וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מ-300 שנה: האי האמריקני הנסתר נפתח למבקרים

האי סיפסון, שהיה בבעלות פרטית מאז 1711, נרכש על ידי מלכ"ר ופתוח כעת לציבור: "זה כמו לפתוח גן סודי. אנחנו לא יכולים לחכות לחלוק את כל זה עם הקהילה"

האי סיפסון, קייפ קוד, מסצ'וסטס. מתוך טוויטר, צילום מסך
האי סיפסון/צילום מסך, מתוך טוויטר

כבר יותר מ-300 שנה, ליתר דיוק מאז שקולוניאליסטים מאנגליה קנו את השטח מאינדיאני אמריקני בשם טום סיפסון, לציבור לא הייתה גישה לאי סיפסון - שטח של 24 דונם המשתרע ליד חופי קייפ קוד, מסצ'וסטס. ועכשיו, לראשונה מאז 1711, האי האמריקני הזה פתוח למבקרים.

תושבים מקומיים הצטרפו ליוזמה של עמותת חברי פלזנט ביי וקייפ קוד, והקימו את קרן הנאמנות של האי סיפסון כמלכ"ר (מוסד ללא כוונות רווח). הם רכשו 16 דונמים של האי, שכאמור היה עד כה שטח פרטי, תמורת סכום של 5.3 מיליון דולר אחרי שהוצע למכירה ב-2018. הקרן לקחה על עצמה לשמר את האי הממוקם בפלזנט ביי ולאפשר את גישת הציבור אליו. שליש ממנו עדיין לא בבעלות הקרן, אבל אנשיה מאמינים כי יצליחו לגייס את הסכום הדרוש כדי להשלים את העסקה.

איך מגיעים לשם? הגישה היא אך ורק מהחוף המזרחי, אם כי רק סירות שיט רדודות יכולות לעגון בגלל המערכת האקולוגית הרגישה של המים. מהצד המערבי ניתן להגיע באמצעות קיאק או גלשן, מ-15 נקודות הגישה הציבוריות סביב פלזנט ביי. ברגע שהאורחים מגיעים, הם יוכלו ליהנות מטיולים רגליים או צלילה, או סתם לשבת ולהירגע בחופים החוליים או בתצפית שמציגה נוף של 360 מעלות.

כיום יש באי ארבע דירות, והקרן מתכננת להרוס שלוש מהן כדי ליצור מרכז מחקר וחינוך תחת כיפת השמיים. הרצון הוא להימנע מנושאי תחזוקה ולהחזיר את האי לסביבתו הטבעית והפתוחה.

"אנחנו כה נרגשים לקבל מבקרים במקום יוצא הדופן הזה", אמרה נשיאת הקרן טסיה בלו. "בזמן שהכנו את האי לפתיחה, נדהמתי מהיופי המגוון הזה שאנחנו מגלים כאן. זה כמו לפתוח גן סודי. יש כל כך הרבה מקומות לחקור במערכת השבילים כאן ולאורך החופים. אנחנו לא יכולים לחכות לחלוק את כל זה עם הקהילה".

  • עוד באותו נושא:
  • אי
  • ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully