וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פן נוסף של חשיפה לישראל": כ-20 שגרירים טיילו בציפורי

במסגרת יוזמה מיוחדת של משרד התיירות ורשות הטבע והגנים, שגרירים ממדינות שונות וכן דיפלומטים בכירים השתתפו בסיור בגן הלאומי ציפורי והאזור

שריד אדריכלי-עיטורי בן 1,800 שנה 'פרצופה' התגלה בציפורי/צילום: רשות הטבע והגנים

כ-20 שגרירים ודיפלומטים של מדינות זרות ערכו סיור משותף בגן הלאומי ציפורי והאזור, במסגרת יוזמה מיוחדת של משרד התיירות ורשות הטבע והגנים, שנועדה לחשוף בפניהם מקרוב ובאופן חוויתי את יופייה וערכי המורשת והטבע הייחודיים של מדינת ישראל.

בין השגרירים שלקחו חלק בסיור אתמול (ראשון) בציפורי היו שגרירי המדינות: סרי לנקה, קזחסטן, קולומביה, תאילנד, נפאל, וייטנאם, אתיופיה, וכן דיפלומטים בכירים מאל סלבדור, אוסטריה, הולנד, אורגוואי ואוקראינה.

את הסיור ביוזמת מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, הדריכה אטי קוריאט אהרון, ילידת ציפורי, עובדת ותיקה ברשות הטבע והגנים האחראית על תחום ההסברה והקהילה במחוז צפון של הרשות ומומחית בתחום הארכיאולוגי של ציפורי. בין מוקדי העניין בגן הלאומי שבהם ביקרו השגרירים: רצפת חג הנילוס, הווילה הרומית עם רצפת היפהפייה של הגליל, המצודה הצלבנית וגם בית הכנסת מהתקופה הביזנטית. לסיום קינחו השגרירים בביקור ביקב קטרון עם טעימות יין וארוחת צהריים.

סיור שגרירים בציפורי. דוברות משרד התיירות, אתר רשמי
הרשימה התמלאה מיד. השגרירים בסיור/אתר רשמי, דוברות משרד התיירות

סיור זה הוא הראשון בסדרת סיורים מיוחדים שמארגנים במשרד התיירות ורשות הטבע והגנים לשגרירים. הסיורים הבאים צפויים להתקיים בגן הלאומי קיסריה, במרכז הארצי של רשות הטבע והגנים להצלת צבי ים ובגן הלאומי אפולוניה. בהמשך יגיעו לסיורים גם שגרירי פנמה ואירלנד ודיפלומטיים נוספים מרוסיה, בריטניה, אסטוניה, לטביה וקנדה.

לדברי אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות: "לאחר שנים של פרויקט רכיבת אופניים עם עשרות שגרירים ממדינות זרות במסלולים עוצרי נשימה בכל רחבי הארץ, הצענו לשגרירים לנצל את תקופת הקורונה ולהיחשף לפארקים הלאומיים בפעילות משותפת עם רט"ג. לשמחתנו ההרשמה התמלאה מיד והשגרירים התלהבו לגלות עוד פיסת ארכיאולוגיה והיסטוריה בגליל. בהיעדר פרסומים בחו"ל ושיווק של אתרים ייחודיים בארץ בשל המשבר, דווקא סיורי השגרירים מביאים פן נוסף של חשיפה לישראל בקרב הנציגות הדיפלומטית החיה בארץ".

לדברי רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים: "משבר הקורונה עדיין בעיצומו וענף התיירות נכון לעתה מתבסס רק על התיירים הישראלים. יחד עם זאת, חשוב להסתכל קדימה, לבסס ולטפח קשרים עם גורמי מפתח במדינות אחרות, כדוגמת שגרירי המדינות, כדי למנף את התיירות הנכנסת לכשיתאפשר. סיורים אלו הם חלק מעשייה מבורכת שנועדה לבסס מערכת יחסים פוריים עם נציגי המדינות השונות והיא גם מסייעת לחשוף בפניהם גם את יופיים וייחודם של אתרי הטבע והמורשת וגם את אתרי התיירות והבילוי הסמוכים לאתרי רשות הטבע והגנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully