וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שחשוב לדעת למי שטס מכאן בתקופת הסגר

16.9.2020 / 12:05

בהלת הטיסות לחו"ל בתקופת הסגר מעלה שאלות רבות עבור ישראלים שמבקשים לטוס מכאן לתקופה הקרובה: איך מתעדכנים ברשימת המדינות הירוקות? איפה עושים בדיקות קורונה מוזלות? ומה אומרים לשוטר שעוצר אתכם בדרך לנתב"ג? מדריך שו"ת למתעופפים מכאן בסגר

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

(בווידאו: נתניהו מודיע על הסגר שיימשך שלושה שבועות, השבוע)

אלפי ישראלים ינצלו את היומיים הקרובים להתעופף מכאן, ולהעביר לפחות כמה ימים מהסגר במדינות ירוקות, העיקר לנצל את הזמן ולהתאוורר קצת. אז ביקשנו ממומחי חברת קווי חופשה לעשות לנו סדר בשאלות שמטרידות רבים מאיתנו: איך אפשר עדיין לטוס ולאן, איך מגידעים לשדה, מאיפה משיגים בדיקות קורונה באנגלית ושאר שאלות שחשובות ליוצאים לחו"ל בימים הקרובים.

1. אילו טיסות מאושרות?

טיסות מאושרות מופיעות באתר רשות שדות התעופה. ניתן להיכנס לאתר ולראות אלו טיסות מופיעות, מטעם איזו חברת תעופה וכן לאיזה יעד הטיסה. מרבית חברות התעופה דאגו לסלוטים מאושרים טרם ההחלטות על הסגר, ככה שיש לא מעט טיסות למגוון גדול של יעדים שניתן להזמין להן ובבטחה, כרטיסי טיסה. למשל, חברת התעופה היוונית בלו בירד איירווייס מפעילה טיסות שכר ליוון: כרתים, קוס, רודוס ואתונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קוס בחגים. וואלה! טורס
קוס. אחד היעדים ביוון שיהיו מלאים בישראלים בחגים/וואלה! טורס

2. איך מגיעים לשדה התעופה?

אין כל מניעה בתקופת הסגר להגיע לשדה התעופה בן גוריון, וזאת עם הצגת כרטיס טיסה בתוקף ליום הטיסה במידה ושוטר עוצר אתכם. לכן חשוב להקפיד להצטייד בכרטיס טיסה בתוקף מטעם סוכנות הנסיעות שבה ביצעתם את ההזמנה לטיסתכם לחו"ל. סיטונאיות תיירות וסוכנויות נסיעות שונות, מאפשרת קבלת כרטיס בקובץ PDF, היישר למכשיר הנייד שלכם, כך שהצגתו במידת הצורך תהיה קלה לכם.

3. בדיקת קורונה ושאר טופסולוגיה

לא מעט מהמדינות הירוקות מאשרות כניסה אליהן רק עם הצגת בדיקת קורונה שלילית בטווח של 72 שעות לפני מועד הטיסה. שימו לב לבקש ממכון הבדיקה אישור לבדיקה באנגלית!

יוון, למשל, מבקשת מעבר לבדיקת הקורונה השלילית, גם מילוי טופס כניסה ליוון PLF + מילוי טופס יציאה מישראל באתר משרד הבריאות - נשמע מסובך אבל ממש פשוט. למי שמתקשה במילוי הטפסים, נציגי ההזמנות בחברות התיירות יעזרו לכם למלא את כל הטפסים ולהשיג את האישורים, כך שתעלו לטיסה בפשוטת תוך שהצטיידתם בכל הניירת הנדרשת.

רצ"ב קובץ פירוט "עשה ואל תעשה טרם טיסתך", על פי יעד הנסיעה כולל לינקים לטפסים.

בדיקת קורונה מחוץ לסניף קניות בקרית עקרון 20 באפריל, 2020. יוסי אלוני/פלאש90, אתר רשמי
בקשו אישור באנגלית. בדיקת קורונה/אתר רשמי, יוסי אלוני/פלאש90

4. אילו מדינות ירוקות נכון להיום

המדינות הירוקות שעודכנו היום (16.9.20) על ידי משרד הבריאות, ואליהן מורשים ישראלים לטוס מבלי להיכנס או לחזור לארץ לבידוד, הן:

יוון, קפריסין, בולגריה, אנגליה, אירלנד, הונגריה, גיאורגיה, נורבגיה, אסטוניה, גרמניה, ליטא, לטביה, קנדה, דנמרק, פינלנד, אורגוואי, איסלנד, סרביה, ירדן, איטליה, פורטוגל, איחוד האמירויות, רואנדה, הונג קונג, סינגפור, טיוואן, קובה, איי סיישל, ניו זילנד, תאילנד.

מדינות ירוקות עד ה-22 בספטמבר, לאחר מכן הופכות אדומות ומחייבות בידוד בארץ: הונגריה, סלובניה, קרואטיה, אוסטריה

רשימת המדינות הירוקות המתעדכנות באתר משרד הבריאות.

5. 5,000 ישראלים בשבוע ליוון

כן, זה מספר הישראלים הרשאים להיכנס מדי שבוע ליוון נכון להיום. לכן חשוב להקדים ולמלא את טפסי ה-PLF בסמוך למועד ההזמנה (ניתן גם לפני) ובכך לשריין לכם אישור כניסה בטוח ליוון במהלך תקופת החגים והסגר בישראל. חשוב לציין, שאין מגבלת ימים מבחינת שהות ביעד. ניתן להישאר שבוע, שבועיים או שלושה להנאתכם.

האי פארגה ביוון. Shutterstock, ShutterStock
5,000 ישראלים בשבוע יכולים להיכנס ליוון כרגע. האי פארגה/ShutterStock, Shutterstock

6. בדיקות קורונה לפני הטיסה

ממשיכות כרגיל גם בתקופת הסגר במרכזי בריאות ובתי חולים ברחבי הארץ. למרבית סיטונאיות התיירות יש הטבות בלעדיות במגוון מכוני בדיקה, שיחסכו לכם מאות שקלים למשפחה בגין הבדיקה. שווה לבדוק זאת מול נציג ההזמנות. לדוגמה קווי חופשה, אשת טורס ואחרות מאפשרת בדיקות מוזלות (300 שקלים במקום 550) הן באסף הרופא והן במרפאות אסותא, זאת עם הצגת כרטיס טיסה בתוקף וקבלת קופון הנחה במעמד ביצוע ההזמנה. חשוב להדגיש המחיר המקסימלי שאותו ניתן לדרוש בגין בדיקת קורונה כפי שנקבע על ידי ממשלת ישראל הוא 297 שקלים.

7. משרדי הנסיעות פעילים כמעט 24 שעות ביום

משרדי הנסיעות המובילים תיגברו את צוותי הסוכנים בחדרי ההזמנות, ומרחיבות את שעות הפעילות ובמוקדי ההזמנות לאורך כל תקופת החגים, כולל תקופת הסגר, ככה שאפשר להמשיך ולהזמין חבילות לחו"ל באופן רציף ושוטף לא כל מניעה או מגבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully