכם.

פגסוס מציעה שלושה ימים סיורים בירושלים וצפון ים המלח

חוצה ישראל - מהבקעה לארץ הגליל

יש לנו ארץ מקסימה, וקטנה, כך שאפשר לעבור אותה מצד לצד תוך כמה ימים בלבד ולגלות את כל האפשרויות בה. במים אלה שהתיירים גם לא ממלאים את האתרים, אנחנו יכולים להיות תיירים בארצנו שלנו, אז למה שלא ננצל זאת?

הטיול מתחיל באתר "השומרוני הטוב", המציג פסיפסים נדירים שהובאו למקום ממרחבי השומרון. לצדו תמצאו גם את המקום בנהר הירדן בו הוטבל ישו ובו חצו על פי המסורת בני ישראל את הנהר אחרי 40 שנות נדודים במדבר, וממנו עלה אליהו הנביא בסערה השמיימה - הרבה היסטוריה בנקודה אחת.

משם, דרך נופים יפהפיים, כולל טיול ג'יפים מיוחד, מגיעים לכיוון רמת הגולן ומשקיפים על האזור ועל סוריה, לפני שעוברים לטיול "רטוב" בשמורת תל דן ועצירה ב"מצפה בניה", על שמו של רס"ן בניה ריין ז"ל, נקודה המאפשרת לכם להביט כמעט על כל הצפון. לקינוח, טיול "חוצה ישראל" מגיע לבקעת סכנין, שם נערך המרד הגדול בגליל, מבדד הנזירים, אתר התבודדות נוצרי יוצא דופן בראש הר נטופה ובית בד המייצר שמן זית גלילי משובח במיוחד.

פגסוס מציעה שלושה ימים סיורים מהבקעה לארץ הגליל

הנגב ומדבר יהודה

מטיילים רבים אוהבים להכיר את העולם דרך הטבע וממש כאן מתחת לאף שוכן לנו טבע נדיר בדמות מדבר יהודה, שלא רק מציג תופעות ייחודיות, אלא גם רווי בהיסטוריה חשובה, כולל כמובן סיפור מצדה, שכולנו שמענו עליו, אבל לא בטוח שאנחנו באמת מכירים כמו שצריך.

הטיול בנופים הצהובים ומלאי החול יוצא לדרך בנהר הירדן ובמערת קומראן, אשר סמוך אליה התגלו בעבר המגילות הגנוזות. משם, ממשיכים למצדה, אתר מורשת עולמית עם סיפור גדול מהחיים.

השלב הבא הוא ביקור במכתש רמון, עליו משקיפה הטיילת במצפה רמון. מהטיילת ממשיכים לטיול ג'יפים במכתש עצמו ומכירים את "דרך הבשמים", ששימשה להעברת סחורות מהמזרח למערב ולהיפך, לפני שנים ארוכות. לצד המכתש, בשדה בוקר, אפשר לעלות לקברו של דוד בן גוריון וביום הבא להמשיך לטיול רגלי בהר מחייה, הצופה על הנגב ולראות את עשרות ציורי הסלע המסתוריים, השוכנים במקום כבר אלפי שנים. לסיום, עוצרים לביקור באחת התופעות המעניינות ביותר באזור בעשורים האחרונים: חוות בודדים ומקנחים בטיול גמלים, כמו שכתוב בספר.

פגסוס מציעה שלושה ימים סיורים בנגב ובמדבר יהודה

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully