וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש לימי הסגר: מפת הנחלים בישראל עד 1,000 מטר מהבית

6.10.2020 / 10:23

חדש לימי הסגר: יוצאים לספורט? לא חייבים לעשות רק סיבובים בשכונה, אפשר לעשות את זה בטבע המרהיב של ישראל עם מפה אינטראקטיבית חדשה, שבה רשימת כל הנחלים ואתרי הטבע, הנמצאים במרחק של עד 1,000 מטרים ממקום המגורים שלכם

נחל כזיב/צילום: זיו ריינשטיין

(בווידאו: כך נראה נחל כזיב בתחילת הסגר השני)

בימים אלה היינו אמורים להיות בטבע, אבל הגבלות הסגר משאירות אותנו בטווח של 1 קילומטר מהבית. ובתוך כך, מסתבר שאפשר גם לטייל במרחק כזה בנחלים זורמים וצמחייה ירוקה, במיוחד עם מפה אינטראקטיבית חדשה שהשיקה היום (שלישי) החברה להגנת הטבע, ובה רשימת כל הנחלים ואתרי הטבע, הנמצאים במרחק של עד 1,000 מטרים ממקום המגורים שלכם.

בנוסף, המפה מציינת מרחקים מדויקים בין הישובים השונים והנחלים. כשנכנסים למפה האינטראקטיבית החדשה, ישנה משבצת של "חיפוש כתובת", מכניסים לתוכה את שם המקום, למשל - קיבוץ שניר בצפון, ומקבלים את התוצאות של הטבע הקיים במרחק של עד 1000 מטר מהקיבוץ. במקרה הזה - נחל חרמון, הנמצא במרחק של 468 מטר מהקיבוץ. גרים בעזוז, בנגב המערבי? נחל בארותיים נמצא במרחק של 471 מטר מכם ונחל עזוז, במרחק של 863 מטר. נמצאים בצוקים, שבערבה? נחל צופר במרחק של 371 מטר ונחל עשוש, במרחק של 818 מטר. כמובן שניתן גם לשוטט על המפה, ללא הכנסת מיקום מסוים, ולמצוא את כל אתרי הטבע הנמצאים בכל אזור.

מפה אינטראקטיבית לנחלים אלף מטר מישובים. החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע
כל הנחלים בטווח של 1,000 מטרים מהבית שלכם. המפה האינטראקטיבית לסגר/החברה להגנת הטבע, החברה להגנת הטבע

לדברי איריס ארבל, האחראית על מעורבות הציבור בפרויקט הנחלים של החברה להגנת הטבע: "לשהייה בטבע, יש יתרונות בריאותיים, נפשיים ופיזיים. מטרת הכנת המפה האינטראקטיבית, שבוצעה באמצעות יחידת הג'י איי אס שלנו, הייתה להנגיש את הנחלים ואת הטבע לציבור ולהראות לו שבימי הסגר, לא צריך רק להישאר בבית, או לרדת לסופר בשכונה, אלא שיש נחלים, טבע ואתרי טבע, במרחק קצר מביתו ואולי הוא לא מודע אליהם ולכן לא פוקד אותם. אז אם אתם יוצאים לספורט, כן - אפשר ליהנות מהטבע, אפשר לראות את היופי של השטחים הפתוחים, והכול במגבלות הקורונה ועל פי מה שמותר".


למפה האינטראקטיבית לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully