וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות עם כנפיים: 48 שעות לצילום ציפורים

ארז ארליכמן, בשיתוף קרן קימת לישראל

29.9.2020 / 14:12

תחרות הצילום של צפרתון קק"ל תתקיים בסוכות, בשיתוף פעולה בין קרן קימת לישראל והאגודה הישראלית לצילום טבע. במסגרת המגבלות, כל הצילומים ייערכו ליד הבית. 10 צלמים וצלמות טבע שהתחרו אשתקד, משתפים בחוויה המיוחדת

תחרות הצילום של צפרתון קק"ל הפכה למסורת ונחשבת לאחת החשובות בצילום ציפורים בישראל. במסגרת אירועי הצפרתון, שקרן קימת לישראל מקיימת מדי שנה במהלך עונת נדידת הסתיו, לוקחים חובבי ציפורים חלק במרתון ארצי לזיהוי מיני ציפורים ותחרות צילומים. השנה, עקב מגבלות הקורונה, תתקיים בחול המועד סוכות (4-5/10) ובשיתוף עם האגודה הישראלית לצילום טבע, תחרות בת 48 שעות לצילום ציפורים, אך מרתון הצפרות הארצי לא יוכל להתקיים.

"אתגר הצילום דורש מהצלמים והצלמות יכולת מקצועית לבחור את אתר הצילום ולהגיב נכון בזמן המוגבל שיש יחד עם הגבלות התנועה המרחביות בקורונה, כך שכל הצילומים צריכים להתבצע קרוב לבית", אומר ירון צ'רקה, הצפר הראשי בקק"ל. "אנחנו בטוחים שגם באילוצים הללו, אפשר לגלות ולצלם את האוצרות בחצר האחורית במקום המגורים שלכם".

לעמוד התחרות

קולאז' ציפורים - קק"ל. יח"צ,
קולאז' ציפורים - קק"ל/יח"צ

"לצילום יש כוח לשמור על הטבע"

"הקהילה החשובה של צלמי וצלמות טבע שהולכת ומתרחבת בישראל, היא מרכיב מאוד חשוב בהנגשה של הציפורים והטבע שלנו לציבור הרחב. זה רכיב מאוד משמעותי ביכולת שלנו להגן ולשמור על הטבע בישראל", מוסיף צ'רקה.

"רק לאחרונה במאבק נגד הציד הספורטיבי, נוכחנו לדעת איך תמונה אחת שווה אלף מילים. כאשר תמונות של תורים מצויים הובילו בסופו של דבר את השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, לאסור את הציד של תורים מצויים ושל שליו נודד. אני מזמין אתכם לצאת החוצה ולצלם את הנעשה בסביבת המגורים שלכם".

לצד תחרות הנושאת פרסים יקרי ערך לרכישת ציוד צילום, יוכלו גולשי וואלה לבחור את צילום חביב הקהל מבין התמונות שיעלו לגמר. תוצאות הטקס ופתיחת ההצבעה יתפרסמו בטקס סיום הצפרתון שישודר באתר קק"ל ב-8.10 בשעה 16:00. כל הצילומים הזוכים יוצגו בכתבה מיוחדת בוואלה ובתערוכה באגמון החולה במרכז המבקרים באגמון החולה.

שחר כהן - קק"ל. יח"צ,
שחר כהן - קק"ל/יח"צ

קרב ביער בין שני ניצים

שחר כהן, צלם טבע ומורה לצילום מנווה צוף באזור בנימין, זכה במקום הראשון בתחרות הצילום של צפרתון 2019, בזכות צילום מרהיב של שני ניצים מצויים בקרב ביער דיר נזאם בחבל בנימין.

"זוג הניצים המתקוטט, שכל אחד מאיים על השני, צולם בשבריר שנייה, אך הוא תוצאה של עבודת מעקב מאומצת של שנים", מספר כהן (52). "אני עוקב ומצלם את הניצים בשש השנים האחרונות ומשקיע זמן רב בתצפיות בשטח, מעקבים והקמת מסתורים שיאפשרו לי לצלם אותם במספר נקודות".

המעקב המתמשך של כהן אחר העופות הדורסים וההיכרות העמוקה שלו עם אורח חייהם, איפשר לו לתעד אותם בכל מחזור החיים שלהם בטבע, החל משלבי החיזור, ההזדווגות, בניית הקן והטיפול בגוזלים עד לפריחתם לחיים עצמאיים.

כשהצטרף לצפרתון הוא החליט להשקיע את זמנו בתיעוד הניצים במטרה לשלוח לתחרות צילום של אחד הדורסים האהובים עליו. "ידעתי שיש זוג של ניצים בטריטוריה ביער והיה לי מסתור מוכן בשטח. זה היה יום קשה עם רוחות מזרחיות חזקות ולא ידעתי אם הם יופיעו", הוא נזכר בחוויה בשטח.

הנץ המצוי הוא עוף דורס קטן, מהיר ונחשב לצייד מיומן. בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת, התגלה הקן הראשון של נץ מצוי ביער קק"ל ברמת מנשה, ומאז הוא הפך למין מצוי בישראל בכל ימות השנה המקנן ביערות קק"ל בכל הארץ. בנוסף, ישנם ניצים רבים החולפים בישראל במהלך נדידתם, ומבלים בה את החורף.

אחרי שעות של המתנה, כהן מודה כי יכול היה להתייאש וללכת, אך לא ויתר לעצמו.

"בשלב מסוים באותו בוקר מספר ניצים נחתו במקווה המים כדי לשתות ולהתקלח. מה שהפתיע אותי ובצילום רואים זאת היטב, כי הנץ המקומי, בעל העיניים הצהובות מצד בימין, מאיים על נץ אחר, בעל עיניים כהות, שככל הנראה היה בנדידה או הגיע מטריטוריה אחרת" הוא מסכם.

"המפגש ביניהם הוא מבחינתי חיבור של כל המרכיבים הנכונים בצילום טבע: תכנון, התמדה והיכרות עם חיות הבר".

טיפ מנצח לצילום ציפורים: להכיר את המקום בו תרצו לצלם ואת בעלי החיים שנמצאים בו, לזהות היכן הם אוהבים לעמוד, לשתות ולאכול. בשעות היום קשה לצפות בציפורים כי הן מסתתרות ולכן מומלץ לצלם בשעות הזהב, להתמקם לפני הזריחה או לפני השקיעה ולהמתין בסבלנות בשקט ממרחק בטוח.

חן עין דור - קק"ל. יח"צ,
חן עין דור - קק"ל/יח"צ

מארב בזריחה לחרטומית הביצות

חן עין-דור מרמת גן זכה בשנה שעברה בתואר "חביב הקהל" בזכות צילום של חרטומית הביצות מחפשת מזון בשלולית קטנה בבריכה שהתייבשה במאגר מים בעמק חפר.

עין-דור (33), מצלם טבע בחמש השנים האחרונות, הצטרף לתחרות הצפרתון בשנה שעברה ובחר במאגר מים בעמק חפר כמוקד הצילום המרכזי שלו.

"השלולית שנותרה התאימה לי כדי לצלם עופות מים ויש בה פעילות רבה", הוא מספר. "יש בה רקע מעניין עם עשבים ירוקים שהתחילו לצמוח בקצה השלולית ואפשר לצלם בה גם השתקפויות. הקמתי בה מסתור שכיבה שכולל רשת הסוואה ומאפשר לי לא לבלוט בשטח ולצלם מזווית נמוכה".

החרטומית מבחינתו הייתה מושא צילומים חדש ורק בשנה שעברה הצליח לראשונה לצלם אותה מספר פעמים ואחת מהן הייתה במהלך הצפרתון של קק"ל. עין-דור הגיע למקום כשעה לפני הזריחה והתארגן במסתור סמוך לקו המים, תוך כדי שהוא ממתין בציפייה לזריחה ולהגעת הציפורים.

חרטומית הביצות מצוידת במקור ענק וארוך המאפשר לה לחפש מזון בבוץ הסמיך בביצות ובמקווי מים, היא חופמאי מצוי שחולף ומבלה את החורף בישראל, לרוב בלהקות קטנות.

"במסתורים מסוג זה ישנן פעמים רבות שאני מחכה לציפורים ולא מצלם אפילו פריים אחד", הוא משחזר את המפגש עם החרטומית. "הפעם היה לי מזל. חרטומית הביצות הופיעה לדקה אחת ואפשרה לי לצלם אותה באופן מעניין, קרוב עם תאורה מתאימה. מבחינתי, ההרגשה במסתור היא להיות מחובר לטבע ברמה הגבוהה ביותר וכשאני מצליח לצלם ציפור מעניינת, אז החוויה משתדרגת פי כמה וכמה".

טיפ מנצח לצילום ציפורים: אם אתם רוצים לעלות ברמת הצילום ולהגיע לתוצאות טובות, צריך להשקיע, בין אם באיתור מיקומים מתאימים, לימוד השטח והאובייקט המצולם, ובין אם זה מצריך קימה מוקדמת כדי להגיע למיקום שבחרתם בו להקים מסתור בבוץ לפני הזריחה. לדעת לקבל את הכישלונות בדרך, להתמיד ולא להתייאש. הטבע הוא הטבע.

מיכה אורבך - קק"ל. יח"צ,
מיכה אורבך - קק"ל/יח"צ

שדה ההפתעות בעמק איילון

מיכה אורבך, תושב מכבים, ביום מנהל חברת היי-טק ותעשיין, אך את זמנו הפנוי משקיע בצילום טבע.

אורבך השתתף בצפרתון אשתקד וחבר השופטים העניק לו את המקום השני בתחרות בזכות צילום של תפוחית מצויה, ציפור שיר, כשהיא עומדת על שדה קוצים בעמק איילון.

"לפני הקורונה, הייתי יוצא כמעט כל יום אחרי העבודה עם המצלמה ונוסע לצלם לפני השקיעה בשדות העמק", הוא אומר. "בשדות החמניות, הכרמים והתירס מגיעות ציפורים רבות שמגיעות לאכול גרגירים, ביניהן תפוחיות, גבתונים, דוחלים וגם דררות שמפצחות את הגרעינים".

את האוצרות עם הכנפיים בשדות הוא גילה לאחר שמצא מקווה מים בין השדות, שמקורו מנביעה פנימית או צינור דולף. "המים זרמו שם כל הזמן וזה משך המוני ציפורים לאזור. זה חשף אותי במהלך עונת הנדידה באוקטובר לציפורים שלא הכרתי ויצא לי לצלם", הוא מציין.

אורבך הגיע למקום עם רכבו לפני השקיעה, כיסה אותו ברשת הסוואה והשתמש בגפנים כמסתור נוסף. "הייתי כמעט בגובה שלהן עקב תנאי הקרקע ובמרחק של כעשרה מטר, יכולתי לצלם אותן דרך החלון של הרכב בגובה נמוך, וכך הצלחתי לצלם את הציפורים מגיעות לשתות מים ולאכול".

ברגע שחלק מהציפורים נחתו על הקוצים, הוא הצליח לתעד את התפוחית. לדבריו, לאחרונה גילה כי במקום נשפכו כמויות עפר גדולות ומקווה המים נהרס, אך הוא עדיין מחפש בשדות פינות עם מים בהן ניתן יהיה לצלם ציפורים קבועות ונודדות.

למרות שצילם במקומות מרוחקים ואקזוטיים ברחבי העולם אינספור חיות בר, "הצילום של התפוחית הקטנה על קוצי הברקן, הכי מרגש אותי", הוא מסכם. "היא הביאה אותי לשדות הקרובים ליד הבית ועונת הנדידה היא זמן מצוין לפקוח עיניים, לראות את הדברים היפים שמגיעים אלינו".

טיפ לצילום ציפורים: צאו לחצר או לטיול רגלי בשכונה או בסביבה הטבעית ותחפשו את הציפורים בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות או לפני השקיעה.

דניאל ברקוביץ' - קק"ל. יח"צ,
דניאל ברקוביץ' - קק"ל/יח"צ

הסייפן שמלטף את המים

דניאל ברקוביץ', חוקר ציפורים ודוקוטורנט באוניברסיטת תל אביב בבית הספר לזואולוגיה, מתגורר בטל אל בגליל, מצלם ציפורים וטבע מזה כ-12 שנה.

הצילום שלו של סייפן במאגר עמק זבולון הגיע למקום השני בתחרות "חביב הקהל" של צפרתון קק"ל אשתקד.

"האהבה הזואולוגית והמדעית שלי לעולם החי מושכת אותי לחקור ולתעד התנהגות טבעית של בעלי חיים. אני מחפש את ההתנהגויות הייחודיות שיש לכל חיה. אצל דורסים זו מלחמה אווירית, דאיות וצלילות. אצל חופמאים כדוגמת הסייפן, יש להם התמתחות אופיינית, בה הם נוגעים עם המקור שלהם במים, כחלק מתנועות האכילה".

ברקוביץ' הקים אוהל מסתור במאגר מים והתמקם בחושך לפני הזריחה. היה זה היום האחרון בתחרות הצפרתון והוא קיווה להצליח בצילום הסייפן.

"התפלשתי בבוץ ושמרתי על הציוד שלי. חיכיתי לחופמאים שיתקבצו סביבי. ידעתי שנוחתים שם סייפנים, אך לא ידעתי מתי ואם יגיעו. למזלי, נחת שם סייפן שנפרד מקבוצה של כמה עשרות וצילמתי אותו בהתנהגויות שונות", הוא מגלה.

מסע הצילום הסתיים ב-12 בצהריים במהלכו צילם מאות תמונות, אך הסייפן תפס את תשומת ליבו. "האופן שבו הוא מתכופף לאכילה ומתנפח, הראה את התנועה הייחודית שלו", הוא מסכם. "הסייפן הוא עוף חששן. היה זה אתגר גדול ללמוד אותו ולצפות בו".

טיפ מנצח לצילום ציפורים: תשקיעו זמן ללמוד את הציפורים עם תצפיות בשטח מרחוק ועם המון סבלנות. אל תפחדו להתלכלך ולהיות חלק מהסביבה עד הסוף. כסו את עצמכם בדברים ובסוף זה ישתלם, כך תהיו הכי קרובים להתנהגות הטבעית של הציפורים ולתצפית שלא תשנה את ההתנהגות של הציפורים.

משה כהן - קק"ל. יח"צ,
משה כהן - קק"ל/יח"צ

הפתעה צבעונית על עץ יבש במדבר

משה כהן מקיבוץ חצור מצלם טבע כ-15 שנה וחבר באגודה הישראלית לצילום טבע, זכה במקום השלישי בתחרות צילום הציפורים בצפרתון.

"הצפרתון מבחינתי הוא בדיקת היכולת האולטימטיבית של צלם לצאת לשטח לפרק זמן קצר ולצלם תמונה. בעיניי זה הדבר האמיתי", הוא אומר.

כהן נפצע בתאונה עצמית לאחר שנפגע ממסור מכני ובילה יום קודם לתחרות בבית החולים עם חתך עמוק בברך. "26 תפרים ברגל ואני לא הייתי מוכן לוותר על ההשתתפות בתחרות", הוא צוחק. "חבשתי את עצמי מכל עבר ונסעתי לניצנה בדרום, שם שכבתי במסתור, כשאני מחזיק את הרגל בצורה עקומה כדי שהיא לא תירטב ותיכנס למים. לבסוף לא הצלחתי לצלם כמו שצריך ונסעתי עם הרכב בשטח, שם מצאתי את השרקרקים הגמדיים".

באזור באר מילכה, איתר כהן שרקרקים על ענף עץ יבש והוא התקרב אליהם באיטיות של מספר סנטימטרים בכל כמה דקות, כדי שלא יברחו.

השרקרקים הגמדיים נחשבים לאחד העופות הצבעוניים ביותר באזור הערבה והם נחשבים לציפור יציבה באזורנו.

"אני מכיר את התנהגות הציפורים, אבל בכל פעם יש פרטים שבורחים מיד ויש כאלה שלא מפחדים", הוא מסביר. "זה היה יום המזל שלי כצלם בו הצלחתי להגיע לקרבה לציפור ולצלם את החיבור שלה לסביבה".

טיפ מנצח לצילום ציפורים: להכיר את הסביבה ולדעת את טווחי הביטחון של הציפורים, מתי יעופו ומתי לא. להסתובב הרבה בשטח ולזהות היכן הציפורים עומדות ואיך אפשר להגיע אליהן באותו היום ולהתקרב, מבלי להפריע להן.

מיכל גלעדי - קק"ל. יח"צ,
מיכל גלעדי - קק"ל/יח"צ

מקלחת ביום חם

מיכל גלעדי, צלמת מהיישוב דולב, מצלמת טבע מזה כעשור והיא עוקבת אחרי משפחת ניצים מצויים באזור מגוריה. "מדי פעם הם מבליחים לביקור ואין להם שעות הגעה קבועות, אז במהלך הצפרתון ניסיתי את מזלי", היא מגלה.

בריכת מים קטנה מלאכותית שנבנתה ע"י בעלה כמתנת יום הולדת ונועדה להעניק מקור מים לציפורים שיוכלו לשתות ולהשתכשך בה, משמשת אותה לצילומים. בסמוך לבריכה, הוקם מסתור קטן בה מתאפשר לגלעדי לצלם מבלי להפריע לציפורים.

"אני משלבת בצילום שתי אהבות גדולות, האהבה לטבע ואהבת הצילום", היא מעידה. "והצילום מבחינתי הוא דרך להביע אהבה לטבע שהפך לדרך חיים".

לאחר שמצאה את הטריטוריה של הניצים, היא מקפידה להגיע בשעות הבוקר המוקדמות, לפני הזריחה ולהקשיב למתרחש בדממה.

"הניצים יודעים שאני שם ולא נרתעים מרעש המצלמה. כך הצלחתי לתעד אותם לאורך השנים, את זוג ההורים עם דור ההמשך ולעקוב אחר אורח חייהם", היא מסכמת. "רגע המקלחת של הנץ במים הצריך ריכוז מלא כדי לא לפספסו".

לדבריה, הבריכה מהווה נקודת משיכה לחיות בר ומצלמת שביל שהציבה מתעדת את מגוון חיות הבר שמגיעות למקום.

טיפ מנצח לצילום ציפורים: הלמידה של מושאי הצילום נעשית דרך היציאה לטבע ולא דרך ספרים ואינטרנט. צריך להרגיש את השטח ולהתחבר אליו. החל מהליכה שקטה, לבישת בגדים לא צעקניים וחיפוש סימני ועקבות של חיות. כך אפשר ללמוד על החיות שנמצאות בשטח.

מרלן נוי - קק"ל. יח"צ,
מרלן נוי - קק"ל/יח"צ

השתקפות אפורה במים

מרלן נוי ממושב מרחביה בעמק יזרעאל, מצלמת בשמונה השנים האחרונות חיות ובר וטבע בארץ ובעולם. "בעברי הייתי מורה לטבע ומחנכת, כך שאני מחוברת לעולם הטבע", היא אומרת. במהלך הצפרתון אשתקד, היא נסעה לפני הזריחה לעמק המעיינות והמתינה לציפורים בבריכות.

"במשך שלוש שעות הייתי ברכב מוסתר עם בד הסוואה וצילמתי ציפורים רבות. האנפה האפורה, עוף גדול, תפסה את תשומת ליבי כשהיא הייתה עסוקה בסירוק הנוצות של עצמה וחיפשה דגים למאכל", מסבירה נוי. "אהבתי את ההשתקפות של האנפה במים יחד עם הצבע הכתום של הבוקר".

בעוד שבשגרה נוי יוצאת פעם בשבוע או בשבועיים לצילומי טבע, התחרות הניעה אותה לבלות כל יום בטבע. "לקום שלושה ימים בזריחה, לצאת לשטח, לצלם ולחזור כל יום עם תמונות אחרות, היה מהנה, אך היו גם רגעים בו לא הצלחתי לצלם וחזרתי מאוכזבת הביתה", היא מסכמת. "הצפרתון דוחף אותך קדימה מבחינת כישורי צילום וזה סיפוק אדיר, כי יש מוטיבציה לצלם יותר טוב מהרגיל".

טיפ מנצח לצילום ציפורים: החיות לא יחכו לכם, לכן כדאי להגיע לצילום עם הרבה סבלנות ולחכות. אם לא תפריעו להן ולא תתקרבו יותר מדי, הציפורים יגיעו וצריך להיות מוכן להקליק בזמן הנכון ולתפוס את הרגע המכריע.

אבי הירשפלד - קק"ל. יח"צ,
אבי הירשפלד - קק"ל/יח"צ

עגורי הירח

צלם הטבע אבי הירשפלד, תושב כפר ורדים, מתפרנס מצילום בחמישים השנים האחרונות, הגשים חלום רב שנים במהלך תחרות הצפרתון אשתקד. "יש רק פעמים ספורות בשנה בהן אפשר לראות את הירח מעל הרי נפתלי באגמון החולה וחלמתי לצלם עגורים שיחלפו על רקע הירח", הוא מגלה.

במשך יומיים רצופים הגיע בשש בבוקר באוקטובר וחיפש אחר הזווית המתאימה לצילום של העגורים. "היו עדיין הרבה עגורים בשמיים וכדי להוציא לפועל את הצילום שהיה לי בראש, הם היו צריכים לעוף בגובה מסוים כדי שאוכל לצלם אותם על רקע הירח", הוא מפרט. "לקח לי כמה שנים עד שהגעתי לצילום שרציתי עם ירח יפהפה ובולט".

טיפ מנצח לצילום ציפורים: הקורונה החזירה את השקט לשטח ויש פחות רעש, אז גם הרבה מבעלי חיים מתקרבים לסביבת האדם. בשילוב נדידת הציפורים, חפשו מקור מים בפארק או בשטח, ואפילו הביאו אתכם מים לשטח, כך שציפורים יוכלו לשתות ולהתקלח כדי להתרענן. כך תוכלו לצלם קרוב לבית. כל מה שצריך זה להרים את הראש, להתבונן ולהיות בשקט. לא צריך יותר.

אופק טייטלר-רגב - קק"ל. יח"צ,
אופק טייטלר-רגב - קק"ל/יח"צ

הפתעה בחוף הים

אופק טייטלר רגב, תלמיד בן 16.5 ממושב שרונה בגליל, צילם שלדג גמדי ותמונתו העפילה למקום השלישי בקטגוריית חביב הקהל בצפרתון. "במהלך סיור בחוף שקמונה לא מצאתי ציפורים ושעה לפני שהייתי אמור לחזור הביתה, נחת על הסלעים במרחק של כחמישה מטר ממני, שלדג גמדי", הוא מתאר את המפגש.

"צילמתי אותו נעמד והתקרבתי אליו עד שהגעתי למרחק של כשלושה מטר ממנו וביליתי לידו כעשר דקות בחוף הים. הוא נח על הסלע וכרעתי ברך כדי להשוות גובה אליו", מסביר רגב. "בצילום של שוטטות וחיפוש אחר ציפורים, צריך לשמור על ריכוז ולנסות לצלם אותן גם עם רקע יפה".

טיפ מנצח לצילום ציפורים: לא להתייאש ולהיות מוכן לרגע הנכון. להיות אופטימי ולחפש את הציפורים שרוצים לצלם. ככל שתפקחו עיניים, תראו יותר.

יפעת ג'אן - קק"ל. יח"צ,
יפעת ג'אן - קק"ל/יח"צ

הפתעה במעגן מיכאל

יפעת ג'אן מפתח תקווה, צלמת חובבת (34), החלה לצלם חרקים וציפורים לפני כשנה וחצי. מבחינתה, מדובר ב"תחביב שמאיר את הנשמה ומטעין את מקורות הכוח להתמודדות עם היומיום".

היא עשתה את צעדיה הראשונים בצילום ציפורים זמן קצר לפני שהחליטה להשתתף באתגר הצפרתון אשתקד. במהלך התחרות היא הגיעה לאזור בריכות הדגים וחוף מעגן מיכאל, שם צפתה בעשרות ציפורים, אך אחת משכה את תשומת ליבה.

"פתאום שמתי לב שמשהו מתרוצץ לי מול המצלמה, על הקרקע, הלוך ושוב. הרמתי את הראש מהעינית ובמרחק מטרים ספורים, היו שלושה חופמאים מסוג חופמי צווארון. שניים מהם שיחקו אחד עם השני, רצו מצד לצד, קיפצו, ניפחו וכיווצו נוצות. הם היו זריזים והרעישו כשצייצו", היא משחזרת את המפגש.

"זה היה נראה כמו משחק ואחרי שצחקתי, המשכתי לצלם אותם. אני אוהבת שחופמי הצווארון נפוח ושובב. זו התנהגות שאפשר לשים לב אליה רק עם סבלנות".

טיפ מנצח לצילום ציפורים: כשיוצאים לטבע, בין אם להתבונן וליהנות ממנו ובין אם לצלם, חשוב להגיע עם ענווה והבנה כי לטבע יש את הקסם שלו. כל עוד אנו מגיעים כאורחים ולא מפריעים לו, נזכה להתבונן ברגעים מיוחדים ומרשימים.

לאתר התחרות

ארז ארליכמן, בשיתוף קרן קימת לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    11
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully