וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר שבוצע על טיסה מישראל: סיכוי נמוך להעברת נגיף הקורונה במטוסים

קבוצת חולים הייתה על טיסה מתל אביב לפרנקפורט ב-9 במרץ, עוד לפני חובת עטיית המסיכות, אבל מבין 78 הנוסעים האחרים נדבקו שניים בלבד: "הופתענו שהאדם שישב לפני הנשאים ודיבר איתם לא נדבק"

בווידאו: שר הבריאות הספרדי מודיע על סגירת מועדונים בעקבות עלייה בתחלואה/צילום: רויטרס

על פי מחקר גרמני קצר שפורסם אתמול (שלישי) במגזין הרפואה האמריקני JAMA Network Open, הסיכוי להעברת הקורונה במטוסים הוא נמוך מאוד.

וירולוגים מבית החולים האוניברסיטאי בפרנקפורט שבגרמניה, לקחו טיסה עליה היו 102 נוסעים שיצאה מתל אביב לפרנקפורט ב-9 במרץ - ימי תחילת משבר הקורונה וכאשר עטיית המסיכות עוד לא הייתה נפוצה כל כך. בין 102 הנוסעים הייתה קבוצה של 24 תיירים, עליהם ידעו שבאו במגע עם חולה קורונה במלון בישראל.

הרשויות בגרמניה קיבלו התרעה מראש לגבי קבוצת התיירים, שמתוכם שבעה נמצאו מיד חיוביים לקורונה ועוד שבעה בהמשך. כחודש לאחר מכן, החוקרים יצרו קשר עם 78 הנוסעים האחרים שהיו על אותה טיסה בת 4:40 שעות. 90 אחוזים מהם השיבו: כמה מהם נשאלו האם יש להם תסמינים כלשהם או האם חלו, ואחרים הגיעו להיבדק.

בסופו של דבר התגלה כי רק שני נוסעים נדבקו ככל הנראה במהלך הטיסה: השניים שישבו במעבר מול הנשאים.

נוסעי טיסה מוונצואלה לקובה ממוגנים עם מסיכות, קורונה, 16 מרץ 2020. רויטרס
המחקר בוצע עוד לפני חובת עטיית המסיכות בטיסות/רויטרס

מומחים הציעו להגביל את אופן הישיבה בטיסות עם שתי שורות לפני האדם הנגוע ושתיים מאחוריו, אבל בטיסה הזו התברר שאדם שישב שורה אחת לפני שניים מהתיירים עם הקורונה - לא נדבק. "האדם הזה משורה 44 סיפר לנו שערך שיחה ארוכה עם שני התיירים הנשאים שישבו בשורה 45", אמרה ל-AFP סנדרה צייסק, ראש המכון לווירולוגיה רפואית בפרנקפורט. "הפתיע אותנו שהוא לא נדבק".

אגב, משרד הבריאות עדכן היום על חולת קורונה ממחוז תל אביב שחזרה מגרמניה לפני יומיים אחרי טיסת קונקשיין של חברת לופטהאנזה (LH1121 ממדריד לפרנקפורט ואז LH0694 מפרנקפורט לתל אביב). מי שבא איתה במגע אותר והתבקש להיכנס לבידוד, וגם על יתר נוסעי הטיסה להיכנס לבידוד על פי ההנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully