וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד דופקים את בעלי החיים: למה שיפתחו גנים לאומיים ולא גני חיות?

15.10.2020 / 14:54

בזמן שהממשלה מתכוננת לפתוח את הגנים הלאומיים והחופים כחלק מהקלות בסגר בשבוע הבא, דווקא גני החיות נשארים סגורים, כשהוצאות הטיפול בחיות הולכות ונערמות. מנהלי גני חיות בארץ מתחננים: "פתחו גם אותנו לביקורי קהל"

סיור בספארי ברמת גן/וואלה!NEWS

(בווידאו: צפו בסיור מיוחד בספארי לימי הסגר)

בממשלה כבר "עושים קולות" של פתיחה הדרגתית בשבוע הבא של גנים לאומיים וחופי הרחצה בארץ, כחלק ממתווה ההקלות בסגר, אבל כרגיל בעלי החיים תמיד "נדפקים" ונשארים בסוף.

מזה חודשים נשארו גני החיות ברחבי הארץ סגורים, ללא מבקרים או קהל, אולם ההוצאות השוטפות נשארו בעינן: מזון, ארנונה לעיריות, תשלום למטפלים, לווטרינרים ועוד.

היום (חמישי) פנו מנכ"ל גן החיות התנ"כי זיו איילון, ומנכ"ל הספארי אורן בן יוסף לאנשי מערכת הבריאות בבקשה לאישור פתיחת גני החיות בישראל לביקורי קהל, בדומה לפתיחה של הגנים הלאומיים המתוכננת בשבוע הבא.

"אנו פונים אליכם בשם גני החיות בישראל על מנת לאפשר ביקורי קהל בגני החיות במסגרת מתווה היציאה מהסגר", כתבו השניים במכתב. "גני החיות אירחו החל מחודש אפריל, על סמך היתר מיוחד, אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם וכן תלמידי חינוך מיוחד, והחל מחודש מאי קלטו קהל רחב לפי הנחיות 'התו-הסגול'. כך צברנו ניסיון בפועל בשמירה על תקנות אלו בכל הקשור לקליטה וניהול קהל.
בעת הזו, בכפוף למתווה היציאה מהסגר הנוכחי ובמקביל לאישור פתיחת שמורות הטבע והפארקים, חוזר ומתבקש לאפשר לקהל לבקר בגני החיות אשר בהם יש אפשרות לאירוח מבוקר של משפחות גרעיניות ובודדים".

מקלחת קרה לפיל, הספארי ברמת גן, מאי 2015. תומר נויברג, באדיבות דוברות הספארי, מערכת וואלה! NEWS
הטיפול בחיות לא מפסיק בסגר. פיל מקבל מקלחת בספארי/מערכת וואלה! NEWS, תומר נויברג, באדיבות דוברות הספארי

"יש חובה לטפל בבעלי החיים"

לדברי המנכ"לים, לגני החיות עלויות תפעול שוטף קבועה, הכרחית וגבוהה שנובעות מהחובה לטפל בבעלי החיים (מזון, תרופות, חשמל, מים וציוד), כמו גם שכר המטפלים והמערך הלוגיסטי התומך.

"מקורות ההכנסה לכיסוי עלויות אלה, נשענות אך ורק על הכנסות מקהל המבקרים (ללא תקציבי מדינה או פיצוי כל שהוא)" כותבים השניים בנוסף, "מכאן, שללא הכנסה שוטפת אנו מוצאים את עצמינו במצוקה תקציבית-קיומית! מצוקה אשר יכולה בנקל להידרדר לפגיעה ביכולת הטיפול הנדרש מאיתנו בבעלי החיים.

"בשם ארגון גני החיות בישראל, אנו מבקשים את אישורכם לחזור ולהפעיל את גני החיות, ולאפשר פתרונות שהיה בטוחה ומרגיעה לקהל הרחב. מתן היתר שכזה יבטיח המשך היכולת לטפל בבעלי החיים, ישמר את הפעילות הכלכלית, יאפשר החזרה של עובדים מחל"ת ויצמצם את הגירעון אליו נקלעו גני החיות בשל המשבר", כותבים השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully