וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים את השמיים: הישראלים חוזרים ליוון

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

19.8.2020 / 8:28

חוזרים לעניינים: במסגרת "התו הכחול" נוכל לצאת שוב לבקר במדינה המרתקת והיפהפייה הקרובה אלינו, ללא צורך בבידוד, כמובן בכפוף להנחיות משרדי הבריאות בארץ וביוון. פגסוס מחדשת את הטיולים המאורגנים עם הצעה לשבוע מדהים ברחבי יוון - שוחחנו עם המדריך שכבר מחכה לכם

המגדל הלבן סלוניקי יוון. Shutterstock, ShutterStock
יאסו! סלוניקי מחכה לכם/ShutterStock, Shutterstock

חיכינו וחיכינו, והנה זה סוף כל סוף קורה: בשעה טובה, השמיים מתחילים להיפתח שוב עבור הישראלים ובקרוב מאוד נוכל לחזור לטייל ברחבי העולם, סוג של חזרה לנורמליות עבור רבים מאיתנו.

בתור התחלה, במסגרת מתווה התו הכחול לפתיחת השמיים, אחת המדינות שהוגדרו כ"ירוקות", כאלו שאין חובת בידוד בכניסה אליהן או בחזרה מהן, היא יוון ואין כמו טיול בערש הדמוקרטיה כדי להתחיל להיזכר עד כמה אנחנו נהנים להכיר ולגלות כל פינה בעולם.

טיולים מאורגנים ליוון - פרטים באתר פגסוס

העיר וריה (Veria) יוון. Shutterstock, ShutterStock
בואו לטייל בווריה המקסימה/ShutterStock, Shutterstock

אז איך אפשר להגיע ליוון? על מנת להמריא לטיול ביוון תתבקשו להציג בדיקת קורונה שלילית, שנערכה עד 72 שעות לפני הטיסה. במטוס עצמו יש חובת מסכות כמובן. אוכל לא מוגש בטיסה, אולם היא אורכת רק כשעתיים ואתם מיד נוחתים באחת ממדינות התיירות האהובות בעולם ועוברים בדיקה סרולוגית זריזה. קחו בחשבון שאם נכנסתם למדינה דרך אתונה, אתם מחויבים להישאר ב-24 השעות הראשונות בקרבת העיר ולשהות בבידוד. לאחר מכן, במידה שהכל תקין, אתם רשאים לצאת לדרככם. ביוון עצמה חובה לעטות מסכה במקומות סגורים בלבד ובשאר הזמן אפשר ליהנות מהאוויר הבריא והפתוח של הארץ ההררית, היפהפייה והמרתקת הזו.

כדי ליהנות מחוויה יוונית בלתי נשכחת, פגסוס מציעה לכם להצטרף לטיול המאורגן, הכולל ביקור במיטב האטרקציות, התצפיות והאתרים ההיסטוריים. תחילה תנחתו באתונה, שם יפגוש אתכם המדריך הישראלי. תמשיכו איתו לדלפי, מקום מושבו של האורקל מדלפי בימי יוון הקלאסית, שם נמצא אחד האתרים הארכיאולוגיים המפורסמים ביותר בעולם.

הימים הבאים ייקחו אתכם למנזרים התלויים של מטאורה ותוכלו להתרשם מהצוקים האדירים והנופים המופלאים במקום המהווה את אחת מתופעות הטבע הכי מעניינות של יוון, ליואנינה הקסומה ולמסע בין הרי האזור, כמו גם לביקור בבית הכנסת המשופץ, שריד לקהילה יהודית עתיקה שהייתה במקום.

משם תגיעו לעיר החשובה בצפון יוון, קסטוריה בעלת העבר הביזנטי, ותבקרו במוזיאון המתאר את קורות המקום, לפני שתמשיכו עם המדריך למפלי אדסה המרשימים ולסלוניקי המפורסמת. בסלוניקי וסביבתה תזכו לטייל במשך כיומיים, כולל ביקור ברובע היהודי של ווריה הסמוכה, ארוחת ערב בטברנה כמו שכתוב בספר וסיור בסלוניקי עצמה ובכל אתריה המוכרים: הטיילת, המגדל הלבן, פסל אלכסנדר מוקדון, האוניברסיטה ועוד.

יוון טברנה. ShutterStock
אין כמו האוכל היווני. מוכנים לארוחה בטברנה?/ShutterStock

לקראת סיום, תגיעו לחצי האי היפהפה פיליון וממנו למעבר תרמופילי, בו לאונידס התמודד בעזרת 300 לוחמיו מול הצבא הפרסי הענק, בקרב שהוצג בסרט ההוליוודי "300". משם תמשיכו לאתונה, לביקור בגבעת האקרופוליס המיתולוגית לטיול בעיר הציורית והמרגשת, כולל ברובע העתיק (הפלאקה), לפני שתקנחו את הטיול עם עוד ערב בטברנה.

המדריך הפגסוסי חיים מצא, המתגורר ביוון ומוביל טיולים מאורגנים של פגסוס ברחבי המדינה, כבר לא יכול לחכות לחזרתם של המטיילים הישראלים: "יוון פתחה את השמיים בצורה מאוד מסודרת ועם המון היגיון. זו באמת ארץ יפהפייה ויחד נצא לבקר במקומות הכי מופלאים שלה".

מצא מספר שבתחילת כל טיול, הוא מציג את הטיול לקבוצה בתור "האודיסאה שלנו", המסע שלו ושל המטיילים, שלוקח את כולם יחד בין נופים ויערות, גיא והר, מוזיאונים וחוף ים ועוד. "אנחנו גם מבינים בטיול הזה עד כמה אנחנו מכירים את יוון דווקא מתוך ההיסטוריה של ארץ ישראל, וגם שומעים על יהדות יוון שלצערי לא כולם מכירים אותה מספיק".

באופן אישי, מצא מתקשר לכל אחד שנרשם לטיול המאורגן ועוזר לו להתכונן מראש עם הנחיות: מה להביא, איך להתנהל במיוחד בעת קורונה וכמובן, מזכיר לכם לבוא עם חשק לאכול, כי אין כמו המטבח היווני!

כתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - https://www.pegasusisrael.co.il

בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully