וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד הבא שלנו: כל מה שצריך לדעת לקראת טיול באיחוד האמירויות

בשיתוף פגסוס

20.10.2020 / 10:59

רובנו לא חלמנו על כך, אבל ביקור במדינה העשירה מהמפרץ הפרסי הפך לפתע למציאות של ממש ואסור לפספס את ההזדמנות. רגע לפני שעולים למטוס: כל מה שצריך לדעת על המקום, דרכי ההתנהגות וכמובן, האטרקציות המדהימות

דובאי - נוף פנורמי - פגסוס. יח"צ,
בורג' ח'ליפה והנוף הפנורמי של דובאי/יח"צ

סביר להניח שכמו רוב הישראלים, טרם יצא לכם לבקר באיחוד האמירויות. אלא שהסכם הנורמליזציה ביחסים בין ישראל לבין המדינה העשירה, השוכנת במפרץ הפרסי, פותח עבורנו דלת לגלות עולם חדש לחלוטין ויעדים מסקרנים שלא חלמנו שנוכל לבקר בהם ולהכיר מקרוב.

כבר היום מציעה חברת פגסוס להצטרף לטיול מאורגן ומלא בכל טוב באיחוד האמירויות, אז רגע לפני שאתם אורזים את המזוודה ועולים לטיסה (הקצרה יחסית - איחוד האמירויות נמצאת רק כ-2,000 ק"מ מאיתנו), הנה כמה דברים שחשוב וכדאי לדעת על החברה החדשה שלנו.

בניין המסגרת - דובאי - פגסוס. יח"צ,
הכירו את החברה החדשה שלנו. בניין המסגרת בדובאי/יח"צ

מי את, איחוד האמירויות?

עד ראשית שנות ה- 70 הייתה איחוד האמירויות הערביות תחת שליטת הממלכה המאוחדת הבריטית. את עצמאותה היא קיבלה בסוף 1971, כאשר בהובלתו של מייסד האיחוד, השייח' זאיד בן סולטן אאל נהיאן, התאחדו שש אמירויות לפדרציה אחת (לאחר מכן התווספה אליהן אמירות שביעית). אאל נהיאן הוביל את המדינה עד מותו ב-2004, אז תפס את תפקידו בנו ויורשו, השייח' ח'ליפה בן זאיד אאל נהיאן, אשר מכהן כנשיא האיחוד עד היום.

המדינה כאמור, מורכבת משבע אמירויות מונרכיות נפרדות, אשר כל אחת מהן היא למעשה סוג של נסיכות ערבית ומובלת בידי האמיר שלה. המוכרות ביותר מבין השבע הן שתי האמירויות הדרומיות יותר: דובאי ואבו דאבי, ששטחה מהווה למעלה מ-85 אחוז מכלל המדינה והיא גם בירתה.

במשך שנים ארוכות נחשב האזור לעני ונחשל, עד שהתגלו בו מצבורי נפט עצומים (המדינה מייצרת קרוב ל-3.5 מיליון חביות נפט ביום) וכיום, מדובר באחת המדינות עם רמת החיים הגבוהה ביותר בעולם, מה שמושך בין היתר לאיחוד האמירויות מיליוני פועלים ועובדים. מתוך כ-10 מיליון בני אדם המתגוררים בה כיום, רק כ-1.5 מיליון הם גם אזרחיה וכל השאר מגיעים מבחוץ. בין היתר, אחד הדברים שמושכים רבים לאזור הוא העובדה כי בדובאי לא קיים מס ישיר על הכנסה.

גמל על רקע דובאי - פגסוס. יח"צ,
רוב התושבים אינם אזרחים, אלא עובדים זרים. דובאי/יח"צ

מה יש לעשות באיחוד האמירויות?

קצרה היריעה מלספר על מגוון האפשרויות הרחב באזור, אך ננסה להציג את המיטב שבהן. העושר הרב שהצטבר בעשורים האחרונים שינה לחלוטין את פניה של המדינה והיא מציגה כמה מהמבנים המיוחדים ביותר בעולם, לצד אטרקציות ייחודיות שהוקמו בה.

בין היתר, בדובאי ניתן למצוא את הבורג' ח'ליפה, הבניין הגבוה ביותר בעולם, המתנשא לגובה של לא פחות מ-828 מטרים וכולל 163 קומות. רק לשם השוואה, הבניין השני בגובהו בעולם, מגדל שנגחאי השוכן בסין, מגיע לגובה של 632 מטרים "בלבד". הבורג' ח'ליפה הוקם בעלות של כמיליארד וחצי דולרים והוא כה גבוה עד שניתן לראות בו את אור השמש מהקומות הגבוהות עד שעה מאוחרת יותר מאשר בקומות הנמוכות.

בדובאי תמצאו גם את ה"Miracle Garden", גן הפרחים הגדול בעולם, המכיל למעלה מ-50 מיליון פרחים וכ-250 מיליון צמחים היוצרים מחזה עוצר נשימה. בנוסף, מול חופי דובאי הוקמו איים מלאכותיים: איי העולם, המדמים את מפת כדור הארץ ואיי התמרים, אשר ממבט אווירי נראים כמו עץ התמר.

מסגד שייח' זיאד - פגסוס. יח"צ,
מסגד שייח' זיאד/יח"צ

באבו דאבי לעומת זאת, ניתן לבקר במסגד שייח' זאיד הענק, אחד המסגדים הגדולים והמפוארים בכל העולם. בנייתו נמשכה למעלה מעשור ועלתה כחצי מיליארד דולר והוא יכול להכיל יותר מ-40 אלף מבקרים בכל תפילה. במרחק נסיעה קלה ממנו שוכן מוזיאון הלובר של אבו דאבי, בו מוצגות כמה מן היצירות המופלאות של פול גוגן, רנה מגריט, ואן גוך ואחרים.

בבירה נמצאים גם ארמון האומה המפואר ורחב הידיים ומספר אטרקציות מהנות במיוחד, כמו פארק השעשועים "פרארי וורלד" ושטחי מדבר פתוחים בהם ניתן ליהנות מהשקיעות הציוריות במהלך טיול ברכבי שטח 4X4.

מוזיאון הלובר - אבו דאבי - פגסוס. יח"צ,
מוזיאון הלובר באבו דאבי/יח"צ

מה חשוב לדעת לפני שממריאים?

לישראל אומנם לא היה מעולם סכסוך ישיר עם איחוד האמירויות ושרי ממשלה, ספורטאים וישראלים רבים אחרים ביקרו במדינה בעבר, אך נראה שבמסגרת ההסכם החדש כמות התיירים כחול-לבן תצמח משמעותית ולכן, כדאי לדעת כמה דברים על החיים במדינה המוסלמית-ערבית לפני שנוחתים בה.

דובאי ואבו דאבי, בין היתר בזכות הכמות הגבוהה של העובדים החיצוניים והזרים, מודרניות הרבה יותר. בחמש האמירויות האחרות לעומת זאת, חלים חוקי השריעה ולכן קוד הלבוש בהן מחמיר ויש להתלבש בהתאם.

אל תשכחו גם שלמרות הסכם הנורמליזציה, רבים מתושבי המדינה מעולם לא פגשו ישראלים, כך שמומלץ בחום להימנע משיחות פוליטיות למיניהן. כמו כן, אסור לדבר רעה על משפחות המלוכה של המדינה, מנהיגים ערבים אחרים או נושא זכויות האדם וזכויות העובדים, שעולה לא אחת בהקשר של מדינות המפרץ הפרסי.

דובאי - פגסוס. יח"צ,
דובאי ואבו דאבי מודרניות יותר/יח"צ

בנוסף, באיחוד האמירויות אסור לעשן סמים מכל סוג שהוא (גם אם הם רפואיים) ואין לעשן בחדרי המלון או להסתובב עם אלכוהול ברחוב - כל פעולה כזו עלולה להסתיים במפגש לא נעים עם רשויות החוק המקומיות הקפדניות.

אנשי איחוד האמירויות צנועים ואדיבים ברובם ואם תנהגו בתבונה וכבוד, תזכו לקבל מהם חוויית שירות מדהימה, כולל במסעדות ובחנויות היוקרתיות השונות הפרוסות ברחבי המדינה, בעיקר בשתי האמירויות הגדולות. מדובר ב"עולם אחר", אבל כזה שמרתק לגלות אותו.

טיול מאורגן לדובאי ואבו דאבי עם פגסוס

דובאי - פגסוס. יח"צ,
דובאי/יח"צ
בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully