וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוק האבות: נפתח אחד ממסלולי הטיפוס היפים בארץ

49 מסלולי טיפוס ובולדרינג הוכשרו לאחרונה ועברו התאמה למטפסים במצוק האבות שבגוש עציון. "מיזם חדשני המשלב מורשת עתיקת ימים עם נופים ומזג אוויר הררי מושלם", אומרים בגוש

מצוק האבות מסלול טיפוס בגוש עציון/תיירות גוש עציון

בשורה טובה וחדשה לחובבי הטיפוס בישראל - בימים האחרונים הסתיים פיתוחם של מסלולי טיפוס על המצוק בדרך האבות שבגוש עציון. מדובר בפרויקט משותף של תיירות גוש עציון והתאחדות הטיפוס בישראל, שבו הוכשרו 49 מסלולי טיפוס ובולדרינג על בסיס מצוקים טבעיים בדרך האבות, שהוא אתר היסטורי הכולל ממצאים ארכאולוגיים עתיקים כמו אבני מיל, מקוואות עתיקים ועוד.

בשנים האחרונות התפתח ענף הטיפוס באופן משמעותי וכולל אלפי מטפסים מקצועים וחובבנים, ובגוש עציון מקווים שאתר הטיפוס החדש ימשוך אליו מבקרים רבים לאור הנגישות שלו לכביש הראשי - כביש 60, מקבץ המסלולים הרחב במקום בדרגות קושי שונות, ולאור מזג האוויר באזור שברום של 950 מטרים מעל פני הים.

מי שעמל בנוסף על הכשרת קיר הטיפוס, היה אלעזר ברנר בן 22, תושב אלעזר שבגוש עציון, שמטפס בעצמו וראה במקום פוטנציאל. במקביל לשירותו הצבאי, החליט לקחת עליו פרויקט להפוך את צוק דרך האבות לנגיש ובטיחותי לכל המטפסים. בכל יום שישי, כשחזר אלעזר מהצבא, אסף את הנוער של הישוב ומכל הארץ, וביחד ניקו את השטח והכינו אותו למסלולים שנבנו בעזרת תיירות גוש עציון.

מסלול טיפוס מצוק האבות בגוש עציון. ניר רכס,
בשורה חדשה לחובבי הטיפוס והבולדרינג. גולש במצוק האבות/ניר רכס
מסלול טיפוס מצוק האבות בגוש עציון. ניר רכס,
בגוש עציון מקווים שאתר הטיפוס החדש ימשוך אליו מבקרים רבים/ניר רכס

"מיזם חדשני המשלב מורשת עתיקת ימים"

בעבר היו במצוק היו מספר מסלולים שבולטו על ידי כמה חובבי טיפוס, אולם עתה הם עברו בילוט מחדש ונוספו להם מספר מסלולים טיפוס שונים. כמו כן, המצוק מוזל מזריחה ונכנס לשמש בסביבות השעה 12:30, ואחר הצוהריים נכנסת בריזה נעימה עקב הגובה הרב של המצוק. גובהו המקסימלי של המצוק - 10 מטרים - אולם יש לחבוש קסדה ולהיזהר מדרדור של אבנים.

בין 49 המסלולים, כמה קיבלו את הכינויים "הפטריארך", "שיר המעלות", "סוף העולם שמאלה" ו"מעבר יבוק".

שלמה נאמן ראש המועצה, אמר עם פתיחת מסלולי הטיפוס: "המועצה האזורית גוש עציון היא מהראשונות להשקיע בקיר טיפוס מקצועי בתחום הרשות. מיזם חדשני המשלב מרחב של מורשת עתיקת ימים עם נופים מרהיבים ומזג אוויר הררי מושלם. אקסטרים ממש על דרך האבות שחיברה את ירושלים לגוש עציון".

עוד בוואלה!

אתר לגלישת מצוקים נפתח בכפר ערבי בדרך לצפון

לכתבה המלאה
מסלול טיפוס מצוק האבות בגוש עציון. ניר רכס,
49 המסלולים שבולטו מחדש. אחד המסלולים במצוק האבות/ניר רכס
מסלול טיפוס מצוק האבות בגוש עציון. ניר רכס,
הטיפוס מתאים רק מי שעבר הסמכה או ביחד עם מדריך מוסמך/ניר רכס

איך מגיעים: האתר נמצא בין היישובים נווה דניאל ואלעזר. בכביש 60 פונים לכיוון נווה דניאל, ובפנייה השנייה שמאלה (לפני שער הישוב) פונים לדרך עפר בשילוט לדרך האבות. המצוק נמצא מימין (מערב), כ-200 מטרים אחרי הפנייה. אפשר לזהות את המקום כשמגיעים לנקודת התצפית, ושם גם ניתן לחנות.

המקום פתוח לקהל הרחב בכל ימות השבוע, כולל שבת, ואין צורך לתאם. לטפס יכול רק מי שעבר הסמכה או ביחד עם מדריך מוסמך.

מסלול טיפוס מצוק האבות בגוש עציון. ניר רכס,
מסלול טיפוס מצוק האבות בגוש עציון/ניר רכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully