וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שתי החיות הכי נדירות באילת יצאו לאכול אחרי הגשם

2.11.2020 / 13:14

שתיים מחיות הבר שלא רואים כמעט בטבע - חרדון מצוי סלחי וחומט מנומר דרומי - תועדו היום בערבה הדרומית כשהן סועדות טרמיטים אחרי הגשם. אקולוג: "מדובר במזל של מיליון דולר. אלה שתיים מחיות הבר הכי נדירות באזור אילת, ועוד לראות אותן אוכלות ביחד אחרי הגשם"

חרדון מצוי סלחי וחומט מנומר דרומי בערבה/צילום: החברה להגנת הטבע

הגשמים והשטפונות בדרום הארץ, הוציאו מטיילים לצפות במחזה היפה, אך לא רק אותם. הבוקר (שני) נראו באזור אילת שתיים מחיות הבר הנדירות של הערבה הדרומית - חרדון מצוי סלחי וחומט מנומר דרומי - שני זוחלים שדי נדיר לראות ביחד ויוצאים לאכול טרמיטים לאחר הגשמים.

לדברי האקולוג רועי טלבי, "מדובר במזל של מיליון דולר. אלה שתיים מחיות הבר הכי נדירות באזור אילת וזה סופר-סופר נדיר ועוד לראות אותן ביחד, אוכלים, אחרי הגשם".

הסרטון צולם על ידי אנשי בית ספר שדה אילת של החברה להגנת הטבע, שיצאו למישר סעיפים בהרי אילת, כדי לבדוק את השפעות הגשם של אתמול על הטבע. מישר סעיפים היא בקעה באורך שני ק"מ, שנוצרה מהתחתרות של שישה סעיפי ערוצים היורדים אליה. השלוחות בין הערוצים נראות כמו אצבעות, מה שהעניק לה את הכינוי "בקעת האצבעות" אליבא דלוחמי צה"ל שעברו שם במבצע "עובדה" לכביוש הנגב והערבה במרץ 1949.

חרדון מצוי סלחי בערבה. החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
יצא לזלול אחרי הגשמים. חרדון מצוי סלחי בערבה, היום/החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully