וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר גם אחרת: חוף מעגן מיכאל פתוח לרוחצים וגולשים

בשיתוף מעגן מיכאל

15.9.2020 / 11:49

"הבנו שהחוף של כולם", אומרים בקיבוץ, אשר פעל לסלילת חמש ירידות שונות לחוף ולהקמת חניונים בסמוך לו. בשנים האחרונות פועלים אנשי הקיבוץ רבות על מנת להפכו לעוגן תיירותי של ממש באזור. לצד רצועת החוף הקסומה, בולט גם פארק הצפרות שהוכרז לאחרונה כאתר מורשת לאומי

בווידיאו: ביקור ברצועת החוף היפהפייה והפתוחה במעגן מיכאל/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

רבות דובר בעת האחרונה על רצונם של אזרחים להיכנס באופן חופשי אל מקורות מים כמו ים, או נחלים הסמוכים לקיבוצים או מושבים. בחלק מהמקרים, דוגמת נחל ה"אסי", הגישה היתה מורכבת עד בלתי אפשרית. לעומת זאת, בקיבוץ מעגן מיכאל החליטו לנהוג אחרת: כל אחד יכול להיכנס בקלות ובנוחות אל רצועת חוף מדהימה, רחבה, נקייה ומונגשת, והכי חשוב, פתוחה לציבור הרחב לאורך כל ימות השבוע.

מעגן מיכאל שוכן במועצה האזורית חוף כרמל, לא רחוק מפרדס חנה וזכרון יעקב. בשנים האחרונות פועלים אנשי הקיבוץ רבות על מנת להפכו לעוגן תיירותי של ממש באזור. לצד רצועת החוף הקסומה, בולט גם פארק הצפרות שהוכרז לאחרונה כאתר מורשת לאומי.

מי שיגיע לחוף יזכה לראות ציפורים, בריכות דגים ואת הטבע במלוא הדרו, עם שמורת טבע ימית השוכנת באזור האיים שמול החוף. "הרבה באים לפה בזכות השקט והפסטורליות", מציין יו"ר קיבוץ מעגן מיכאל, ניר ברכה. כך פגשנו את החברות טלי בר ונורית נובק, שעשו את כל הדרך מנס ציונה עד למעגן מיכאל: "המים מדהימים, החוף ענק ויש מלא זולות, כך שאין צפיפות", הן הסבירו מה מוביל אותן להשקיע ולבוא לחוף במעגן מיכאל. "יש פה שקט. זה מרגיש כאילו אנחנו באי בודד ורגוע".

החוף במעגן מיכאל אהוב במיוחד על משפחות ומותאם לביקור מהנה עם ילדים בכל הגילאים. בנוסף, אפשר למצוא בו שלל גולשים, שחיינים ואנשים שמגיעים להשתזף, לבלות או להתחבר לטבע ולמים הצלולים. בהמשך לחוף ישנו גשר הנמצא בשיקום בימים אלו ומחבר בין החוף שבמעגן מיכאל לבין החוף והטיילת של ג'יסר אל זרקא. לחוף ישנן חמש ירידות שונות שהקיבוץ הכשיר, פתוחות לקהל הרוחצים והגולשים המגיעים אליו. לצידן נסלל והוכשר על ידי הקיבוץ חניון ענק, היכול להכיל עשרות כלי רכב. זאת בנוסף על חניוני משנה נוספים בשטח הקיבוץ, המשמשים ביומיום את מפעלי התעשייה, בית הספר ומרכז הצפרות המקומי ועוד.

בקיבוץ מעגן מיכאל מאמינים מאוד ביחסי שכנות טובים ומפרים עם השכנים. כך ניתן לראות את שער הקיבוץ פתוח לאורחים לאורך כל ימות השבוע, לרבות סופי השבוע, דרכו עוברים מאות רכבים אל החוף. רבים מהבאים עושים זאת לאור העובדה כי החניון שהכשיר מעגן מיכאל מאפשר גישה נוחה ליורדים לים. במעגן מיכאל אף סימנו את מגוון הדרכים אל החוף בשלטים המכוונים את התנועה אל חניון הענק, וזאת במסגרת עידוד התיירות בתחומי הקיבוץ. למתקשים להתמצא, מחלקים בעמדת המידע בשער הקיבוץ מפות הכוונה אל ירידות החוף השונות - חלקן מותאמות לגולשים, חלקן למשפחות, וחלקן למי שמבקשים לבלות על החוף גם מספר ימים במאהלים.

יו"ר הקיבוץ ניר ברכה מספר על ההחלטה: "תמיד ידענו לקיים יחסי שכנות טובים עם ישובי הסביבה, החל מג'סר א זרקא ופרדיס ועד פרדס חנה וזכרון יעקב. אנחנו מאמינים שמשאבי הטבע דוגמת חוף הים שייכים לכולם, ולא רק לקיבוץ. לכן אנו עושים ופועלים בכל דרך שתאפשר את מרקם החיים הקיבוצי לצד הנגשת משאבי הטבע לכלל הציבור. אנו רואים בחוף הים עוגן מרכזי לפעילות התיירותית במעגן מיכאל ההולכת וצוברת תאוצה, החל מפארק הצפרות הותיק דרך שדרת הפסלים הייחודית, ברכות הדגים, שדרת הדקלים ועוד אטרקציות שהולכות ומתהוות בשטח הקיבוץ".

בשיתוף מעגן מיכאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully